news-background
news-background

دیوید کراننبرگ: بینندگان فیلم Crimes of the Future در کن ممکن است سالن را ترک کنند

«دیوید کراننبرگ» می‌گوید انتظار دارد که برخی از مخاطبین فیلم «جنایات آینده» (Crimes of the Future) را پس بزنند. کراننبرگ در این فیلم که به زودی در کن اکران خواهد شد و ۳ ژوئن به ایالات متحده می‌رسد، با «ویگو مورتنسن»، «کریستن استوارت» و «لئا سیدو» همکاری کرده است. تریلر «جنایات آینده» حاوی صحنه‌های دلخراشی بود و نشان داد که در دنیای فیلم «جراحی سکس نوین» است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «همچنانکه گونه بشر در حال وفق دادن خود با محیطی مصنوعی است، بدنش دستخوش تغییرات و موتاسیون‌های نوینی می‌شود. کاپریس (لئا سیدو) و همکارش سال تنسر (ویگو مورتنسن) که هنرمندانی شناخته‌شده‌اند، در مقابل انظار عموم از تغییرات اعضای بدنش رونمایی می‌کند. تیملین (کریستن استوارت)، پژوهشگری از «دفتر ملی اندام‌ها»، به شکلی وسواس‌گونه حرکات آن‌ها را تعقیب و وجود یک گروه مرموز را کشف می‌کند… مأموریت آن‌ها – استفاده از شهرت سال برای رونمایی از فاز بعدی تکامل بشر است.»

کراننبرگ در مصاحبه با «ددلاین» می‌گوید: «در کن انتظار دارم [مخاطبین از سالن] خارج شوند و این یک اتفاق ویژه است. صحنه‌های بسیار زننده‌ای در فیلم وجود دارد. منظورم این است که تردیدی ندارم طی پنج دقیقه اول فیلم برخی از سالن خارج می‌شوند. تردیدی ندارم.»

کارگردان «مگس» (The Fly) می‌گوید پایان «جنایات آینده» خوشایندتر از آغازش نیست: «برخی از افرادی که فیلم را دیده‌اند می‌گویند ۲۰ دقیقه پایانی برای عده‌ای بسیار سخت خواهد بود، و بسیاری از سالن خارج خواهند شد. یک نفر گفت که تقریباً‌ دچار یک حمله عصبی شده. مردم همیشه خارج می‌شوند و صندلی بدنام سالن سر و صدا می‌کند، چون وقتی بلند می‌شوید صندلی به عقب تا می‌شود و به تکیه‌گاه برخورد می‌کند. بنابراین صدای تق تق آن را می‌شنوید.»

کراننبرگ اضافه می‌کند: «اولین بار خواهد بود که فیلم را به همراه مخاطبینی که چیز زیادی در موردش نمی‌دانند می‌بینم، از این رو می‌دانم در چه لحظاتی منتظر خنده باشم. البته، بحث زبان فیلم و زیرنویس وجود دارد، اما بینندگان فرانسوی که فیلم را دیده‌اند، طنز آن را بدون شک درک می‌کنند. بخش زیادی از طنز فیلم از دیالوگ نشأت می‌گیرد، بنابراین باید دیالوگ را بدانید تا متوجه‌اش شوید. اما بله، مثل همه فیلم‌هایم خنده‌دار است. فیلم خنده‌داری است.»

کراننبرگ ادامه می‌دهد: «یکی از علت‌هایش این است که هیچ سکسی در فیلم وجود ندارد. یعنی اروتیسم و شهوانیت وجود دارد، اما البته، بخشی از فیلم – و یکی از شخصیت‌های فیلم هم مستقیماً می‌گوید – که جراجی سکس نوین است. اگر این را قبول کنید، آنگاه، بله، سکس در فیلم وجود دارد، چون جراحی وجود دارد! بنابراین، مردم ممکن است این را پس بزنند.»

کراننبرگ می‌گوید: «درک من از آنچه افراطی است، بیش از حد خشونت‌آمیز است، آنچه بیش از حد جنسی است، به لحن فیلم مرتبط است، درون دنیای فیلم. این دیدگاه من است. از این زاویه می‌بینم.»

این فیلمساز اضافه می‌کند که نگرانی از سانسور فیلم در بازارهای بین‌المللی باعث نشده که آن را «خنثی» نشان دهد: «رویکردهای زیادی نسبت به سانسور در دنیا وجود دارد که شما را دیوانه می‌کند. یعنی اگر همه سانسورهای موجود را جدی بگیرید، نمی‌توانید یک کلمه بگویید. نمی‌توانید حرف بزنید.»

استودیوی نئون این فیلم را ۳ ژوئن اکران خواهد کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید