news-background
news-background

بندیکت کامبربچ: Doctor Strange 2 ترسناک‌ترین فیلم تاریخ مارول است؛ پیتر پارکر مسئول ایجاد بی‌نظمی در دنیای مارول است نه دکتر استرنج

کامبربچ می‌گوید: «لحظاتی در فیلم وجود دارد که قطعاً در ژانر وحشت جای می‌گیرد.»

«بندیکت کامبربچ» وعده می‌دهد که «دکتر استرنج ۲» (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) فیلم ترسناکی است. این بازیگر بریتانیایی سال گذشته گفته بود که این فیلم «لحن تلخ‌تری» در مقایسه با دیگر عناوین «دنیای سینمایی مارول» دارد.

کامبربچ در مصاحبه جدیدی به مجله «اسکوایر» خاور میانه می‌گوید: «تقریباً بدون تردید فکر می‌کنم که ترسناک‌ترین فیلم تاریخ مارول است. اما می‌دانم که این باعث نمی‌شود که لزوماً در ردیف فیلم‌هایی چون «درخشش» (The Shining) یا «جن‌گیری امیلی رز» (The Exorcism of Emily Rose) قرار بگیرد.»

کامبربچ ادامه می‌دهد: «بر حسب علم ناچیز من می‌توان گفت که قطعاً لحن تلخ‌تری دارد و توصیه‌ای که می‌توانم در مورد بردن کودکان به سینما داشته باشم این است که بعضی افراد در سنین معین بهتر است منع شوند چون فیلم ترسناک است.»

بازیگر نقش «دکتر استرنج» می‌گوید مخاطبین باید آماده جامپ اسکرهای بسیاری باشند: «لحظات وحشتناک و هولناک زیادی وجود دارد چرا که فیلمی از «سم ریمی» است، در لحن و در اجرا. زوم کات‌های نمادین او، کلوز-آپ‌ها و حس سادگی فیلم‌هایش. مثل این است که در حال دیدن یکی از فیلم‌های قدیمی «سم ریمی» هستید. تأثیر نوستالژیکی دارد که به نظر من گاهی لذت‌بخش است و گاهی هم تلخ و خیلی ترسناک. نمی‌گویم یک فیلم ترسناک سراسر هراس‌انگیز است، اما قطعاً لحظاتی وجود دارند که باعث از جا پریدن شما می‌شود، لحظاتی که قطعاً در ژانر وحشت جای می‌گیرد.»

در ابتدا قرار بود «اسکات دریکسون» این فیلم را کارگردانی کند که سابقه کارگردانی قسمت اول و نیز فیلم‌های ترسناک «شوم» (Sinister) و «جن‌گیری امیلی رز» را دارد. اما این فیلمساز به دلیل به وجود آمدن اختلاف نظرات هنری از پروژه جدا شد.

ریمی پیش‌تر به «فندنگو» گفته بود: «در لحظاتی وحشتناک است و در لحظاتی دیگر ترسناک. در دنیاهای موازی ممکن است به هرچیزی برخورد کنید. در این دنیاهای ناشناخته است که تعلیق و تاریکی وجود دارد، ابزاری برای غلغلک دادن ترس مخاطب.»

کامبربچ در مصاحبه دیگری با «هالیوود ریپورتر» می‌گوید «مرد-عنکبوتی» عامل ایجاد بی‌نظمی‌ها و آشفتگی‌های فیلم «راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) است نه «دکتر استرنج». در این فیلم «پیتر پارکر» با بازی «تام هالند» از استرنج می‌خواهد با اجرای یک طلسم کاری کند که همه مردم فراموش کنند که او «مرد-عنکبوتی» است. این طلسم سبب ایجاد بی‌نظمی و هرج‌ومرج شد و شخصیت‌هایی بسیاری را از دنیاهای موازی به زمان حال «دنیای سینمایی مارول» کشاند.

وقتی «هالیوود ریپورتر» می‌گوید: «شخصیت‌ها باید اشتباه کنند، وگرنه شخصیت چندان جالب و جذابی نخواهید داشت.» کامبربچ پاسخ می‌دهد: «متشکرم! این دفاعیه من است در مقابل همه منتقدینی که می‌گویند استرنج کارش را خیلی خوب بلد نیست. جواب می‌دهم او تا پیش از «راهی به خانه نیست» بی‌نقص عمل کرده.»

کامبربچ ادامه می‌دهد: «یک انسان است، و به نظر من یک خطای انسانی مرتکب می‌شود. پیتر را یک سرباز پیاده و بعد نوجوانی می‌بیند که نمی‌تواند خود واقعی‌اش باشد چرا که هویتش فاش شده، و با توجه به اینکه راهنمایش را از دست داده، تصمیم می‌گیرد با نیت خیر وارد عمل شود.» این بازیگر نامزد اسکار می‌گوید استرنج طلسم را «به خوبی» اجرا می‌کند اما «همه فراموش می‌کنند که پیتر چندین بار مزاحمت ایجاد کرد، همین مزاحمت‌ها باعث خراب شدنش شد.»

«دکتر استرنج ۲» از ۵ مه در سراسر دنیا اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید