news-background
news-background

شان پن: به من گفتند از اوکراین گورت را گم کن

بازیگر برنده اسکار برای تولید یک مستند به اوکراین سفر کرده بود.

«شان پن» از پاییز سال گذشته در حال تهیه مستندی پیرامون تنش میان روسیه و اوکراین است. این بازیگر برنده اسکار پیش‌تر گفته بود که دست به اسلحه شدن علیه روسیه را در زمان حضورش در اوکراین بررسی کرده اما مسائل خانوادگی مانع او شده است.

ستاره «رودخانه مرموز» (Mystic River) در مصاحبه با «فاکس نیوز» می‌گوید مشاور امنیت ملی سابق ایالات متحده در کتابخانه ریاست جمهوری ریچارد نیکسون به او گفته است که اوکراین را ترک کند: «از رابرت اوکراین [مشاور امنیت ملی سابق] شنیدم که گفت گورت را گم کن.»

این بازیگر ۶۱ ساله توضیح می‌دهد که پیش از تهاجم روسیه به او در مورد ورود به اوکراین هشدار داده شده است: «دولت ما در مورد هشدار دادن بسیار خوب عمل می‌کند. دیپلمات‌های آمریکا و دیگر مأموران وزارت خارجه از کی‌یف بیرون آورده شدند. [می‌گفتند:] «نرو. هیچ‌کس آن‌جا نیست. سواره‌نظامی آن‌جا نخواهد بود.» و حرف‌هایی از این دست.»

بازیگر سریال «شعله‌ور» (Gaslit) شبکه استارز ادامه می‌دهد: «در تمام مدت اینجا با رابرت [اوکراین] حرف می‌زدم. او آن منطقه را بسیار بهتر از من می‌شناسد اما من موفق شدم. محاسبه کردیم که مشکلی پیش نخواهد آمد، هر اتفاقی که رخ دهد.»

پن پیش از حمله روسیه با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دیدار کرده بود: «با او دیدار کردیم، مردی با کت و شلوار، و صبح روز بعد روس‌ها حمله کردند. برگشتیم. همراه رئیس جمهور زلنسکی بودیم و منتظر ماندیم تا ملاقاتش کنیم. و وقتی او را دیدم، دنیا تغییر کرده بود و او لباس استتار به تن داشت.»

پیش تهدید کرده بود که اگر زلنسکی در مراسم اهدای جوایز آکادمی حضور پیدا نکند، جایزه اسکارش را «ذوب» خواهد کرد. رهبر اوکراین در این رویداد دیده نشد اما از طریق ارتباط ماهواره‌ای به مراسم اهدای جوایز گرمی آمد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید