news-background
news-background

۵ فیلم مهم کارنامه حرفه‌ای «مایکل بی»

«مایکل بنجامین بی» کارگردان و تهیه‌کننده مشهور آمریکایی در طی سال‌های فعالیتش در عرصه سینما، برخی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های هالیوود را کارگردانی کرده است. او کارش را تحت نظر «دیوید فینچر» با ساختن فیلم‌های تبلیغاتی آغاز کرد اما خیلی زود به دنبال علاقه خود برای ساختن فیلم‌های اکشن پرسروصدا رفت. بی درک عمیقی از میزان سن دارد اما بسیاری در درک دیدگاه منحصر به فرد او مشکل دارند. علی‌رغم انتقادات زیاد از کارهای او، بی توانایی جالبی در ارائه فیلم‌های سرگرم کننده و هیجان‌انگیز با انفجارهای بزرگ دارد.

جدیدترین فیلم بی با عنوان «آمبولانس» (Ambulance) در تاریخ ۲۰ مارس اکران شد. آمبولانس درباره مردی است که برای پرداخت هزینه‌های درمان همسرش تصمیم به سرقت ۳۲ میلیون دلار از بانکی در شهر لس‌آنجلس می‌گیرد. این فیلم موفق به کسب نظرات نسبتاً خوبی از سوی منتقدان شد اما با استقبال خوبی در باکس آفیس مواجه نشد.

 

پسران بد ۱۹۹۵ (Bad Boys)

اولین تجربه کارگردانی بی با فیلم «پسران بد» در سال ۱۹۹۵ رقم خورد. «ویل اسمیت» و «مارتین لارنس» نقش‌های اصلی این فیلم را بر عهده داشتند و حضور در این فیلم به آن‌ها کمک کرد تا نام خود را به‌عنوان بازیگران موفق فیلم‌های اکشن سر زبان‌ها بیندازند. پس از سال‌ها ساختن ویدیوهای تبلیغاتی و موزیک ویدیوها، بی بالاخره فرصت یافت تا توانایی‌های خود را با فیلم «پسران بد» نشان دهد. او با همکاری اسمیت و لارنس، موفق شد نسل جدیدی از پلیس‌ها را در سبک فیلم‌های رفیق پلیسی ایجاد کند. بی همچنین توانست تغییراتی در سبک خاص فیلم‌برداری «دن سیمپسون» و «جری بروکهایمر» که از دهه ۸۰ ادامه داشت ایجاد کند.

   

 

صخره ۱۹۹۶ (The Rock)

پس از موفقیت فیلم «پسران بد»، بی در صدد بود تا فیلم موفق دیگری را کارگردانی کند و برای رسیدن به این هدف، از استعدادهای «شان کانری» و «نیکولاس کیج» در فیلم «صخره» استفاده کرد. «صخره» فیلمی هیجان‌انگیز، اکشن و منحصر به فرد در نوع خود تبدیل شد که هنوز هم تا امروز توانسته جایگاه والای خود را در سینما حفظ کند. ترکیب صحنه‌های اکشن و احساسی، این فیلم را به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌ها در گیشه تبدیل کرد و حتی موفق به کسب نامزدی اسکار بهترین تدوین موسیقی شد.

       

 

آرماگدون ۱۹۹۸ (Armageddon)

در فیلم «آرماگدون»، «بروس ویلیس» و «بن افلک» به ماموریتی فضایی برای نجات زمین می‌روند. بی توانست مسیر موفقیت خود را با این فیلم ادامه دهد و بار دیگر حضوری موفق را در باکس آفیس تجربه کند. استفاده او از آهنگ «من نمی‌خواهم چیزی را از دست بدهم» از گروه ارواسمیت، صحنه‌های اکشن این فیلم را در ذهن طرف‌داران فیلم‌های اکشن ماندگار کرده است.

       

 

پرل هاربر ۲۰۰۱ (Pearl Harbor)

پس از سه موفقیت پیاپی، بی در چشم هالیوود و دنیای سینما به قدرتی بی‌بدیل تبدیل شده بود. با استفاده از این قدرت، بی تصمیم گرفت تا فیلمی جنگی حماسی درباره پرل هاربر بسازد که در چشمان منتقدان، موفقیتی دیگر در کارنامه این کارگردان بود. از بازیگران این فیلم می‌توان به «بن افلک»، «جاش هارتنت» و «کیت بکینسیل» اشاره کرد. علی‌رغم فیلمنامه ضعیف، ساختار کلی فیلم «پرل هاربر» یک موفقیت جذاب و جاه‌طلبانه بود.

       

 

رنج و گنج ۲۰۱۳ (Pain & Gain)

رقیبی برای فیلم «رنج و گنج» در کارنامه بی وجود ندارد و می‌توان آن را یکی از تأثیرگذارترین فیلم‌های او شمرد. «مارک والبرگ»، «دواین جانسون» و «آنتونی مکی» نقش سه مرد قوی هیکل را بازی می‌کنند که درگیر نقشه اخاذی می‌شوند. تماشای سه ورزشکار خنگ برای دو ساعت بسیار سرگرم کننده است. «راک» یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های خود را در این فیلم به نمایش می‌گذارد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید