news-background
news-background

منتقدین Fantastic Beasts 3 مدس میکلسن را به جانی دپ ترجیح دادند

«جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» (Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore) برادران وارنر نقدهای مختلفی دریافت کرده و امتیاز آن در «راتن تومیتوز» از ۴۵ نقد به ۶۲ درصد رسیده، اما اکثر منتقدین ادعا می‌کنند که «مدس میکلسن» نمایشی بهتر از «جانی دپ» در نقش «گلرت گریندل‌والد» داشته است. دپ در «جنایات گریندل‌والد» (Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald) این نقش را بازی کرده بود و به دنبال شکست در پرونده شکایت از نشریه «سان» که او را «ضارت همسر» نامیده بود، پس از تنها یک هفته از قسمت سوم کنار گذاشته شد.

میکلسن پیش‌تر به «اینترتیمنت ویکلی» گفته بود که جانشینی با دپ «دشوار» بوده است: «نقش دشواری است. هنوز روی آن کار می‌کنیم. باید پیوندی برقرار شود میان آنچه جانی با این نقش انجام داد و آنچه که من می‌خواهم انجام دهم. در عین حال، باید نقش را از آن خود کنم.» میکلسن در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید: «از نظر شغلی، بسیار جذاب و خوشایند است. از طرفی پس از اتفاقات غم‌انگیزی که [برای دپ] روی داد باورکردنی نبود. برای هر دوی آن‌ها آرزوی بهترین‌ها را دارم. شرایط غم‌انگیزی است. امیدوارم که هر دوی آن‌ها خیلی زود با هم کنار بیایند.»

«کریستن آکونا» منتقد «اینسایدر» می‌نویسد: «میکلسن به قدری طبیعی درون نقش گریندل‌والد می‌لغزد که به راحتی می‌توان فراموش کرد که زمانی دپ این نقش را بازی کرده. در مورد دپ، نمی‌توانستم درک کنم که چرا کسی باید بخواهد جادوگری را دنبال کند که به شکل مضحکی نوآوری عجیبی بود از شخصیت‌های پیشین او که در سال‌های گذشته دیده‌ایم. در عوض، میکلسن نقش گریندل‌والد را با نوعی کاریزمای جذاب و ملایم بازی می‌کند که باعث می‌شود باور کنید چرا آدم‌های فیلم فریفته این جادوگر خوش‌چهره و دلربا شده‌اند و حاضرند برای او بجنگند.»

«پیتر بردشا» منتقد «گاردین» می‌نویسد میکلسن «نمایشی دقیق‌تر و موذیانه‌تر از دپ ارائه می‌دهد» در حالی که منتقد «تلگراف» می‌گوید بازی میکلسن ثابت می‌کند که او «باید از ابتدا برای این نقش انتخاب می‌شد.» منتقد «ای‌وی کلاب» می‌نویسد میکلسن «آلترناتیوی پویا برای ظاهر سنگی دپ» است.

منتقد «یو‌اس‌ای تودی» می‌گوید: «اگرچه برداشت دپ – اساساً گریندل‌والد را به عنوان یک رهبر فرقه عجیب با موهای ژولیده نشان داد – مشکلی نداشت، اما میکلسن خطرناک‌تر به نظر می‌رسد، در حالی که جذابیتی همگانی به عنوان مردی فریب‌کار و محبوب دارد و بی‌رحمی ذاتی‌اش را پنهان می‌کند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۷:۴۹

این اصلا منطقی نیست چون شرایط دو بازیگر با همدیگه یکسان نیست. پس قیاسشون هم اساسی غلطه. جانی دپ تحت کلی فشار چه از طرف جامعه فمینیست ها و چه از طرف شریک زندگی هرزه و اون اراذل اوباش دور و برش بود ، با این حال جی کی رولینگ خودش ازش خواست که بیاد و نقش گریندلوالد رو بازی کنه. جانی هم با عشق تمام اومد و نقش رو ایفا کرد ، روح داد به اون فیلم درب و داغون! اگه نبود ، هیچ کس اون فیلم مزخرف رو نمی دید قطعا مدس درسته از طرف هوادارای دپ تحت فشار بود اما خیالش راحت تر بود چون در سینما اوضاع بهتری داشت و البته بعد انتخاب شدن، کلی هم مسخره بازی درآورد و هی مصاحبه با اینجا و اونجا که من کارم سخته و تلاش کردم مدل خودم رو دربیارم، جانی کارشو خوب انجام دادا دمش گرم ولی حالا نسخه مال من فرق داره کاملا ( یعنی با زبان بی زبانی همه رو دعوت به تماشای بازیش تو سری جدید کرد رسما !) منتقدها رو هم که سالها دیدیم چقدر گیرای الکی دادن به جانی بدبخت .. نمره پایین به فیلماش میدادن ( البته میناماتا رو انقدر حرفه ای ساخت و بازی کرد که هیچ کس نتونست بگه بالا چشمش ابروئه و سومین فیلم محبوب مردم در اسکار امسال هم شد) ولی با این حال می بینیم که سری سوم جانوران شگفت انگیز هم خیلی کوبیده شده و حتی تغییر بازیگر هم نتونسته کمک چندانی به فیلم بکنه ، این خانه از پایه ویرانه داداشای وارنر ! برید روی فیلمنامه تون کار کنید به جای این جنجال راه انداختن های مسخرتون .. کسی با طناب اینا دیگه تو چاه نخواهد رفت ، بعله !

نمایش اسپویل
۱۸ فروردین ۱۴۰۱ ۱۲:۵۰

اون قاضی رو جا انداختی با اون پرت و پلا گفتن هاش. با تمام وجود امیدوارم جانی دپ برنده دادگاه بشه

نمایش اسپویل
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۲:۱۸

کار شبانه روزی رسانه های غربی کوبیدن جانی دپ ئه، چیز جدیدی نیست

نمایش اسپویل
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۱:۲۷

همه جوره گیر دادن به جانی دپ

نمایش اسپویل