news-background
news-background

اسکار ۲۰۲۲: واکنش ریکی جرویز و دیگر کمدین‌ها به سیلی ویل اسمیت

«ریکی جرویز» کمدین بریتانیایی که سابقه اجرای مراسم اهدای جوایز را دارد، به سیلی «ویل اسمیت» به «کریس راک» در مراسم اسکار (Oscars 2022) یکشنبه شب گذشته، واکنش نشان داد. در بخشی از برنامه، راک که روی صحنه آمده بود تا برنده بهترین فیلم مستند بلند را معرفی کند، به شوخی گفت سر تراشیده «جیدا پینکت اسمیت» برای فیلم «جی‌آی جین ۲» مناسب است. پینکت اسمیت سال گذشته اعلام کرده بود که به نوعی بیماری طاسی و ریزش مو مبتلا شده است.

جرویز دوشنبه این هفته یک کلیپ ویدیویی از «اداره» (The Office) به اشتراک گذاشت که شخصیتش در سریال می‌گوید: «مخصوصاً اینکه همسرش طاسی دارد. بنابراین... زندگی شادی در خانه ندارد.» این کلیپ بیش از ۳۰۰۰ مرتبه بازنشر شده است.

جرویز پنج مرتبه مجری مراسم گلدن گلوب بوده و بیشتر با شوخی‌های تند و تیزش با سلبریتی‌ها شهرت دارد. پیش از اسکار امسال، جرویز به این پرسش هوادارانش در توییتر پاسخ داد که اگر او مجری مراسم بود چگونه آغاز می‌کرد.

جرویز می‌نویسد: «این‌گونه شروع می‌کردم: «سلام. امیدوارم این برنامه موجب شادی آدم‌های عادی که در خانه تماشا می‌کنند شود. برای مثال اگر بیکار باشید، با این فکر به خودتان دلداری دهید که حتی اگر شغلی داشتید، دستمزدتان به اندازه قیمت هدایایی نمی‌شد که همه این بازیگران دریافت کرده‌اند. با افتخار اعلام می‌کنم که این متنوع‌ترین و مترقی‌ترین اسکار تاریخ است. نگاه که می‌کنم می‌بینم آدم‌هایی از همه اقشار آمده‌اند. همه گروه‌های موجود. طبیعتاً، به جز افراد فقیر. گور پدر آن‌ها.»»

«هاوارد استرن» دیگر طنزپردازی بود که به جنجال اسکار نود و چهارم و سیلی اسیمت به راک واکنش نشان داد. استرن دوشنبه این هفته (۲۸ مارس) در برنامه رادیویی‌اش گفت: «اولین چیزی که به خودم گفتم این بود که «دارند چه کار می‌کنند، آیا نمایشی است؟» چون [این سؤال به وجود آمد که] حراست کجاست؟ این یک رویداد زنده تلویزیونی است! حتی یک نفر خودش را درگیر نکرد چون او «ویل اسمیت» است، این‌گونه است که ترامپ به خاطر کثافت‌کاری‌هایش گیر نمی‌افتد. «ویل اسمیت» و ترامپ عین یکدیگرند. [اسمیت] تصمیم گرفت خودش کنترل اوضاع را به دست بگیرد.» استرن اضافه می‌کند: «در زمانه‌ای که دنیا در جنگ است. وقت بدی انتخاب کردی رفیق. به اعصاب لعنتی‌ات مسلط باش... [کریس راک] گیج شده بود...»

«مارک همیل» بازیگر «جنگ ستارگان» در صفحه توییترش می‌نویسد: «استند-آپ کمدین‌ها در مدیریت تمسخرکنندگان عالی عمل می‌کنند. [اما در مورد] حمله فیزیکی... نه چندان.»

«کتی گریفین» می‌گوید: «اجازه دهید نکته‌ای خدمت شما عرض کنم. رفتار بسیار ناشایستی است که روی صحنه بروید و به یک کمدین حمله فیزیکی کنید. حالا ما [کمدین‌ها] باید نگران این باشیم که «ویل اسمیت» بعدی در کلوب‌های کمدی و سالن‌ها چه کسی خواهد بود.»

«راب اشنایدر» که اغلب با راک همکاری می‌کند می‌نویسد: «خشونت هرگز توجیهی ندارد. هرگز. هرگز. هرگز.»

«جاد اپتاو» در توییتی حذف شده نوشته بود: «ممکن بود او را به کشتن دهد. این خشم افسار گسیخته و خشونت محض است... دیوانه شد.»

مجریان شوهای شبانه از جمله «جیمی کیمل»، «جیمی فالن» و «استیون کولبر» نیز در اپیزودهای جدید برنامه‌هایشان به سیلی اسمیت واکنش نشان داده‌اند.

کیمل در مراسم اسکار سال ۲۰۱۷ هرج‌ومرج را از گونه‌ای دیگر تجربه کرده است. در آن سال، فیلم «لا لا لند» (La La Land) به عنوان برنده اسکار بهترین فیلم معرفی شد، اما در حالی که عوامل فیلم روی صحنه آمده بودند، اعلام شد که اشتباهی پیش آمده و در واقع «مهتاب» (Moonlight) برنده اسکار است. کیمل در مونولوگ ابتدایی برنامه‌اش (Jimmy Kimmel Live) به شوخی می‌گوید: «کمی ناراحتم چون حالا به مجری دومین اسکار باورنکردنی تاریخ تبدیل شده‌ام! فقط سه سال از مقام اول لذت بردم.»

کیمل اضافه می‌کند: «بسیاری از دوستانم پیام داده‌اند و پرسیده‌اند که اگر من مجری مراسم امسال بودم چه می‌کردم. فرار می‌کردم! به محض اینکه می‌دیدم «ویل اسمیت» از روی صندلی‌اش بلند شده، تا نیمه‌های راه رسیدن به [رستوران‌های فست-فود] وتزل پرتسل پیش رفته بودم، و در حال خوردن و لذت بردن از نمونه‌هایی بودم که جلوی رستوران می‌گذرند.»

این کمدین در بخش‌های دیگری از برنامه با «کانیه وست» شوخی می‌کند که در مراسم گرمی روی صحنه رفت و میکروفن را از «تیلور سوییفت» گرفت تا بگوید «بیانسه» لایق آن جایزه است: «حتی کانیه می‌گفت: «رفتی روی صحنه چه کردی؟»»

«جیمی فالن» در ابتدای اپیزود اخیر برنامه‌اش (Tonight Show with Jimmy Fallon) می‌گوید: «شاید در آمریکا تفرقه به وجود آمده باشد، اما برای همه ما خوشایند بود که همزمان بگوییم: «یا حضرت ...!»» فالن اضافه می‌کند: «عجیب این بود که یک مراسم اهدای جوایز با بیانیه پلیس لس‌آنجلس به پایان رسید.»

«استیون کولبر» در مونولوگ ابتدایی برنامه‌اش (Late Show with Stephen Colbert) می‌گوید: «دوشنبه است، مگر اینکه «کریس راک» باشید، چون تردیدی ندارم که [به اصطلاح] با آن سیلی به هفته آینده رفته.» کولبر اضافه می‌کند: «این بدترین کاری بود که «ویل اسمیت» تا امروز انجام داده! صبر کنید، فیلم «غرب وحشی وحشی» (Wild Wild West) را فراموش کردم. اسمیت که اینجا حضور ندارد، دارد؟ البته شوخی کردم، بدترین فیلمش «مرد دوپیکره» (Gemini Man) است.»

برخی دیگر از سلبریتی‌های هالیوود پیش‌تر به این اتفاق در اسکار ۲۰۲۲ واکنش نشان داده بودند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ ۲۰:۱۳

من ویل اسمیت رو دوست دارم . آهنگ هاش رو هم دوست دارم . ولی درباره رفتارش دو دل بودم درست بود یا نه . به نظرم آدم ها بعد از شیوع کرونا و بعد هم شروع جنگ اوکراین - روسیه وحشی تر شدن و نقاب هاشون رفته کنار . سیلی زدن اسمیت کار قشنگی نبود ولی شاید شوخی راک هم با زنی که بیماری گرفته خیلی جالب نبود ؟

نمایش اسپویل
۱۲ فروردین ۱۴۰۱ ۱۱:۲۰

بله رپر معروفیه، حالا اگه می خوای بگی رپرا خواننده نیستن که یه بحث دیگست

نمایش اسپویل
۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰:۱۸

آهنگ هاش؟! مگه ویل اسمیت خواننده هم هست؟!

نمایش اسپویل