news-background
news-background

چولپان خاماتووا بازیگر روس Good Bye Lenin وطنش را ترک کرد: «خائن نیستم»

«چولپان خاماتووا» بازیگ روس که سابقه بازی در فیلم‌های بین‌المللی را دارد، در مصاحبه‌ای فاش کرده است که به دنبال حمله روسیه به اوکراین، به کشور لاتویا رفته است.

خاماتووا در این مصاحبه که این هفته از طریق یوتیوب منتشر شده توضیح می‌دهد که چند هفته قبل به همراه دخترانش به ریگا سفر کرده، اما تصمیم گرفته به جای بازگشت به کشورش در آنجا بماند: «در ابتدا فکر کردم که مدتی صبر کنم. سپس شکواییه‌ای علیه جنگ امضاء کردم. و بعد برایم کاملاً روشن شد که نمی‌خواهم برگردم. می‌دانم که خائن نیستم. سرزمین مادری‌ام را خیلی دوست دارم.»

این بازیگر روس اضافه می‌کند که برای بازگشت به وطن یا باید وقوع جنگ را انکار کند یا برای حمایت نکردن از آنچه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه «یک عملیات ویژه نظامی» می‌خواند عذرخواهی کند. او می‌گوید: «به خودت دروغ بگو، به همه دنیا دروغ بگو، بر پایه حقیقت زندگی نکن.»

خاماتووادر سال ۲۰۰۳ با فیلم «خداحافظ لنین» (Good Bye Lenin) به شهرت رسید و در سال ۲۰۱۸ در «کلاغ سفید» (The White Crow) ظاهر شد. او سابقه بازی در فیلم «تب پتروف» (Petrov’s Flu) که در جشنواره کن سال گذشته اکران شد، و داوری در جشنواره ونیز سال ۲۰۰۶ را دارد.

پیش از خاماتووا، «اولگا سمیرنووا» رقصنده باله جلای وطن کرده بود. سمیرنووا پدربزرگی اوکراینی دارد و خودش را «یک-ربع اوکراینی» می‌خواند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید