news-background
news-background

تمجید فرانسیس فورد کاپولا از فیلم Deadpool؛ «تصور می‌کردم «پدرخوانده» شکست می‌خورد»

کارگردان «پدرخوانده» می‌گوید «ددپول» به نظر او «شگفت‌انگیز» آمده است.

«فرانسیس فورد کاپولا» که در سال‌های گذشته از فیلم‌های ابرقهرمانی مارول انتقاد کرده بود، در مصاحبه جدیدی با «ورایتی» می‌گوید «ددپول» (Deadpool) با بازی «رایان رینولدز» را پسندیده است.

کارگردان «پدرخوانده» (The Godfather) و «اینک آخرالزمان» (Apocalypse Now) اعتراف می‌کند که از دیدن «ددپول» و ابرقهرمانی که دیوار چهارم را می‌شکند لذت می‌برد. این فیلم با رده سنی بزرگسال و بودجه ۶۰ میلیون دلار ساخته شده است. کاپولا می‌گوید: «ددپول» را دوست داشتم، به نظرم شگفت‌انگیز بود.»

کاپولا در بخش دیگری از مصاحبه از «دنی ویلنوو» (Dune) و «کری فوکوناگا» (No Time To Die) فیلمسازان «شگرف» ستایش می‌کند که پروژه‌هایی با بودجه‌های سنگین را ساخته‌اند: «اما فکر نمی‌کنم که لزوماً می‌خواسته‌اند فیلمی که در ذهن داشته‌اند بسازند. به نظر من از آن‌ها خواسته شده فیلمی بسازند که برخلاف ذاتش نباشد. استعدادهای بزرگ و توانمندی داریم که من حاضرم مسئولیت‌های بیشتری به آن‌ها بسپارم چرا که توان انجامشان را دارند.»

کاپولا ادامه می‌دهد: «سینما قرار است زندگی معاصر را به روشن کند و باعث شود آنچه در حال وقوع است را درک کنیم. بنابراین به هنرمندانی نیازمندیم که در مورد آنچه می‌گذرد الهام‌بخش ما باشند.»

«شان لوی» کارگردان «گای آزاد» (Free Guy) به تازگی برای کارگردانی «ددپول ۳» (Deadpool 3) برگزیده شده و بار دیگر با رینولدز همکاری خواهد کرد اما فیلمنامه هنوز در حال نگارش است و تاریخ اکران فیلم نامشخص.

کاپولا در بخش دیگر مصاحبه می‌گوید در زمان تولید «پدرخوانده» انتظار نداشته فیلم به اثری ویژه تبدیل شود: «فکر می‌کردم که یک شکست ویژه خواهد بود. ساختن فیلمی که برخلاف سرشت زمانه باشد دشوار است. کاری نمی‌کنید که دیگران انتظارش را دارند یا از شما می‌خواهند.»

این کارگردان با «مگالوپلیس» (Megalopolis) که اولین فیلم بلندش از سال ۲۰۱۱ است، باز هم سرشت زمانه را به چالش می‌کشد و فیلمی با بودجه متوسط ۱۲۰ میلیون دلاری با هزینه شخصی و با فروش بخشی از امپراطوری تولید شراب خود می‌سازد: «اگر فیلمی برخلاف سرشت بسازید، فراهم کردن سرمایه‌اش دشوار است، اما تا ۵۰ سال روی پرده می‌ماند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید