news-background
news-background

باکس آفیس: Spider-Man: No Way Home رکورد فروش جهانی Titanic را شکست؛ Uncharted از ۲۲۶ میلیون دلاری گذشت

فیلم‌های «سگ» (Dog) «چنینگ تیتوم» و «آنچارتد» (Uncharted) «تام هالند» پیش از اکران «بتمن» (The Batman) برادران وارنر از پنجشنبه آینده، بازار آمریکای شمالی را گرم نگه داشتند. بنابر آخرین پیش‌بینی‌ها، «بتمن» به کارگردانی «مت ریوز» ۱۰۰ تا ۱۱۵ میلیون دلار در افتتاحیه داخلی فروش خواهد کرد، در حالی که یک فیلم سه ساعته کارآگاهی است و با «شوالیه تاریکی» (Dark Knight) «کریستفر نولان» دارای تفاوت‌های بسیار. «آی‌اسپات» گزارش داده است که برادران وارنر برای تیزرهای تلویزیونی «بتمن» ریوز و «رابرت پتینسون» بیش از ۲۸ میلیون دلار هزینه کرده‌ است.

«آنچارتد» سونی در دومین هفته اکران ۲۳.۲ میلیون دلار در بیش از ۴۲۰۰ سالن سینما فروخت و رتبه اول را حفظ کرد. فیلم «سگ» یونایتد آرتیستس نیز در دومین هفته اکران در بیش از ۳۸۰۰ سالن سینما به فروش آخر هفته ۱۰.۱ میلیون دلاری رسید. فروش داخلی «آنچارتد» در بازارهای داخلی از ۸۳.۳ و فروش جهانی آن به ۲۲۶ میلیون دلار عبور کرده است. فیلم «سگ» نیز پس از ده روز اکران به فروش داخلی ۳۰.۸ میلیون دلاری رسید. پرفروش‌ترین بازارهای جهانی «آنچارتد» تا امروز بریتانیا با ۲۴.۸، فرانسه با ۱۲.۲، اسپانیا با ۸.۸، استرالیا با ۷.۸ و آلمان با ۶.۷ میلیون دلار بوده‌اند.

این هفته فیلم کمدی و ترسناک «استودیو ۶۶۶» (Studio 666) با بازی «دیو گرول» توسط استودیوی اوپن رود در بیش از ۲۳۰۰ سالن سینما روی پرده رفت و ۱.۵۸ میلیون دلار فروخت. این فیلم امتیاز ۵۶ درصد «راتن تومیتوز» و ۶۶ درصد «پست‌ترک» دریافت کرده است. حدود ۵۸ درصد خریداران این فیلم مرد، ۵۳ درصد ۲۵ تا ۴۴ ساله، و ۷۳ درصد ۱۸ تا ۴۴ ساله بودند، در حالی که ۶۹ درصد از خریداران بلیت این فیلم اروپایی تبار، ۱۸ درصد لاتین تبار، ۳ درصد آفریقایی تبار و ۱۰ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

فیلم موزیکال «سیرانو» (Cyrano) یونایتد آرتیستس به کارگردانی «جو رایت» و بازی «پیتر دینکلیج»  این هفته در ۷۹۷ سالن سینما در آمریکای شمالی اکران شد و ۱.۴ میلیون دلار فروخت. فیلم «آنا کارنینا» (Anna Karenina) رایت در سال ۲۰۱۲ با اکران در ۶۶ سالن سینما به فروش ۸۹۶ هزار دلاری رسیده بود. «سیرانو» از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۶ درصد دریافت کرده و در نیویورک، لس‌آنجلس، سالت لیک سیتی، و سان فرانسیسکو عملکرد بهتری به جا گذاشته است.

فیلم «پدرخوانده» (The Godfather) «فرانسیس فورد کاپولا» این هفته به مناسبت پنجاهمین سالگرد اکران دوباره روی پرده رفت و ۱.۲ میلیون دلار فروخت. با این اکران مجدد، فروش داخلی «پدرخوانده» از ۱۳.۹ میلیون دلار به ۱۳۶.۳ میلیون دلار رسیده است.

«لیکوریش پیتزا» (Licorice Pizza) «پل توماس اندرسون» در چهاردهمین هفته اکران از فروش ۱۶ میلیون دلاری عبور کرد و به رکورد «مرشد» (The Master) با ۱۶.۳ میلیون دلار نزدیک شد.

فیلم «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) مارول و سونی این هفته به فروش جهانی ۱.۸۵ میلیارد دلاری رسید و از رکورد ۱.۸۴ میلیارد دلاری «تایتانیک» (Titanic) «جیمز کامرون» بدون احتساب تورم گذر کرد.

فیلم «مرگ روی نیل» (Death On The Nile) «کنت برانا» این هفته از فروش جهانی ۱۰۰ میلیون دلاری عبور کرد. این فیلم ۳۲.۸ میلیون دلار در بازارهای داخلی و ۶۸.۵ میلیون دلار در ۴۷ بازار خارجی فروش کرده است. پرفروش‌ترین بازارهای خارجی این فیلم چین با ۸.۹ میلیون دلار، بریتانیا با ۸.۸ میلیون دلار و روسیه با ۶.۸ میلیون دلار بوده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید