news-background
news-background

سخنرانی احساسی مایکل کیتون در مراسم SAG: بی‌عدالتی گسترده‌ای در دنیا وجود دارد

«مایکل کیتون» جایزه‌اش را به خواهرزاده فقیدش تقدیم کرد.

«مایکل کیتون» یکشنبه شب در مراسم اهدای جوایز «اتحادیه بازیگران» (SAG Awards) برای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد در یک مینی‌سریال با سریال «دوپ‌سیک» (Dopesick) با تأخیر روی صحنه آمد و «سلما هایک» را وحشت‌زده کرد.

کیتون پس از آنکه به سرعت خود را به روی صحنه رساند گفت: «ببخشید! باید سریعاً به سرویس بهداشتی می‌رفتم. در ضمن، خیلی آنجا خیلی شلوغ است.» این لحظه یادآور جایزه گلدن گلوب «کریستی لاتی» در سال ۱۹۹۸ بود که دقایقی پیش از دریافت جایزه سالن را ترک کرده بود تا خود را به سرویس بهداشتی برساند.

کیتون اگرچه سخنرانی‌اش را با لحنی طنزآمیز آغاز کرد، اما به‌سرعت با پرداختن به موضوع اعتیاد و نقش خود در سریال «دوپ‌سیک»، لحظاتی احساسی رقم زد. او جایزه‌اش را به خواهرزاده‌اش مایکل تقدیم کرد که با استعمال مواد مخدر از دنیا رفته است.

کیتون می‌گوید: «بحثی باید مطرح شود... اینکه در شبی چون امشب خودستایانه و نارسیسیستی است... اما خیلی خوشحالم که بازیگر هستم.» بازیگر سابق «بتمن» توضیح می‌دهد که چگونه بازی در سریالی چون «دوپ‌سیک» ممکن است «تأمل‌برانگیز» باشد و تغییری ایجاد کند: «جداً عرض می‌کنم. چه کسی می‌تواند چنین شغلی داشته باشد؟ چقدر خوشبخت هستم که می‌توانم با کاری که انجام می‌دهم خیری برسانم فقط به خاطر اینکه بازیگرم.»

کیتون ادامه می‌دهد: «در دنیا بی‌عدالتی گسترده‌ای وجود دارد. در سریال «دوپ‌سیک»، وقتی از اعتیاد حرف می‌زنید، راه درمانش این است که بپذیرید مشکلی وجود دارد. نه در کشور ما، بلکه در سراسر دنیا، از نظر اقتصادی، نژادی، اجتماعی، مالی، بی‌عدالتی گسترده‌ای وجود دارد. وجود دارد. عدالت وجود دارد و بی‌عدالتی. بین این دو چیز زیادی وجود ندارد. همین حالا می‌توانم احساس کنم که مردم [با شنیدن این حرف‌ها] برق‌آسا رویگردان می‌شوند و می‌گویند: «خفه شو و دریبل‌ات را بزن.» [ارجاعی جمله مجری فاکس نیوز به اظهارات سیاسی لبران جیمز.] یا «خفه شو و بازی‌ات را بکن.» حاضرم بازیگری را کنار بگذارم. اما در مورد خفه شدن، نه چندان. خدا را شکر می‌کنم که با شغلم می‌توانم زندگی دیگران را بهبود بخشم.»

کیتون پس از آنکه از عوامل سریال قدردانی می‌کند و با تقدیم جایزه به خواهرزاده‌اش لحظاتی اشک می‌ریزد: «با توجه به موضوع سریال، این جایزه را به خواهرزاده‌ام مایکل تقدیم می‌کنم و خواهرم پم. مایکل را به خاطر مواد از دست دادم، و این دردناک است.»

کیتون در پشت صحنه مراسم در مورد تأخیرش می‌گوید: «شک نداشتم که ۲۰ دقیقه دیگر وقت دارم، در این محاسبات خوب نیستم، بنابراین فکر کردم که بهتر است به سرویس بهداشتی بروم.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید