news-background
news-background

جری لوییس ۵ سال پس از درگذشت به آزار جنسی متهم شد

هم-بازیان سابق «جری لوییس» در مستند کوتاهی که مجله «ونتی فر» منتشر کرده، «جری لوییس» را به آزار جنسی متهم می‌کنند. «کارن شارپ» و «هوپ هالیدی» بازیگران زنی بوده‌اند که در مصاحبه با «کرک دیک» و «ایمی زیرینگ»، این اتهامات را مطرح کرده‌اند. زیرینگ و دیک در مستند «آلن علیه فارو» (Allen v Farrow) شبکه اچ‌بی‌او، به اتهامات «میا فارو» علیه «وودی آلن» پرداختند.

لوییس یکی از محبوب‌ترین کمدین‌های دهه‌ها ۱۹۵۰ و ۶۰ میلادی و ستاره فیلم‌هایی چون «پروفسور دیوانه» (The Nutty Professor) و «سیندرفلا» (Cinderfella) بود که در سال ۲۰۱۷ در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

شارپ که در فیلم «خدمتکار نامرتب» (The Disorderly Orderly) با لوییس همکاری کرده می‌گوید در سال ۱۹۶۴ در دفتر لوییس در حال انتخاب لباس بوده است که کمدین دستور می‌دهد همه به جز او از آنجا بیرون بروند. شارپ می‌گوید: «من را گرفت. شروع کرد به نوازش کردنم. زیپ شلوارش را باز کرد. راستش را بخواهید، خشکم زده بود.»

شارپ اضافه می‌کند: «دستم را بالا بردم و گفتم: «یک دقیقه صبر کنید. نمی‌دانم که برای بازیگران نقش اول لازم است یا نه، اما من چنین کارهایی نمی‌کنم. می‌توانستم ببینم که خشمگین شده. احساس کردم که هیچ‌وقت با این واکنش روبرو نشده بود.»

شارپ می‌گوید امکان کناره‌گیری از فیلم را نداشته چون قراردادی امضاء کرده بوده است. وقتی چند روز بعد به محل فیلمبرداری برمی‌گردد، از تمامی عوامل به جز کارگردان و دستیار کارگردان درخواست شده بود که با او حرف نزنند. این بازیگر می‌گوید لوییس جلسه تمرینی با او برگزار نکرده و مگر در مقابل دوربین به حضورش بی‌توجه بوده است.

«هوپ هالیدی» پیش از آنکه در سال ۱۹۶۱ به فیلم «شیفته زن‌ها» (The Ladies Man) لوییس ملحق شود، با «آپارتمان» (The Apartment) «بیلی وایلدر» به شهرت رسیده بود. هالیدی می‌گوید در اولین روز فیلمبرداری «شیفته زن‌ها»، لوییس او را به اتاق رختکن دعوت  و با فشار دادن یک دکمه درها را قبل می‌کند.

هالیدی می‌گوید: «او سپس شروع کرد به حرف زدن با من: «می‌دانی، می‌توانی خیلی جذاب باشی اما همیشه شلوار می‌پوشی. هیچ‌وقت تو را با دامن ندیده‌ام. پاهای و پستان‌های زیبایی داری.» بعد شروع کرد به حرف زدن با من در مورد رابطه جنسی... و استفاده از الفاظ رکیک، و همان‌طور که حرف می‌زد، شلوارش باز  شد و آن چیز زشت بیرون آمد... وحشت کرده بودم... فقط همان‌جا نشسته بودم و می‌خواستم هرچه زودتر بیرون بروم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۵ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴

این دیگه نوبر بود چند وقت دیگه طرف هنوز انجام نداده تجاوز رو متهم میشه

نمایش اسپویل
۵ اسفند ۱۴۰۰ ۰۴:۱۸

روحش شاد

نمایش اسپویل