news-background
news-background

باکس آفیس: فروش فراتر از انتظار Uncharted تام هالند

فیلم «آنچارتد» (Uncharted) سونی این هفته با فروش داخلی ۴ روزه ۵۱ میلیون دلاری فراتر از انتظار ظاهر شد در حالی که «سگ» (Dog) یونایتد آرتیستس و ام‌جی‌ام با افتتاحیه ۱۸ میلیون دلاری به رتبه دوم رسید. «آنچارتد» با بازی «تام هالند» و «مارک والبرگ» در ۴۲۷۵ سالن سینما اکران شد و پس از سه روز ۴۴.۱ و پس از پنج روز ۵۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. «سگ» به کارگردانی و بازی «چنینگ تیتوم» نیز در ۳۶۷۷ سالن سینما افتتاح شد و پس از سه روز ۱۵.۱ و پس از چهار روز ۱۸.۰۵ میلیون دلار بلیت فروشی کرد.

فیلم «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) سونی و مارول در دهمین هفته اکران به فروش ۴ روزه ۸.۸ میلیون دلاری رسید و از فروش داخلی ۷۷۱.۷ میلیون دلاری عبور کرد. «مرگ روی نیل» (Death on the Nile) دیزنی به کارگردانی «کنت برانا» و بازی «گل گدوت» و «آرمی همر» نیز با اکران در ۳۲۸۰ سالن سینما در هفته دوم اکران به فروش چهار روزه ۷.۱۸ میلیون دلاری و فروش داخلی ۲۵.۹ ملیون دلاری رسید و رتبه چهارم را کسب کرد.

در حالی که اقتباس از بازی‌های ویدیویی اغلب به شکست انجامید، سونی با «آنچارتد» دست کم از نظر تجاری موفق عمل کرد. این فیلم با عبور از فروش جهانی آخر هفته ۱۰۰ میلیون دلاری ممکن است آغازگر یک چندگانه باشد. سونی برای تیزرهای تلویزیونی «آنچارتد» بنابر اعلام «آی‌اسپات» ۲۰ میلیون دلار هزینه کرده است. این در حالی است که برادران وارنر ۲۶ میلیون دلار به تیزرهای «بتمن» (The Batman) اختصاص داده است. تیزرهای «آنچارتد» در حین برگزاری «سوپر بول» و مسابقات ان‌بی‌ای و المپیک زمستانی از شبکه‌هایی چون ان‌بی‌سی، سی‌بی‌اس و ای‌اس‌پی‌ان پخش شدند.

«آنچارتد» از «راتن تومیتوز» امتیاز منتقدین ۳۹ درصد و مخاطبین ۸۸ درصد دریافت کرده است. مخاطبین «سینمااسکور» نیز به فیلم نمره B+ دادند در حالی که در «کام‌اسکور» امتیاز ۷۹ درصد برای آن به ثبت رسیده است. حدود ۶۵ درصد از خریداران بلیت این فیلم مرد، ۴۸ درصد زیر ۲۵ ساله، و ۷۵ درصد زیر ۳۵ ساله بوده‌اند. نزدیک به ۴۳ درصد از مخاطبین نیز اروپایی تبار، ۲۶ درصد لاتین تبار، ۱۵ درصد آفریقایی تبار، و ۱۶ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

فیلم «سگ» دارای ۵۴ درصد مخاطب زن، ۷۳ درصد بالاتر از ۲۵ ساله، ۵۳ درصد بالاتر از ۳۵ ساله، و ۳۷ درصد بالاتر از ۴۵ ساله بوده است. «آی‌اسپات» گزارش داده است که یونایتد آرتیستس برای تیزرهای تلویزیونی این فیلم ۱۶.۳ میلیون دلار هزینه کرده و در حین پخش مسابقات المپیک زمستانی و سریال «دوستان» (Friends) روی ایر برده است. «رلیش‌میکس» گزارش داده است که تیتوم در ۹۱ درصد از اطلاع‌رسانی‌های فیلم نقش داشته و محتوای تبلیغاتی آن را با ۴۵.۶ میلیون هواداراش به اشتراک گذاشته است. «سگ» از مخاطبین «سینمااسکور» نمره A- و از «کام‌اسکور» امتیاز ۸۲ درصد دریافت کرده است.

«اینت‌تلجنس» گزارش داده است که فیلم «آنچارتد» ۳.۵ میلیون و «سگ» ۱.۴ میلیون سینمارو را در طول آخر هفته گذشته به سینماهای آمریکای شمالی کشانده‌اند. حدود ۵۰ درصد از مخاطبین بین ساعت ۴ تا ۸ بعد از ظهر به تماشای فیلم نشسته‌اند.

فیلم «طلسم‌شده» (The Cursed) به کارگردانی «شان الیس» که داستانی در قرن نوزدهم فرانسه روایت می‌کند، با اکران در ۱۶۸۷ سالن سینما به فروش سه روزه ۱.۷ و چهار روزه ۱.۹ میلیون دلاری در افتتاحیه رسید. این فیلم فراطبیعی از «راتن تومیتوز» امتیاز ۷۴ درصد و از «پست‌ترک» امتیاز ۵۸ درصد مخاطبین دریافت کرده است. حدود ۵۸ درصد از خریداران بلیت این فیلم مرد و ۶۲ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله بوده‌اند. نزدیک به ۵۷ درصد از مخاطبین فیلم نیز اروپایی تبار، ۲۰ درصد لاتین تبار، ۱۱ درصد آفریقایی تبار، و ۱۲ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

در بازارهای بین‌المللی، فیلم «آنچارتد» به فروش آخر هفته ۸۸ میلیون دلاری رسید و از فروش جهانی ۱۳۹ میلیون دلاری عبور کرد. این فیلم که از یک هفته قبل در بازارهای جهانی روی پرده رفته بود، این هفته به ۴۷ بازار جدید رسید و در بیش از ۲۰ هزار سالن سینما به نمایش درآمد. فروش افتتاحیه این فیلم تا ۶ درصد بالاتر از «تل‌ماسه» (Dune)، ۱۳ درصد بالاتر از «شانگ-چی» (Shang-Chi) و ۲۴۸ درصد بهتر از «گای آزاد» (Free Guy) بوده است.

پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی «آنچارتد» تا امروز، بریتانیا با ۱۶.۴ میلیون دلار، فرانسه با ۶.۳ میلیون دلار، استرالیا با ۴ میلیون دلار، آلمان با ۳.۴ میلیون دلار، ایتالیا با ۳.۱ میلیون دلار و کره با ۳ میلیون دلار بوده‌اند. این فیلم از ۱۴ مارس به بازار چین می‌رسد.

فیلم «مرگ روی نیل» دیزنی و استودیوهای قرن بیستم این هفته ۵.۹ میلیون دلار از بازارهای خارجی کسب کرد. این فیلم معمایی در بریتانیا ۶.۴ میلیون دلار فروخته و در مجموع از ۵۰ بازار ۱۹.۸ میلیون دلار کسب کرده است. فروش جهانی فیلم تا امروز به ۷۵ میلیون دلار می‌رسد که ۳۸ درصد آن به بازارهای خارجی اختصاص دارد.

«مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» این هفته در بازارهای بین‌المللی به فروش ۱.۰۶ میلیارد دلاری رسید و با ۱.۸۳ میلیارد دلار در سراسر دنیا بالاتر از «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) به عنوان هشتمین فیلم پرفروش تاریخ قرار گرفت.

هفته آینده فیلم موزیکال «سیرانو» (Cyrano) به چند بازار جهانی می‌رسد و سپس از ۲ مارس فیلم «بتمن» (The Batman) افتتاح خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید