news-background
news-background

فیلم A Man Called Otto تام هنکس رکورد گران‌قیمت‌ترین قرارداد تاریخ جشنواره برلین را شکست

فیلم کمدی «مردی به نام اوتو» (A Man Called Otto) با بازی «تام هنکس» با قرارداد رکوردشکن ۶۰ میلیون دلاری سونی خریداری شد. سونی امتیاز پخش جهانی این فیلم را از کمپانی سی‌ای‌ای میدیا فایننس و اس‌تی‌اکس خریداری کرده و کریسمس آینده اکران خواهد کرد.

در «بازار فیلم اروپا» (EFM) که به صورت مجازی برگزار می‌شود، چندین کمپانی و استودیوی بزرگ به دنبال خریداری این فیلم بودند. فیلم رکورددار قبلی «چشم آبی روشن» (The Pale Blue Eye) با بازی «کریستین بیل» بود که سال گذشته با قراردادی ۵۵ میلیون دلاری خریداری شده بود. یکی از علت‌های موفقیت سونی برای خریداری فیلم، تعهد استودیو به اکران در سالن‌های سینما ذکر شده است. این فیلم قرار است در حدود ۲۰۰۰ سالن سینما پخش شود. فیلمبرداری پروژه تا اواخر ماه فوریه در پیتسبرگ آغاز خواهد شد.

این فیلم اقتباسی است از «مردی به نام اوه» (A Man Called Ove) با کارگردانی «مارک فورستر» که فیلم‌های «جنگ جهانی زد» (World War Z) و «در جستجوی نورلند» (Finding Neverland) را در کارنامه دارد. نگارش فیلمنامه به «دیوید مگی» نویسنده نامزد اسکار «زندگی پی» (Life of Pi) و «ماری پاپینز بازمی‌گردد» (Mary Poppins Returns) سپرده شده است.

نسخه سوئدی از رمانی به همین نام نوشته «فردریک باکمان» اقتباس شده بود که بیش از ۷ میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رفته است. اقتباس سوئدی از این رمان در سال ۲۰۱۵ دو نامزدی اسکار را کسب کرد و به پرفروش‌ترین فیلم خارجی زبان ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ تبدیل شد.

داستان اقتباس انگلیسی زبان، در مورد اوتو با بازی هنکس است، مردی ترش‌رو و گوشه‌گیر که همسرش را از دست داده و همه همسایگانش را به ستوه آورده. درست وقتی که به نظر می‌رسد او از زندگی ناامید شده، یک دوستی غیرمنتظره با همسایگان جدیدش او را دگرگون می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید