news-background
news-background

رکوردشکنی کنت برانا با ۷ نامزدی اسکار در هفت شاخه برای فیلم Belfast

«کنت برانا» کارگردان «بلفست» (Belfast) امروز با دریافت هفت نامزدی اسکار در هفت شاخه مختلف رکوردشکنی کرد. برانا در مقام نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اریجینال، بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شده است.

داستان «بلفست» با بازی «جیمی دورنان»، «جود هیل» و «کاترینا بلف» در دهه ۱۹۶۰ ایرلند شمالی روی می‌دهد و فیلمی در مورد «عشق، خنده، و مرگ در دوران کودکی پسری و در میان تحولات اجتماعی و موسیقایی اواخر دهه ۱۹۶۰» توصیف شده است. در این فیلم هیل نقش شخصیتی به نام «بادی» را بازی می‌کند که رؤیاهای باشکوهش برای آینده او را به دردسر می‌اندازد اما در همین حین «پا» با بازی دورنان و «ما» با بازی بالف، و پدربزرگ و مادربزرگ فرزانه‌اش با بازی «جودی دنچ» و «کیاران هیندز» او را تسلی می‌دهند.

برانا در سال ۱۹۸۹ با فیلم «هنری پنجم» (Henry V) نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد و بهترین کارگردانی شده بود. او چند سال بعد برای فیلم کوتاه «غزل خداحافظی» (Swan Song) نامزدی اسکار دیگری در بخش بهترین فیلم کوتاه لایو-اکشن کسب کرد و در سال ۱۹۹۶ با «هملت» (Hamlet) در شاخه بهترین فیلمنامه اقتباس‌شده نامزد اسکار شد. برانا در سال ۲۰۱۱ با فیلم «هفته من با مرلین» (My Week with Marilyn) به رقابت اسکار بازگشت و نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد.

«جرج کلونی» و «والت دیزنی» پیش از برانا با شش نامزدی رکورددار نامزدی اسکار بودند، اما نامزدی‌های دیزنی در شاخه‌هایی بود که امروز حذف شده‌اند.

برانا با «بلفست» می‌تواند برای اولین بار برنده اسکار شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید