news-background
news-background

مدیر عامل نتفلیکس دهمین سالگرد انتشار Lilyhammer به عنوان اولین سریال اریجینال شبکه را جشن گرفت

نتفلیکس فصل اول «لیلیهامر» (Lilyhammer) با بازی «استیون ون زنت» را ۶ فوریه ۲۰۱۲ پخش کرد. «تد ساراندوس» یکی از مدیران عامل شبکه امروز یکشنبه، دهمین سالگرد انتشار این عنوان نروژی آمریکایی را به عنوان اولین سریال اریجینال نتفلیکس جشن گرفت. ون زنت که سابقه بازی در سریال «سوپرانوها» (The Sopranos) را داشت، در این سریال نقش یک آدمش به نام «فرانک تالیانو» را بازی کرد.

ون زنت ۷۱ ساله و ساراندوس در گفت‌وگویی ویدیویی حضور پیدا کرده و از خاطرات تولید این سریال گفته‌اند. ساراندوس ۵۷ ساله با انتشار متنی در وبلاگ خود می‌گوید: «لحظه بدوی تاریخ نتفلیکس درون استودیویی در نورث سی آغاز شد. برگن جایی است که نویسندگان نروژی «آیلیف اسکودوین» و «آن بیورنستاد» در آن با «استیو ون زنت» ملاقات کردند و با او در مورد سریالی حرف زدند که برای او نوشته و داستانی در یک شهر کوچک نروژی به نام لیلهامر روایت کرده بودند.»

ساراندوس می‌نویسد چند ماه بعد ون زنت مستقیماً با او تماس گرفته است: «از او پرسیدم آیا می‌تواند فیلمنامه‌ها را بخواند و استیو گفت: «فیلمنامه‌ها؟ کل فصل را برای شما می‌فرستم.» سریال را دیدیم و خیلی خوشمان آمد. به نظر من یک داستان کلاسیک با مضمون مخمصه بود، و استیو نقشی را بازی کرد که مخاطبین دوستش داشتند، و آمد و شد میان فرانک تالیانو آدمکش جدی و جامعه آرام پیرامونش برای برخی کمدی فاخری پدید آورد.»

ساراندوس در ادامه می‌گوید ون زنت در مورد پخش همزمان تمامی اپیزودهای سریال طبق سنت همیشگی نتفلیکس مردد بوده است: «تلاش می‌کنی و زحمت می‌کشی و بعد یک نفر می‌تواند اثر شما را طی یک شب ببیند؟ کمی عجیب به نظر می‌رسد.» پس از آنکه ساراندوس اطمینان خاطر می‌دهد که این استراتژی پخش «مثل کار کردن روی یک آلبوم [موسیقی] است»، ون زنت می‌پذیرد.

ون زنت در گفت‌وگوی ویدیویی با ساراندوس که از کانال یوتیوب نتفلیکس پخش شده می‌گوید شبکه مانند شرایطی که اچ‌بی‌او برای «دیوید چیس» خالق «سوپرانو» مهیا کرد، با او آزادی عمل داده است: «شما این مفهوم را به سطح تازه‌ای بردید. به من اعتماد کردید، و من هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم. شهامت زیادی می‌خواست. ایده به‌کلی تازه‌ای را با کمپانی خودتان شروع می‌کردید.»

به دنبال موفقیت این سریال، نتفلیکس سریال «خانه پوشالی» (House of Cards) را با همکاری «دیوید فینچر» و «کوین اسپیسی» و سپس «نارنجی مد جدید است» (Orange Is the New Black) را تولید کرد. «کلایدر» گزارش داده است که ۴۰ درصد از آرشیو نتفلیکس را محتوای اریجینال تشکیل می‌دهد.

«لیلیهامر» ابتدا در ایالات متحده و کانادا و سپس آمریکای لاتین و بریتانیا و کشورهای اسکاندیناوی پخش شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید