news-background
news-background

باکس آفیس: Spider-Man: No Way Home ششمین فیلم پرفروش تاریخ شد

فیلم «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) سونی و مارول پس از یک هفته دوباره به صدر جدول پرفروش‌ترین عناوین سینمایی آمریکای شمالی بازگشت و بالاتر از «جیغ» (Scream) قرار گرفت. «راهی به خانه نیست» با افزودن ۱۴.۱ میلیون دلار دیگر از ۳۷۰۵ سالن سینمای آمریکای شمالی به رتبه اول رسید.

صدرنشینی یک فیلم در هفته ششم اتفاق نادری است، اما «راهی به خانه نیست» در این بازار فعلی رقیبی بزرگ مقابل خود نمی‌بیند. تنها فیلم‌های جدید آخر هفته گذشته فیلم دینی «عشق رهایی‌بخش» (Redeeming Love) یونیورسال و فانتزی ماجراجویانه «دختر شاه» (The King’s Daughter) است که مانند «پسرانگی» (The Boyhood) فیلمبرداری آ نهشت سال به طول انجامیده است. هیچ‌یک از این دو فیلم در گیشه موفق نبودند.

«عشق رهایی‌بخش» از ۱۹۰۳ سالن سینما ۳.۷ میلیون دلار فروخت. پس از «۳۵۵» (The 355) این دومین فیلم یونیورسال است که با شکست مواجه می‌شود. یونیورسال تنها پخش‌کننده فیلم است و ممکن است زیان مالی کمتری در این مورد دیده باشد. این فیلم که از «سینمااسکور» نمره B+ دریافت کرده، در روزهای راکد ژانویه، پایین‌تر از «جیغ» و «آواز ۲» (Sing 2) رتبه چهارم را اشغال کرد.

«آواز ۲» در پنجمین هفته اکران ۱۲۸ میلیون دلار در بازارهای داخلی و ۲۴۱ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. فیلم‌های «انکانتو» (Encanto) دیزنی و «کرودها: عصر جدید» (Croods: A New Age) یونیورسال به ترتیب ۲۲۳ و ۲۲۷ میلیون دلار فروخته‌اند.

«دختر شاه» با بازی «پیرس برازنان» در اولین هفته اکران در ۲۱۷۰ سالن سینما تنها ۷۵۰ هزار دلار فروخت و یکی از بدترین فروش‌های افتتاحیه تاریخ سینما را رقم زد. تنها چند فیلم از جمله «پلی‌موبیل» (Playmobil) با اکران در بیش از ۲۰۰۰ سالن سینما کمتر از ۱ میلیون دلار فروخته‌اند. پارامونت پیکچرز، پخش‌کننده ابتدایی «دختر شاه» در سال ۲۰۱۵ فیلم را بایگانی کرد در حالی که تنها سه هفته به اکران باقی مانده بود. استودیوی گراویتاس «دختر شاه» را اکتبر گذشته خریداری کرد و نام آن را تغییر داد.

«جیغ» پنجم با فروش ۱۲.۴ میلیون دلاری در ۳۶۶۶ سالن سینما با کاهش فروش ۵۹ درصدی نسبت به افتتاحیه مواجه شد. این فیلم از دو هفته قبل تاکنون ۵۱.۳ میلیون دلار فروخته است. این فیلم ۱۰.۲ میلیون دلار دیگر در ۵۴ بازار خارجی کسب کرد. پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی این فیلم بریتانیا با ۶.۵ میلیون دلار، فرانسه با ۲.۹ میلیون دلار، استرالیا با ۲.۸ میلیون دلار، مکزیک با ۲.۳ میلیون دلار و آلمان با ۱.۸ میلیون دلار بوده‌اند.

«راهی به خانه نیست» این هفته فروش داخلی خود را به ۷۲۱ میلیون دلار رساند و پس از «آواتار» (Avatar) با ۷۶۰ میلیون دلار، «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) با ۸۵۸ میلیون دلار، و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (Star Wars: The Force Awakens) با ۹۳۶ میلیون دلار به چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای آمریکا تبدیل شد. این فیلم با رکورد ۱.۶۹ میلیارد دلاری در سراسر دنیا از «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) با ۱.۶۷ میلیارد دلار و «شیر شاه» (The Lion King) با ۱.۶۶ میلیارد دلار گذر کرده و ششمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان لقب گرفته است.

فیلم «مرد شاه» (The King’s Man) استودیوی قرن بیستم با افزودن ۱.۸ میلیون دلاری دیگر به اندوخته‌هایش از ۳۲۶۰ سالن سینما، به فروش داخلی ۳۱.۵ و فروش جهانی ۱۰۵.۳ میلیون دلاری رسید و در رتبه پنجم ایستاد. پرفروش‌ترین بازارهای خارجی فیلم بریتانیا با ۹.۷ میلیون دلار، کره با ۸.۵ میلیون دلار، ژاپن با ۷.۶ میلیون دلار، فرانسه با ۶ میلیون دلار و تایوان با ۵ میلیون دلار بوده‌اند.

در بازارهای جهانی «راهی به خانه نیست» با ۲.۶ میلیون دلار در نروژ افتتاح شد و رکوردی تا ۲۶۷ درصد بهتر از «دور از خانه» (Far From Home) و ۲۵۹ درصد بهتر از «بازگشت به خانه» (Homecoming) ثبت کردند. فروش ۶۰۰ هزار دلاری این فیلم در اسلواکی نیز تا ۱۰ درصد بهتر از «دور از خانه» و ۱۳۳ درصد بهتر از «بازگشت به خانه» بوده است.

پرفروش‌ترین بازارهای خارجی «راهی به خانه نیست» تا امروز بریتانیا با ۱۱۶.۹ میلیون دلار، مکزیک با ۷۳.۴ میلیون دلار، کره به ۶۰ میلیون دلار، فرانسه با ۵۹.۹ میلیون دلار، و استرالیا با ۵۳.۲ میلیون دلار بوده‌اند.

در هفته‌های آینده فیلم‌های «آنچارتد» (Uncharted) سونی با بازی «تام هالند» و «بتمن» (The Batman) برادران وارنر با بازی «رابرت پتینسون» اکران خواهند شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید