news-background
news-background

انتقاد از اما واتسون به دلیل حمایت از فلسطین

سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل متحد ستاره «هری پاتر» را «یهودی‌ستیز» خوانده است.

«اما واتسون» ستاره فیلم‌های «هری پاتر» (Harry Potter) به دلیل حمایت از فلسطین یهودی‌ستیز نامیده شد. این بازیگر انگلیسی که به‌تازگی در ویژه برنامه «بازگشت به هاگوارتز» (Return to Hogwarts) شبکه اچ‌بی‌او مکس دیده شده، در صفحه اینستاگرام خود با مردم فلسطین ابراز همبستگی کرد و از سوی سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل متحد یهودی‌ستیز خوانده شد.

«گیلاد اردان» سفیر فعلی اسرائیل در سازمان ملل نیز از واتسون انتقاد کرده و می‌نویسد: «افسانه ممکن است در «هری پاتر» جواب دهد اما در واقعیت نه. اگر چنین بود، جادوی دنیای جادوگری می‌توانست شیاطین حماس (که زنان را سرکوب می‌کنند و به دنبال نابودی اسرائیل هستند) و مقامات فلسطینی (که از ترور حمایت می‌کنند) را بکشد. اگر چنین بود من طرفدارش بودم!»

اما «حسام زملط» سفیر فلسطین در بریتانیا از واتسون قدردانی کرده و می‌نویسد: «همبستگی با منازعه فلسطین برای آزادی و عدالت یک وظیفه انسانی و اخلاقی برای همه انسان‌های دوست‌دار آزادی است. از اما واتسون متشکرم.»

واتسون ۳۱ ساله اغلب از صفحاتش در شبکه‌های اجتماعی برای اهداف بشردوستانه استفاده می‌کند. او سال گذشته همزمان با برگزاری کنفرانس تغییرات اقلیمی در گلاسکو امکان دسترسی به صفحه اینستاگرامش را به فعالان محیط زیست داد. واتسون به همراه تصویری که در اینستاگرام منتشر کرده از «سارا احمد» محقق بریتانیایی نقل قول کرده است: «لازمه همبستگی و اتحاد تعهد و عمل است...»

واتسون این پست را ۲ روز قبل با ۶۴.۳ میلیون دنبال‌کننده‌اش به اشتراک گذاشت.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۵ دی ۱۴۰۰ ۱۷:۱۲

«صهیونیسم‌ستیزی» را با «یهودی‌ستیزی» یکی می‌گیرد تا خوانندگان را با خود همراه کند، حال آن‌که این دو باهم تفاوت دارند، چرا که بسیاری از یهودیان در آمریکا برعلیه این رژیم تظاهرات می‌کنند. نام این را باید چه گذاشت؟ من نمی‌دانم این چه آزادی از نوع غربی است که تا نام صهیونیسم می‌آید، داد برخی بلند می‌شود؟ آن یکی پا شده و می‌گوید چرا فلان گابلینِ هری پاتر شبیه یهودی است! مسخره!

نمایش اسپویل
۱۵ دی ۱۴۰۰ ۱۸:۵۲

دقیقا همینطوره متاسفاته

نمایش اسپویل
۱۵ دی ۱۴۰۰ ۱۶:۵۹

سلبریتی دوزاری ما میاد توی فضای مجازی هر چی دلش خواست بار حکومت و دولت میکنه کسی بهش نمیگه بالای چشمت ابرو جالبه پرکارتر هم میشه ولی توی آمریکا طرف یه توییت میزنه و از فلسطین حمایت میکنه و اینجوری ازش انتقاد میکنن بعد میان میگن تو ایران آزادی بیان نیست و قبله آمال غربه

نمایش اسپویل
۲۱ دی ۱۴۰۰ ۰۱:۲۰

نخیر

نمایش اسپویل
۱۵ دی ۱۴۰۰ ۱۹:۴۶

این که میگی کسی نمیگه بالای چشمت ابروه جالبه واسم :)) فکر کنم خبر شکایت از بازیگران رو نشنیدی ! به نظرم تعداد ممنوع الکارها رو یه مقایسه بکن با جاهای دیگه دنیا :D

نمایش اسپویل
۱۵ دی ۱۴۰۰ ۱۸:۳۱

میدونی چرااا؟ چون ما وابسته نیستیم!!

نمایش اسپویل