news-background
news-background

انتقاد از کارگردان Drive به دلیل کشتن یک خوک برای سریال جدیدش

تیراندازی و کشتن یک خوک در سریال جدید «نیکلاس ویندینگ رفن» برای نت‌فلیکس سبب به وجود آمدن موجی از انتقادات شد. این کارگردان دانمارکی که فیلم «بران» (Drive) با بازی «رایان گاسلینگ» را در سال ۲۰۱۱ با بودجه ۱۵ میلیون دلاری ساخت، در سال ۲۰۰۸ با فیلم «برانسون» (Bronson) با بازی «تام هاردی» در هالیوود به شهرت رسید.

«بنیاد مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران» یا «پیتا» (PETA) گزارش داده است که در حین تولید یک سریال به کارگردانی رفن یک خوک کشته شده است. یک «سوت‌زن» با مطرح کردن این ادعا و ارسال نامه‌ای به «رید هیستینگ» یکی از مدیران عامل نت‌فلیکس، درخواست کرده است که این صحنه از سریال حذف شود. تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شده چرا که قوانین دانمارک آزار حیوانات در صحنه‌های یک فیلم را ممنوع کرده است.

در بیانیه «پیتا» آمده است: «کشتن یک موجود دارای احساس و استفاده از آن مرگ برای سرگرم شدن غیرقابل‌قبول و ممکن است غیرقانونی باشد. هیچ حیوانی نباید برای سرگرمی بشر آزار داده و یا کشته شود. «پیتا» از نت‌فلیکس درخواست می‌کند که این صحنه که ممکن است کشتار غیرضروری و بی‌رحمانه را محترم بشمارد را از فیلم حذف کند.»

در ایالات متحده اغلب در ابتدای برخی فیلم‌ها پیامی به نمایش درمی‌آید که به مخاطبین اطمینان می‌دهد سازندگان برای تولید پروژه به حیوانی آزار نرسانده‌اند. رفن در فیلم‌های پیشین خود سابقه نمایش اعمال خشونت علیه حیوانات را ندارد. آخرین فیلم رفن در مقام کارگردان «شیطان نئونی» (The Neon Demon) با بازی «ال فنینگ» است که در سال ۲۰۱۶ پخش شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۱ آذر ۱۴۰۰ ۲۰:۰۰

این بشری که انتقاد کرده ظاهرا تو خیال و یه دنیای دیگه زندگی میکنه

نمایش اسپویل