news-background
news-background

پیتر جکسون استودیوی سازنده جلوه‌های ویژه Lord of the Rings و Planet of the Apes را با قراردادی ۱.۶ میلیارد دلاری به یونیتی می‌فروشد

پلتفرم توسعه بازی‌های سه بعدی «یونیتی» کمپانی جلوه‌های ویژه «وتا دیجیتال» نیوزلند متعلق به «پیتر جکسون» را با قراردادی ۱.۶۲۵ میلیارد دلاری خریداری می‌کند.

با این قرارداد ابزارهایی که برای خلق شخصیت‌‌هایی چون «گالوم» در «ارباب حلقه‌ها» (The Lord of the Rings)، «سزار» در «سیاره میمون‌ها» (The Planet of the Apes) و دیگر شخصیت‌های سینمایی استفاده شده‌اند را در اختیار تولیدکنندگان محتوا در سراسر دنیا قرار داده خواهد شد.

«یونیوتی» طبق این قرارداد ابزارهای جلوه‌های ویژه «وتا دیجیتال» و گروهی متشکل از ۲۷۵ مهندس را به دست می‌آورد که همگی به «کریتیو سلوشنز» این پلتفرم می‌پیوندند. «وتا دیجیتال» برای فیلم‌ها و سریال‌هایی چون «آواتار» (Avatar)، «بیوه سیاه» (Black Widow)، «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones)، «جوخه انتحار» (The Suicide Squad)، «زن شگفت‌انگیز» (Wonder Woman)، و «آکادمی آمبرلا» (The Umbrella Academy) برنده جوایزی در بخش جلوه‌های ویژه شده است.

جکسون با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: «ابزارهای وتا دیجیتال فرصت‌های نامحدودی برای ما ایجاد کرد تا دنیاها و مخلوقاتی که در ذهن ما ساکن بودند را زنده کنیم. یونیتی و وتا دیجیتال در کنار هم می‌توانند هر هنرمندی از هر صنعتی را رهنمون سازند تا بتوانند از این ابزارهای قدرتمند و خلاقانه استفاده کنند. دسترسی هنرمندان به تکنولوژی وتا دیجیتال چیزی کمتر از یک اتفاق انقلابی نیست، و یونیتی یک کمپانی برای تحقق این رؤیاست.»

استودیوی «وتا دیجیتال» واقع در ولینگتون نیوزلند یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای جلوه‌های ویژه در دنیا است که هنرمندانی از بیش از ۴۰ کشور را گرد هم آورده است. دارایی‌های نرم‌افزای «وتا دیجیتال» دربردارنده بیش از ۵۰ میلیون خط کدنویسی رایانه‌ای است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید