news-background
news-background

آنچه در مستند Controlling Britney Spears فاش شد: دستگاه شنود در اتاق خواب بریتنی، ممنوعیت خرید سوشی

 

مستند «کنترل بریتنی اسپیرز» (Controlling Britney Spears) نیویورک تایمز که دنباله‌ای غافلگیرکننده برای «لکه‌دار کردن بریتنی اسپیرز» (Framing Britney Spears) بود و جمعه شب از شبکه FX پخش شد، جزئیات تازه‌ای از زندگی پرحاشیه خواننده پاپ فاش کرد. قسمت قبلی مستند جنبش «بریتنی را آزاد کنید» را در کانون توجه قرار داد و باعث شد که پیشرفت‌های سریع‌تری در روند کناره‌گیری پدر بریتنی از سرپرستی قانونی دخترش که از سال ۲۰۰۸ آغاز شده بود صورت بگیرد.

این مستندها به مقاله افشاگرانه «نیویورکر» و مستند جدید «بریتنی علیه اسپیرز» (Britney vs. Spears) که سه‌شنبه هفته گذشته منتشر شد می‌پیوندند که مسائل بهت‌آورتری پیرامون زندگی خواننده فاش می‌کنند، اما مستند «کنترل بریتنی اسپیرز» نشان می‌دهد که به ویژه پس از برگزاری جلسه دادگاه جنجالی اسپیرز در ماه ژوئن، رفتارهای پیچیده‌تری با این ستاره پاپ شده است.

«لیز دی» تهیه‌کننده و «سامانتا استارک» کارگردان مستند هفتاد دقیقه‌ای «کنترل بریتنی اسپیرز» با چندین منبع مختلف از جمله افرادی که وظیفه داشتند امنیت خواننده را تأمین کنند در ارتباط بوده‌اند. اگرچه سرپرستی جنجالی اسپیرز حول محور پدرش «جیمی اسپیرز» می‌چرخد، اما در این مستند اتهامات رسوایی‌آوری به کمپانی‌های «ترای استار اسپورتس اند اینترتینمنت» که وظیفه رسیدگی به امور تجاری خواننده را دارد، و کمپانی امنیتی «بلک باکس» که از مدت‌ها قبل با اسپیرز همکاری می‌کند وارد شده است. منابع مستند ادعا می‌کنند که این کمپانی‌ها تلاش کرده‌اند زندگی خصوصی اسپیرز را به شکلی زیر نظر بگیرند که ارتباطی به سلامت روان او نداشته است.

«لس‌آنجلس تایمز» بعضی از مهم‌ترین نکات فاش شده در مستند «کنترل بریتنی اسپیرز» را شرح داده است:

   

گروه امنیتی اسپیرز مثل یک زندانی با او برخورد کرده‌اند

«الکس ولاسوف» یکی از منابع کلیدی مستند است که نزدیک به ۹ سال با «بلک باکس» همکاری داشته و دستیار «ایدن یمینی» مدیر کمپانی بوده است. او پس از انتشار مستند «لکه‌دار کردن بریتنی اسپیرز» استعفاء داد.

ولاسوف می‌گوید اگرچه کمپانی وظیفه داشته از خواننده محافظت کند، اما تصویر متفاوتی از نقش «بلک باکس» در زندگی اسپیرز ارائه می‌دهد. او می‌گوید: «[این وضعیت] من را به یاد فردی می‌انداخت که به زندان افتاده و گروهی باید از او حراست می‌کردند.»

پس از انتشار «لکه‌دار کردن بریتنی اسپیرز»، ولاسوف گفت که خیال یمینی «راحت» شده که از کار او نامی برده نشده: «بزرگ‌ترین ترس او این بود که گروه امنیتی مورد توجه قرار بگیرد.»

   

تهیه گزارش از تمامی اقدامات اسپیرز

ولاسوف که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ در «بلک باکس» فعالیت کرده می‌گوید تمامی اقدامات اسپیرز تحت نظارت بوده و گزارش آن‌ها به صورت متن میان یمینی، جیمی اسپیرز، و رابین گرین‌هیل که با ترای استار همکاری داشته رد و بدل شده است.

ولاسوف می‌گوید: «روابط صمیمانه او از نزدیک مدیریت می‌شدند. بریتنی نمی‌توانست بدون اطلاع این آدم‌ها به شکل خصوصی با یک نفر ملاقات کند.»

   

مأموران «بلک باکس» بسته‌هایی پر از دارو به بریتنی داده و او را مجبور به مصرف آن‌ها کرده‌اند

ولاسوف به یاد می‌آورد که مأموران امنیتی «بلک باکس» به او گفته‌اند که داروهای اسپیرز را در بسته‌هایی آماده کرده‌اند و خواننده اجازه خروج نداشته مگر اینکه آن‌ها را مصرف کند. او تأکید می‌کند که رفتار این گروه نشان می‌داده است که «جیمی اسپیرز» مشتری آن‌ها بوده نه دخترش.

 

نظارت بر تمامی فعالیت‌های اسپیرز در گوشی موبایل

ولاسوف می‌گوید «بلک باکس» فعالیت‌های بریتنی در فضای آنلاین و ارتباطات دیجیتال او را از طریق آی‌پدی که حساب کاربری آی‌کلود آن با گوشی موبایل بریتین مشترک بوده زیر نظر داشته است: «می‌شد همه پیام‌های او، همه تماس‌های فیس‌تایم، یادداشت‌ها، تاریخچه مرورگر، و تصاویر را دید.»

ولاسوف می‌گوید یمینی از او خواسته پیام‌های متنی را رمزنگاری کند تا سپس آن‌ها را با جیمی اسپیرز به اشتراک بگذارد: «آن‌ها آشکارا از نظارت بر این زن حرف می‌زدند.» کمپانی «بلک باکس» نه تنها بر فعالیت‌های حقوقی او، بلکه مکالماتش با مادر، دوستان و وکیلش «سم اینگهام» را نظارت می‌کردند. ولاسوف می‌گوید وقتی در مورد غیرقانونی بودن این نظارت ابراز نگرانی کرده به او گفته‌اند که این اقدامات برای محافظت از خود بریتنی بوده و دادگاه و وکیل خواننده از آن‌ها آگاهی داشته‌اند.

   

نصب یک دستگاه ضبط صدا در اتاق خواب بریتنی اسپیرز

ولاسوف این اتهام را مطرح می‌کند که یمینی یک دستگاه ضبط صوت در اتاق خواب بریتنی قرار داده و بیش از ۱۸۰ ساعت از برخوردهای خصوصی او با فرزندان و دوست پسرهایش را ضبط کرده‌اند.

ولاسوف می‌گوید: «از نظر اخلاقی یک گند بزرگ بود.» او اضافه می‌کند که یمینی و مأموری دیگر از او خواسته‌اند تا فایل‌های ضبط شده را به علت وجود محتوای حساس حذف کند: «نمی‌خواستم شریک جرم باشم.» او فاش می‌کند در عوض فایل‌های ضبط شده را نگه داشته و این اتفاقات چند روز پیش از درخواست بریتنی از دادگاه برای پایان دادن به سرپرستی پیش آمده است.

 

محدودیت مالی بریتنی به حدی بوده که او باید سوشی یا کفش را مخفیانه خریداری می‌کرده است

«تیش ییتس» یکی دیگر از منابع مستند «کنترل بریتنی اسپیرز» است. او مسئول لباس‌های خواننده در چندین کنسرت و در حین این سرپرستی بوده و توضیح می‌دهد که رابطه نزدیکی با ستاره پاپ داشته است.

ییتس می‌گوید هیچ‌کس نمی‌دانسته گرین‌هیل در تورها چه وظیفه‌ای دارد اما پیش از هر اقدامی باید از او اجازه می‌گرفته و حتی در برابر خرید سوشی مقاومت می‌کرده است: «پیش از آنکه با بریتنی در مورد سؤالی که داشت حرف بزنم باید از رابین اجازه می‌گرفتم. می‌شنیدم که رابین می‌گفت: «دیروز سوشی خوردی، خیلی گران است.»»

ییتس علاوه بر این به یاد می‌آورد که یک جفت کفش را در یک مال پسندیده اما اجازه خرید آن را نداشته است و به همین دلیل ییتس با بودجه خودش کفش را می‌خرد. او می‌گوید به اسپیرز گفته است: «به آن‌ها می‌گوییم برای اجرا روی صحنه خوب نبوده‌اند. با خودت به خانه ببر.»

   

جیمی اسپیرز سعی کرده رابطه بریتنی با دوست و منشی‌اش فلیشا کولاتا را خراب کند

کولاتا که در مستند «لکه‌دار کردن بریتنی» هم ظاهر شده می‌گوید برای یکی از کنسرت‌های خواننده در سال ۲۰۰۸ با او همکاری کرده‌اند اما به تدریج کنارش گذاشته‌اند. او به یاد می‌آورد:‌ «این امکان وجود نداشت که بتوانی بدون حضور افراد دیگر با او حرف بزنی.» کولاتا توضیح می‌دهد که «جیمی اسپیرز» با او تماس گرفته تا بگوید بریتنی دیگر به او احتیاجی ندارد و اگر ببیندش روی صحنه نخواهد رفت.

کالوتا تصمیم می‌گیرد که برای حمایت از اسپیرز در کنسرت حاضر شود و وقتی تصادفاً به خواننده برخورد کرده با استقبال گرم او مواجه شده است: «یک لحظه فکر کردم آیا سعی کرده‌اند میانه ما را به هم بزنند؟»

 

ورود مأموران مخفی «بلک باکس» به تجمعات جنبش «بریتنی را آزاد کنید»

ولاسوف می‌گوید «بلک باکس» در مورد جنبش «بریتنی را آزاد کنید» در اولین روزهایش شکل‌گیری‌اش به‌شدت تحقیق کرده و مأموران مخفی خود را به تجمعات فرستاده تا با افراد گفت‌وگو و آن‌ها را شناسایی کنند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید