news-background
news-background

«ام. نایت شیامالان» کارگردان Old شرح می‌دهد که چرا بودجه فیلم‌هایش را خودش تأمین می‌کند

فیلم «پیر» (Old) تازه‌ترین ساخته «ام. نایت شیامالان» به اکران سینماهای سراسر دنیا درآمده و در آستانه ثبت افتتاحیه داخلی ۱۵ میلیون دلار و تکیه زدن بر صدر جدول است. شیامالان در مصاحبه‌ای با «کلایدر» شرح می‌دهد که چرا تمایل داشته «پیر» را پیش از سایر گزینه‌هایش بسازد، چالش‌های تولید این فیلم در حین یک پاندمی جهانی چه بوده، و اینکه چرا هزینه کردن برای این پروژه برایش اهمیت داشته است.

در طول سال‌های گذشته شنیده می‌شد که شیامالان هزینه تولید فیلم‌هایش را از جیب می‌دهد، در حالی که در صنعت فیلمسازی به ندرت چنین اتفاقی رخ می‌دهد. اما این کارگردان نه فقط تأیید می‌کند که هزینه فیلم «پیر» را خودش پرداخت کرده، بلکه فاش می‌کند که بودجه سریال «خدمتکار» (Servant) اپل تی‌وی+ و چند فیلم دیگرش را نیز خود تأمین کرده است.

شیامالان به «کلایدر» می‌گوید: «هزینه «بازدید» (Visit)، «شکاف» (Split)، «شیشه» (Glass) و «پیر» را پرداخت کرده‌ام. همه این چهار فیلم. و هزینه «خدمتکار» را هم پرداخت کردم. دلیلی که چنین می‌کنم این است که هزینه‌ها را تا حد ممکن کاهش دهم در حالی که می‌توانم اثری برانگیزاننده و متفاوت و غیرمعمول بسازم و شرکای خود را به خطر نیندازم. این منم که خطر می‌کنم. در اغلب سناریوها، از آنجا که پروژه را با هزینه کمی تولید می‌کنیم، صرف نظر از هر نتیجه‌ای، مشکلی نخواهیم داشت. بنابراین می‌توانیم جذاب‌ترین اثر هنری را خلق کنیم. لازم نیست در مورد معادلات دیگر فکر کنم. به اعتقاد من تلنگر زمانی ایجاد می‌شود که مخاطب احساس کند اثری متفاوت می‌بیند. اینکه هیچ سوپاپ اطمینانی در کار نیست. هیچ گارد ریلی در کار نیست. احساس می‌کنند که هیچ دستوری از بالا صادر نشده و اثری با روحی آزاد است. من معتقدمکه مخاطب می‌تواند این خصوصیت را احساس کند و به همین علت است که به سراغ این فیلم‌ها می‌آید.»

فیلم «پیر» از یک رمان مصور فرانسوی نوشته «پیر اسکار لوی» و «فردریک پیترز» اقتباس شده است. این کتاب که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد داستانی ترسناک روایت می‌کند در مورد افزایش سن سریع ۱۳ نفر در یک ساحل که به نظر می‌رسد نمی‌توانند آن مکان را ترک کنند. . «گائل گارسیا برنال»، «الایزا اسکنلن»، «تومازین مک‌کنزی»، «آرون پیر»، «الکس وولف»، «ویکی کریپس»، «ابی لی»، «نیکی آموکا-برد»، «کن لیونگ»، «امبث دیویدز» و «ایمون الیوت» از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود. این فیلم در جمهوری دومنیکن فیلمبرداری شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید