news-background
news-background

تاریخ اکران فیلم برنده نخل طلا Titane در آمریکا اعلام شد

استودیوی نئون اعلام کرد که فیلم برنده نخل طلای «تیتان» (Titane) به کارگردانی «ژولیا دوکورنو» را ۱ اکتبر در سینماهای آمریکا اکران می‌کند. این استودیو فیلم «انگل» (Parasite) «بونگ جون هو» که در سال ۲۰۱۹ برنده نخل طلا شده بود را نیز در این کشور پخش کرده بود. نئون «تیتان» را سپتامبر سال ۲۰۱۹ خریداری کرد.

داستان «تیتان» در مورد چند جنایت غیرقابل‌توضیح است؛ پدری که پس از ۱۰ سال با پسر گمشده‌اش ملاقات می‌کند. دوکورنو دومین فیلمساز زنی بود که پس از «جین کمپیون» با «پیانو» (The Piano) نخل طلای کن را به خانه برد.

دوکورنو در مورد نحوه شکل‌گیری ایده «تیتان» می‌گوید: «در مرحله پسا-تولید فیلم «خام» بودم و وقتی که زمان زیادی صرف یک فیلم می‌کنم، شخصاً باید به داستان‌های دیگری هم فکر کنم وگرنه دیوانه می‌شوم. به «خام» فکر می‌کردم و در آن مقطع مستأصل بودم که چرا آنگونه که می‌خواستم مضمون عشق را در فیلم به صورت مستقیم نشان نداده‌ام. بنابراین خواستم که عشق را در کانون داستان فیلم بعدی‌ام قرار دهم، در این خصوص تردیدی نداشتم.»

در فیلم جدید دوکورنو  بازیگرانی چون «آگت روسل» و «ونسان لندون» نقش‌آفرینی کرده‌اند. دوکورنو با کن بیگانه نیست و در سال ۲۰۱۱ با فیلم کوتاه «ژونیور» (Junior) به کن آمده، در حالی که «خام» (Raw) او در سال ۲۰۱۶ در «هفته منتقدین» اکران شده و جایزه «فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم» را دریافت کرده است.

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن هفتاد و چهارم به لحظه‌ای باورنکردنی آغاز شد و «اسپایک لی» رئیس هیأت داوران در همان لحظات ابتدایی آخرین برنده شب را معرفی و اعلام کرد که نخل طلا فیلم «تیتان» به کارگردانی «ژولیا دوکورنو» خواهد بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید