news-background
news-background

اولین تصویر از «دنزل واشینگتن» و «فرانسیس مک‌دورمند» در فیلم Tragedy Of Macbeth «جول کوئن»

فیلم «تراژدی مکبث» (The Tragedy Of Macbeth) جشنواره فیلم نیویورک را در تاریخ ۲۴ سپتامبر افتتاح خواهد کرد. «دنزل واشینگتن» و «فرانسیس مک‌دورمند» در این فیلم به کارگردانی «جول کوئن» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

اپل و استودیوی A24 بهار گذشته اعلام کردند که این فیلم را با همکاری یکدیگر عرضه خواهند کرد. این فیلم ابتدا به صورت محدود در سالن‌های سینما روی پرده می‌رود و سپس در اختیار مشترکین شبکه اپل تی‌وی+ قرار می‌گیرد.

اکران «مکبث» در این جشنواره فیلم را وارد رقابت اسکار خواهد کرد. سال گذشته فیلم «سرزمین خانه‌به‌دوشان» (Nomadland) مک‌دورمند در این جشنواره اکران شد و در نهایت اسکار بهترین فیلم را به خانه برد. «جول کوئن» به همراه برادرش ایتان نامزد ۱۴ جایزه اسکار شده‌اند و چهار جایزه را تصاحب کرده‌اند.

مک‌دورمند بهار سال گذشته گفته بود: «به نظر من مسئله‌ای که در مورد اقتباس جوئل بسیار حائذ اهمیت است این است که ما نام آن را «مکبث» نگذاشته‌ایم. نام فیلم «تراژدی مکبث» است که بسیار تمایز مهمی است. در اقتباس جوئل، ما سن شخصیت‌ها را بررسی می‌کنیم و در این اقتباس مکبث سالخورده‌تر است. هم دنزل و هم من سالخورده‌تر از بازیگرانی‌ هستیم که معمولاً برای مکبث‌ها انتخاب می‌شوند. در دوران پسایائسگی به سر می‌بریم، دورانی که نمی‌توانیم بچه‌دار شویم. بنابراین جاه‌طلبی آن‌ها برای رسیدن به تاج‌وتخت را به جلو رانده می‌شود. به نظر من مهم‌ترین مسئله این است که آن‌ها فرصت زیادی برای شکوه ندارند.»

«ماری زوفرس» طراح لباس همیشگی برادران کوئن سال گذشته فاش کرد که «برونو دلبونل» فیلم «تراژدی مکبث» را تماماً سیاه و سفید فیلمبرداری کرده است.

پنجاه و نهمین دوره جشنواره فیلم نیویورک امسال به شکل حضوری و مجازی و در فضایی باز برگزار خواهد شد و تا ۱۰ اکتبر ادامه پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید