news-background
news-background

علت غیبت پرسش‌برانگیز «آزیو آرجنتو» دوست دختر «آنتونی بوردین» در مستند Roadrunner چیست؟

 

غیبت دوست دختر بوردین در فیلم مستند «رهرو» به کارگردانی «مورگان نویل» به‌شدت محسوس است.

 

یکی از شخصیت‌هایی که غیبتش در مستند «رهرو» (Roadrunner) به کارگردانی «مورگان نویل» احساس می‌شود، «آزیا آرجنتو» است. این فیلم نگاهی می‌اندازد به زندگی شخصی و حرفه‌ای بوردین، اما آرجنتو دوست دختر مجری «مناطق ناشناخته» (Parts Unknown)، سرآشپز محبوب، نویسنده و مستندساز آمریکایی که در سال ۲۰۱۸ خودکشی کرد، مصاحبه‌ای در آن انجام نداده است.

به فاصله کوتاهی پس از خودکشی بوردین، آرجنتو مقصر دانسته شد، در حالی که رسوایی جنسی خودش را نیز به بار آورده بود. هرچند مستند «رهرو» به این بخش پایانی از زندگی بوردین می‌پردازد اما نویل هیچ مصاحبه‌ای با آرجنتو صورت نمی‌دهد، بلکه در عوض با دیگر دوستان نزدیک بوردین گفتگو می‌کند.

نویل در مصاحبه با «والچر» توضیح می‌دهد: «[آرجنتو] مصاحبه‌هایی انجام داده. به نحوی می‌دانستم که می‌خواهد چه بگوید. و حتی وقتی که می‌خواستم داستان را کنار هم بچینم، وقتی سعی می‌کردم در مورد اینکه چگونه باید مدیریتش کنم، وقتی شروع کردم به قرار دادن آن داستان درون فیلم، فوراً باعث می‌شد برای مردم ده‌ها پرسش دیگر مطرح شود. تبدیل شد به این نوع ریگ روان روایی: «که اینطور، پس آن موضوع دیگر چه می‌شود؟ چگونه اتفاق افتاده؟»»

او اضافه می‌کند: «کار به جایی رسید که احساس کردم به درون لانه خرگوشی از شایعه‌های تأیید نشده این و آن وارد می‌شوم، و این فیلمی نبود که می‌خواستم بسازم. فقط می‌خواستم بدانم که چرا او به چنین شخصیتی تبدیل شده و احساس کردم که اگر [آرجنتو] را درون فیلم قرار دهم توازنش به هم می‌خورد.»

نویل در مصاحبه دیگری با «هالیوود ریپورتر» نیز توضیحات بیشتری ارائه می‌دهد: «ما تمامی جنبه‌های ماجرای آزیا را بررسی کردیم اما به این نتیجه رسیدیم که هرچه بیشتر درهایش را باز کنیم، موضوع پیچیده‌تر و عمیق‌تر می‌شود و از بصیرت فیلم کاسته.»

«رهرو» تحسین منتقدین بسیاری را برانگیخته اما استفاده نویل از هوش مصنوعی برای بازآفرینی صدای بوردین برای روایت بخش‌هایی از فیلم با انتقاداتی همراه بوده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید