news-background
news-background

«هالیوود ریپورتر»: «قهرمان» ایران را به رقابت اسکار برمی‌گرداند

«اصغر فرهادی» با فیلم جدیدش «قهرمان» تحسین بسیاری از منتقدین را برانگیخته است.

 

فیلم «قهرمان» (A Hero) تازه‌ترین اثر «اصغر فرهادی» که سه‌شنبه این هفته در جشنواره کن اکران شد، یکی از مدعیان جدی کسب نخل طلا دانسته شده است. «هالیوود ریپورتر» در گزارشی این ملودارم را فرصتی برای بازگشت ایران به رقابت اسکار بهترین فیلم بین‌المللی می‌داند.

فرهادی با دو فیلم «جدایی» (A Separation) در سال ۲۰۱۱ و «فروشنده» (The Salesman) در سال ۲۰۱۶ موفق به کسب اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شده و سه فیلم او از جمله «گذشته» (The Past)، «فروشنده» و «همه می‌دانند» (Everybody Knows) برای اولین بار در کن به نمایش درآمده‌اند.

«هالیوود ریپورتر» می‌نویسد با توجه به دریافت نقد‌های اغلب مثبت، فیلم «قهرمان» که «داستانی در مورد اخلاق، شرافت و شبکه‌های اجتماعی در ایران امروز» روایت می‌کند، می‌تواند نخل طلا را برای فرهادی به ارمغان آورد. این فیلم پاییز آینده توسط آمازون پخش خواهد شد.

داستان فیلم در مورد شخصیتی به نام رحیم است که از همسر اولش جدا شده و سه سال را به علت بدهی حدود ۳۵ هزار دلاری در زندان سپری کرده است. او دو روز فرصت دارد که طلبکار را راضی کند اما با پیدا کردن کیفی پر از طلا خود را درگیر ماجراهای دیگری می‌کند.

در گزارش «هالیوود ریپورتر» آمده است: «فرهادی داستانی پیچیده خلق کرده که به شکل رعب‌آوری باورکردنی است، چرا که همه شخصیت‌ها برای هر عملی که مرتکب می‌شوند دلیلی دارند، حتی اگر آن اعمال به سود هیچ‌کس نباشد. «جدایی» فیلمنامه‌ای به همین اندازه پیچیده داشت و فرهادی را نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اریجینال کرد. همین موفقیت ممکن است با «قهرمان» تکرار شود.»

ایران چهار فیلم فرهادی از جمله «درباره الی» (About Elly)، «جدایی»، «گذشته» و «فروشنده» را برای رقابت اسکار فرستاده است. «هالیوود ریپورتر» پیش‌بینی می‌کند که «قهرمان» نیز نماینده ایران در رقابت اسکار آینده باشد به‌ویژه اگر فرهادی با نخل طلا از کن بازگردد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ تیر ۱۴۰۰ ۲۰:۳۴

سلیقه ایه دیگه خوشش میاد از سینما ایران... بجاش پیتر بردشاو - گاردین : میگه فیلم شلخته ست ... در کل بازخورد ها میگه فیلم خوبیه ...

نمایش اسپویل
۲۴ تیر ۱۴۰۰ ۱۷:۵۱

باو هالیوود ریپورتر رو دبورا یانگ مینویسه. طرف از "کل سینمای ایران" تعریف کرده! "کل سینمای ایران"!

نمایش اسپویل