news-background
news-background

«کنیا بریس» قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری خود با نت‌فلیکس را فسخ کرد؛ «نت‌فلیکس به CBS تبدیل شده»

 

بریس می‌گوید: «کارهایی که من ‌می‌خواهم بسازم کمی تلخ‌ترند، کمی روشنفکرانه‌تر، کمی تندتر.»

 

«کنیا بریس» اولین نویسنده شناخته‌شده‌ای نبود که با نت‌فلیکس قراردادی چندین میلیون دلاری به امضاء رساند. پیش از او «شاندا رایمز» و «رایان مورفی» با این شبکه وارد همکاری شده بودند، اما او اولین نویسنده‌ای است که از این همکاری پا پس می‌کشد. اکتبر گذشته گزارش شد که بریس به دنبال فسخ قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری خود با نت‌فلیکس است. «هالیوود ریپورتر» به تازگی گزارش داده است که بریس در ماه ژانویه به از این قرارداد خارج شده است. این نویسنده برای اولین بار از فسخ قراردادش گفته و جزئیات بیشتری فاش کرده است.

«هالیوود ریپورتر» می‌نویسد: «همکاری با نت‌فلیکس بی‌نقص نبوده است. چون آن تهیه‌کننده تماماً تجاری که شبکه از او می‌خواست نبوده، و نت‌فلیکس علاقه‌ای به پخش آثار تلخی که بریس مشتاق ساختنش بوده نداشته است.» بریس می‌گوید: «می‌خواهم کارهایی به‌شدت صریح بسازم» و توضیح می‌دهد که قرارداد جدیدی با ویاکام‌سی‌بی‌اس منعقد خواهد کرد.

بریس سریال کمدی «بلک‌ا‌ی‌اف» (#blackAF) را برای نت‌فلیکس ساخت که یکی از بحث‌برانگیز‌ترین سریال‌های شبکه بود. مجری برنامه رادیویی «برکفست کلاب» در مورد این سریال گفت: «[سریال مثل این بود که] سفیدپوستان بخواهند ادای سیاه‌پوستان را دربیاورند.» در این سریال «رشیدا جونز» در مقابل بریس نقش‌آفرینی کرد.

بریس می‌گوید دیری نپایید که متوجه شد راه را اشتباه آمده و باید با شبکه دیگری همکاری کند. او اعتراف می‌کند که موفق نشده پروژه‌هایی که شبکه مشتاق تولیدش بوده را ارائه دهد: «کارهایی که من می‌خواهم بسازم کمی تلخ‌ترند، کمی روشنفکرانه‌تر، کم تندتر، و فکر می‌کنم نت‌فلیکس کاری میانه‌رو می‌خواهد. نت‌فلیکس به CBS تبدیل شده.»

«هالیوود ریپورتر» می‌نویسد نت‌فلیکس در پروژه‌هایی به بریس پاسخ منفی داده که برای نویسنده قابل هضم نبوده است. یکی از این پروژه‌ها اقتباس از رمان «آدم‌های جدید» (New People) «دنزی سنا» بوده که بریس امتیاز تولید فیلم و سریال از آن را خریداری کرده است. این رمان به موضوعات نژادی می‌پردازد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید