news-background
news-background

واکنش «لین مانوئل میراندا» به انتقاد از انتخاب بازیگران «روشن-پوست» برای In the Heights

 

میراندا در واکنش به انتقادات می‌گوید:‌ «در نقش زدن موزاییک این جامعه، کوتاهی کردیم.»

 

در پی افزایش انتقاد به استفاده از بازیگران «روشن-پوست» برای نقش‌های اصلی موزیکال «در ارتفاعات» (In the Heights) برادران وارنر، «لین-مانوئل میراندا» تهیه‌کننده فیلم با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی عذرخواهی کرد.

این فیلم هفته گذشته از شبکه اچ‌بی‌او مکس و همزمان در سالن‌های سینما پخش شد و بلافاصله از شمار زیاد بازیگران روشن-پوست لاتین تبار برای نقش‌های اصلی و استفاده از بازیگران سیاه‌پوست لاتین تبار برای نقش‌های مکمل انتقادات بسیاری صورت گرفت.

میراندا نویسنده موسیقی و اشعار تئاتر موزیکال «در ارتفاعات» است که در سال ۲۰۰۸ اجرا شد. نسخه سینمایی این نمایش توسط «جان ام. چو» کارگردانی شده است.

در بیانیه میراندا آمده است: «من «در ارتفاعات» را نوشتم چون احساس می‌کردم که دیده نمی‌شوم. و در طول ۲۰ سال گذشته تمام چیزی که می‌خواستم این بود که دیده شویم – همه ما. بحث‌ها پیرامون نمایندگان لاتین-آفریقایی تبار در فیلم را این آخر هفته می‌بینم و برایم روشن است که بسیاری از اعضای جامعه تیره-پوستان لاتین-آفریقایی تبار به اندازه کافی نمایندگی نشده‌اند، به ویژه در نقش‌های اصلی. [صدای اعتراض به] جریحه‌دار شدن احساسات و نارضایتی‌ها به علت این تبعیض نژادی، و احساس دیده نشدن در بازخوردها را می‌توانم بشنوم. می‌شنوم که بدون داشتن نمایندگان کافی برای تیره-پوستان لاتین-آفریقایی تبار، کار ما عصاره‌ای احساس خواهد شد از جامعه‌ای که می‌خواستیم با افتخار و رضایت نمایندگی کنیم. در نقش زدن موزاییک این جامعه، کوتاهی کردیم. واقعاً متأسفم. از بازخوردها درس می‌گیرم، از شما برای مطرح کردنش قدردانی می‌کنم و به صدای شما گوش می‌دهم.»

میراندا در پایان اضافه می‌کند:‌ «قول می‌دهم در پروژه‌های آینده بهتر عمل کنم، و خود را وقف آموختن و تکاملی کنم که همه ما باید پیدا کنیم تا باعث افتخار جامعه متنوع و پرطراوت خود شویم.»

انتقاد از انتخاب بازیگران با مصاحبه ویدیویی «فلیس لیون» با «جان ام. چو» کارگردان آغاز شد که گفته بود: «به عنوان یک زن سیاه‌پوست کوبایی تبار که مشخصاً اهل نیویورک است، آگاهی نداشتن از حقیقت که اغلب بازیگران اصلی لاتین تبار روشن-پوست یا سفید-پوست‌اند، به نظر من غلفت به حساب می‌آید. با در نظر داشتن این موضوع، نظر شما در مورد نمایندگی نشدن افراد سیاه-پوست لاتین تبار در فیلم چیست؟»

 چو در پاسخ گفت که سعی کرده‌اند افرادی را برای آن نقش‌ها انتخاب کنند که بهتر از بقیه بوده‌اند. او اضافه کرد که باید در مورد انتخاب بازیگران سیاه-پوست لاتین تبار بیشتر در فیلم «آموزش» می‌دیده: «در نهایت، وقتی می‌خواستیم بازیگران را انتخاب کنیم، سعی کردیم بهترین افراد را برای آن نقش‌ها انتخاب کنیم و افراد بسیار زیادی را گزینش کردیم...»

«ملیسا باررا» یکی از بازیگران «در ارتفاعات» در همان مصاحبه با لیون می‌گوید: «فکر می‌کنم مهم است که یادآور شویم در فرایند انتخاب بازیگران، که فرایندی بسیار طولانی هم بود، افراد لاتین-آفریقایی تبار زیادی وجود داشتند، افراد تیره-پوست زیادی وجود داشتند.»

این هفته «سامبا تی‌وی» گزارش داد که ۶۹۳ هزار خانوار آمریکایی فیلم «در ارتفاعات» را در سه روز اول انتشار از اچ‌بی‌او مکس دیده‌اند. عملکرد متوسط این فیلم در این شبکه در حالی رقم می‌خورد که آخر هفته گذشته برادران وارنر موفق نشد صدر جدول فروش را از «مکانی آرام ۲» پارامونت بگیرد و با ۱۱.۵ میلیون دلار در رده دوم قرار گرفت.

فیلم «مورتال کامبت» (Mortal Kombat) پربیننده‌ترین فیلم برادران وارنر در اچ‌بی‌او مکس با ۳.۸ میلیون بیننده در سه روز اول بوده است، هرچند این آمار را شبکه به صورت رسمی ارائه نداده است. این سرویس دیده شدن دست کم پنج دقیقه از عناوین را برای شمارش بینندگان کافی می‌داند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۴۶

اونارم اگه میاوردن باز یه عده میومدن میگفتن نه گوش چپ بازیگر نقش سوم به اندازه کافی سیاه نیست...

نمایش اسپویل
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۴۹

خداااای من.... ودف

نمایش اسپویل