news-background
news-background

سریال Clarice در CBS سر بریده شد؛ مذاکرات برای انتقال پیش‌درآمد «سکوت بره‌ها» به پارامونت+ به بن‌بست رسید

سریال «کلاریس» (Clarice) که پیش‌درآمدی برای «سکوت بره‌ها» (Silence of the Lambs) است، از طرف شبکه CBS کنسل اعلام شد. این شبکه برای فصل آینده سریال‌های زیادی سفارش داده و به هیچ‌ وجه امکان ادامه دادن این پروژه را نداشته، اما مذاکره برای تولید فصل بعدی برای پارامونت+ ادامه دارد، اما منابع نزدیک به مذاکره می‌گویند احتمال ساخته شدن فصل دوم اندک است.

کارشناسان صنعت فیلمسازی کنسل شدن سریالی با سفارش ساخته گرفته را یکی از جنون‌آمیزترین وضعیت‌هایی می‌دانند که در دوران حرفه‌ای خود به چشم دیده‌اند. با کنسل شدن این سریال حدود ۳۰۰ نفر شغل خود را از دست می‌دهند. سریال بر اساس یک آی‌پی بزرگ و شناخته‌شده مثل «سکوت بره‌ها» ساخته شد، «الکس کورتزمن» یک تهیه‌کننده برتر و کمپانی اخیراً ادغام شده ویاکام‌سی‌بی‌اس و کمپانی به زودی ادغام شونده چون ام‌جی‌ام را در کنار خود داشت.

ماجرای «کلاریس» وقتی آغاز شد که سریال در CBS آمار بینندگان ضعیفی به جا گذاشت اما در شبکه استریمینگ پارامونت+ عملکرد قدرتمندانه‌ای داشت. در تاریخ ۱۴ می، گزارش شد که این شبکه سریال «کلاریس» را به پارامونت+ می‌فرستد، اما منابع نزدیک به شبکه می‌گویند تهیه‌کنندگان سریال همان روز از منتقل شدن پروژه به این شبکه آگاه شده‌اند.

در این سریال «ربکا بریدز» استرالیایی در نقش «کلاریس استارلینگ» بازی کرده و جانشین «جودی فاستر» و «جولین مور» در این نقش شده است. سریال «کلاریس» به تهیه‌کنندگی «الکس کورتزمن» و «جنی لومت» ساخته شده است. پارامونت+ پس از ادغام ام‌جی‌ام در آمازون اعلام کرد که فصل جدید چند سریال شبکه CBS از جمله «شیطان» (Evil) را پخش می‌کند، اما در مورد «کلاریس» با تهیه‌کنندگان به توافق نرسید.

منابع نزدیک به ویاکام‌سی‌‌بی‌اس، پارامونت+ و استودیو‌های سی‌بی‌اس به «ددلاین» می‌گویند قیمت مجوز پخش سریال از ۱.۲ میلیون دلار در هر اپیزود در شبکه CBS به ۳.۸ میلیون دلار در هر اپیزود در شبکه پارامونت+ رسیده است. با تبدیل شدن به عنوان اریجینال پارامونت+، سریال «کلاریس» دیگر نمی‌توانست امتیاز پخش خود را به شبکه‌های دیگر داخلی آمریکا بفروشد، هرچند قیمت بالای فروش به پارامونت+ آن هزینه‌ها را پوشش می‌داد. منابع می‌گویند پیشنهاد پارامونت+ ۷۸ درصد هزینه‌های تولید سریال (۳.۶ میلیون دلار برای هر قسمت) را پوشش می‌داده و پس از مذاکره به ۸۲ درصد (۳.۸ میلیون دلار) رسیده است. این در حالی است که مجوز پخش سریال «شیطان» حدود ۹۰ درصد هزینه‌های تولید سریال را پوشش می‌دهد.

حجم سفارش نیز مانع دیگری در مذاکرات بوده است. پارامونت+ تمایل داشته فصل بعدی را در قالب ۱۰ قسمت بسازد، اما ام‌جی‌ام خواستار تولید دست کم ۱۵ اپیزود در هر فصل بوده است.

استودیوهای سی‌بی‌اس تمایل بیشتری برای تولید فصل بعدی «کلاریس» در پارامونت+ داشت چرا که این سریال محصول جدید کورتزمن به عنوان یکی از بهترین تهیه‌کنندگان آنان بود. او پیش‌تر دنیای سریال «پیشتازان فضا» (Star Trek) را در شبکه CBS All Access که بعدها به پارامونت+ تغییر نام داد، گسترش داده بود و همچنان بر این گسترش نظارت می‌کند.

در حال حاضر مشخص نیست که چه کسی در ام‌جی‌ام تصمیم گرفته فصل دوم «کلاریس» در پارامونت+ پخش نشود، اما منابع نزدیک به کمپانی می‌گویند این موضوع هیچ‌گاه در هیأت مدیره مطرح نشده و کمیته‌ای که مجوزهای پخش را بررسی می‌کند در این خصوص تصمیم‌گیری کرده است.

شبکه‌ی NBC چند سال قبل «هنیبال» را با بازی «مدس میکلسن» به تولید رساند. این سریال در حکم پیش‌درآمدی برای «سکوت بره‌ها» بود و هنوز احتمال تولید فصل‌های بیشتری برای آن توسط «برایان فولر» وجود دارد.پخش فصل اول «کلاریس» ۱۱ فوریه گذشته آغاز شده بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید