news-background
news-background

دیزنی استودیوی سازنده Ice Age را تعطیل می‌کند

دیزنی استودیوی «بلو اسکای» که زمانی توسط فاکس قرن بیستم مدیریت می‌شد را تعطیل می‌کند. این استودیو نیز به نظر به سرنوشتی مشابه فاکس ۲۰۰۰ و فاکس قرن بیستم دچار خواهد شد که پس از ادغام دیزنی و فاکس تغییر نام دادند و یا از بین رفتند و پروژه‌های آن‌ها به سرچ‌لایت پیکچرز منتقل شدند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

استودیوی «بلو اسکای» بیشتر با فیلم‌های انیمیشن «عصر یخبندان» (Ice Age) و «ریو» (Rio) و فیلم نامزد اسکار «فردیناند» (Ferdinand) شناخته می‌شد. آخرین پروژه‌ی سینمایی آن‌ها «جاسوسان نامحسوس» (Spies in Disguise) با صداپیشگی «ویل اسمیت»، «تام هالند» و «رشیدا جونز» بود که با بودجه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و ۱۷۱.۶ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت.

این استودیو در ماه آوریل آینده به فعالیتش پایان می‌دهد و کارکنانش ممکن است در استودیوهای دیگر دیزنی به کار ادامه دهند. برند‌های متعلق به «بلو اسکای» در دیزنی باقی می‌ماند و سریالی که بر اساس «عصر یخبندان» در حال توسعه است از دیزنی+ روی ایر می‌رود.

با توجه به موفقیت استودیوهای پیکسار و والت دیزنی انیمیشن، به نظر می‌رسد که دیزنی نیازی به «بلو اسکای» احساس نکرده، اما به هر حال بسته شدن کمپانی‌ها هیچ‌گاه اتفاق خوشایندی در صنعت فیلمسازی نیست، به‌ویژه وقتی پای استودیوهایی در میان باشد که عناوین اریجینال تولید می‌کنند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ۰۲:۵۸

واقعا حیف شد حداقل میتونست با حفظ IP ها برای خودش استودیو رو بفروشه

نمایش اسپویل