news-background
news-background

«ویلیام فریدکین» شایعه بازسازی «جن‌گیر» را رد کرد: «پول یا انگیزه کافی برای راضی کردن من در این دنیا وجود ندارد»

فریدکین می‌گوید هیچ رابطه‌ای با «کذب محض» در مورد بازسازی فیلم کلاسیکش ندارد.

 

جدا از فیلم ترسناک کلاسیک «جن‌گیر» (The Exorcist)، پنج فیلم دیگر و حتی یک سریال تلویزیونی کنسل‌شده بر اساس رمان «ویلیام پیتر بلاتی» ساخته شده. آگست گذشته گزارش شد که ریبوت این داستان در «مورگان کریک اینترتینمنت» در حال توسعه است و در سال ۲۰۲۱ از اکران خواهد شد. اما «ویلیام فریدکین» کارگردان «جن‌گیر» می‌گوید هیچ مشارکتی در بازسازی یا ریبوت این داستان ندارد. او این هفته در صفحه‌ی توییترش نوشت: «شایعه‌ای در IMDb وجود دارد که می‌گوید من در نسخه‌ی جدید «جن‌گیر» مشارکت کرده‌ام. این یک شایعه نیست، یک کذب محض است. پول یا انگیزه‌ی کافی برای راضی کردن من در این دنیا وجود ندارد.»

فریدکین در تولید هیچ‌یک از اسپین‌آف‌ها و دنباله‌های «جن‌گیر» از جمله «قلمرو: پیش‌درآمد جن‌گیر» (Dominion: Prequel to the Exorcist) هم مشارکتی نداشته است. اما آخرین فیلم بلند فریدکین «شیطان و پدر آمورث» (The Devil and Father Amorth) که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد، مستندی در مورد یک کشیش به نام «پدر گابریل آمورث» بود که نهمین جن‌گیری خود را روی یک زن ایتالیایی انجام می‌داد. امسال «الکساندر او. فیلیپه» مستند «ویلیام فردکین در مورد جن‌گیر» (Leap of Faith: William Friedkin on The Exorcist) را منتشر کرد و نگاهی عمیق‌تر به پشت صحنه‌ی فیلم «جن‌گیر» در سال ۱۹۷۳ انداخت.

دنباله‌های «جن‌گیر» موفقیتی در بازار آمریکا به دست نیاورند. فیلم «جن‌گیر ۲: مرتد» (Exorcist II: The Heretic) در سال ۱۹۷۷ با کارگردانی «جان بورمن» یکی از بدترین فیلم‌های تاریخ دانسته شده، هرچند که «ریچارد برتون» و «لیندا بلر» در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. «جن‌گیر ۳» (Exorcist III) واکنش‌های بهتری را در پی داشت، اما هرگز به سطح قسمت اول نرسید. «جن‌گیر: سرآغاز» (Exorcist: The Beginning) هم در سال ۲۰۰۴ به شکست هنری و تجاری انجامید.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید