news-background
news-background

«امیلی بلانت»: فیلمنامه دنباله Edge of Tomorrow امیدوارکننده است؛ تغییر افتتاحیه Sicario تصمیم درستی بود

نزدیک به شش سال از زمان اکران «آستانه فردا» (Edge of Tomorrow) می‌گذرد و اگرچه فیلم در بازارهای آمریکا عملکرد درخشانی نداشت اما به یک عنوان علمی-تخیلی و اکشن محبوب در نزد هواداران بدل شد. «تام کروز» و «امیلی بلانت» بازیگران نقش‌های اول فیلم برای بازگشت به دنباله ابراز تمایل کرده‌اند، اما تا چندی پیش گزارش دقیقی از پیشرفت پروژه منتشر نشده بود. بلانت به تازگی در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» به تمجید از فیلمنامه‌ی دنباله پرداخته اما می‌گوید نمی‌داند که چه زمانی تولید آن آغاز خواهد شد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

بلانت می‌گوید: «واقعاً امیدوارکننده و بسیار بسیار جذاب است. فقط نمی‌دانم که چه زمانی شرایط فراهم خواهد شد، می‌دانید؟ باید بین برنامه‌های ما فرصتی مناسب ایجاد شود. اما کارهایی در حال انجام است، و ایده‌ی آن عالی است.»

«آستانه فردا» ابتدا با نام «زندگی مرگ تکرار: آستانه فردا» (Live Die Repeat and Repeat) در بعضی از بازارها عرضه شده بود. «داگ لایمن» کارگردان فیلم پیش‌تر در مصاحبه با «کلایدر» گفته بود: «داستان شگفت‌آوری داریم! بی‌نظیر است! بسیار بهتر از قسمت اول، هرچند بدیهی است که قسمت اول را هم خیلی دوست دارم. عنوانش «زندگی مرگ تکرار و تکرار» خواهد بود.»

لایمن امسال با انتشار تصویری از چند وایت‌برد در اینستاگرام که روی آن‌ها خطوط زمانی شخصیت‌ها در دنباله ترسیم شده بود نوشت: «چند وایت‌برد کافی است؟» و از هشتگ #LiveDieRepeat2 استفاده کرد. بلانت پیش‌تر به شوخی گفته بود که تولید دنباله به قدری طولانی شده که برای ساختنش باید از تکنولوژی کاهش سن برای او استفاده کنند: «کمی عجیب به نظر خواهد رسید. باید یک فلش‌فوروارد واقعی داشته باشیم. مثل فیلم «ایرلندی» عمل می‌کنیم.»

بلانت بخش دیگری از مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» می‌گوید «دنی ویلنوو» تصمیم درستی برای حذف افتتاحیه‌ی اصلی فیلم «سیکاریو» (Sicario) گرفته است. در ماه آگست گذشته «راجر دیکینز» فیلمبردار این اکشن و «جو واکر» تدوین‌گر فیلم در این خصوص به گفتگو نشسته بودند. واکر می‌گوید:‌ «یک سکانس افتتاحیه در ساحل وجود داشت که حذف شد. صحنه‌ی فوق‌العاده‌ای بود. حذف چنین صحنه‌ای غم‌انگیز بود، اما چشم‌انداز فیلم را تغییر داد.» این تدوین‌گر چند ماه پس از اکران «سیکاریو» در سالن‌های سینما صحنه‌ی حذف‌شده‌ی افتتاحیه را تشریح کرده بود:‌ «ما «الخاندرو [گیلیک]» با بازی دل تورو را می‌بینیم که از یک پلیس با فرو بردن سرش در آب بازجویی می‌کند. اما او را غرق می‌کند. الخاندرو سی‌پی‌آر را انجام می‌دهد و پلیس را نجات می‌دهد تا دوباره از او بازجویی کند. چنان صحنه‌ی فوق‌العاده‌ای بود که حذف کردنش بسیار سخت به نظر می‌آمد.»

بلانت در این رابطه به «هالیوود ریپورتر» می‌گوید‌: «به یاد می‌آورم که که فکر می‌کردم استفاده از شخصیت به عنوان یک مخاطب جالب است زیرا شما مخاطبین هم مثل او چیزی در آن خصوص نمی‌دانید. شما هم مانند او از نظر اخلاقی تحت تأثیر شدید قرار می‌گیرید. چیزی که من در مورد «سیکاریو» تحسین می‌کنم این است که «راجر دیکینز» شگفت‌انگیز از دوربین به عنوان یک شخصیت دیگر استفاده می‌کند. آن دوربین جستجوگر و کنجکاو است که بر آنچه فکر می‌کنید دیده‌اید یا ندیده‌اید تمرکز می‌کند. بنابراین از اینکه «سیکاریو» نسبت به ارائه‌ی اطلاعات اندک انعطاف نشان نمی‌دهد بسیار لذت بردم.»

بلانت اضافه می‌کند: «شما با «کیت میسر» همدردی می‌کنید زیرا تمام مدت در کنارش هستید. او چشم و گوش شماست. بنابراین به نظر من آن زاویه‌ی دید و مشاهده از طریق چشمان او تصمیم درستی بود.» او در مورد احتمال بازگشت شخصیت کیت می‌گوید: «با توجه به اینکه آن‌ها قسمت دوم را بدون کیت ساختند، دقیقاً نمی‌دانم که حالا چه اتفاقی خواهد افتاد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید