news-background
news-background

نامه‌ «زودیاک قاتل» پس از ۵۰ سال رمزگشایی شد

یکی از پیام‌های «زودیاک قاتل» کالیفرنیا که در طول نیم قرن گذشته عناوین سینمایی و تلویزیونی بسیاری بر اساس آن ساخته شده، سرانجام رمزگشایی شد. با رمزگشایی از نامه‌ای که او سال‌ها قبل به «سان فرانسیسکو کرونیکل» ارسال کرده بود، مشخص شده است که قاتل تلاش‌هایی را تمسخر می‌کند که برای یافتنش صورت می‌گرفت.

این قاتل در سال ۱۹۶۹ با پیامی رمزنگاری شده نوشته بود: «امیدوارم که دستگیری من شما را سرگرم کرده باشد. من از [اعدام با] اطاق گاز نمی‌ترسم زیرا می‌دانم که زودتر به بهشت می‌روم و در آن‌جا به اندازه‌ی کافی برده برای من کار خواهند کرد.»

نامه‌ی «زودیاک» حاوی حروف، ارقام و نمادهای مختلفی بود و در طول سال‌های گذشته کارآگاهان، نویسندگان و جرم‌شناسان بسیاری روی آن مطالعه کرده بودند. نام این قاتل که در دهه‌ی ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ در کالیفرنیای شمالی پدیدار شد هنوز فاش نشده است.

تلاش برای رمزگشایی به امید افشا شدن نام و هویت «زودیاک» صورت می‌گرفت. این قاتل دست کم مرتکب ۳۷ قتل شده که بسیاری از آن‌ها زوج‌های جوان در مناطق دورافتاده بوده‌اند.

در مورد «زودیاک» تا امروز فیلم‌های پرشماری از جمله «زودیاک» (Zodiac) در سال ۲۰۰۷ به کارگردانی «دیوید فینچر» و بازی «جیک جیلنهال»، «مارک رافلو»‌ و «رابرت داونی جونیور» ساخته شده است.

سخنگوی پلیس اف‌بی‌آی در دفتر سان فرانسیسکو این موفقیت را تأیید کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۲ آذر ۱۳۹۹ ۲۳:۲۴

اگه زودیاک فیلمایی که ازش ساختنو دیده باشه حتما کلی خندیده و سرگرم شده

نمایش اسپویل
۲۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۹:۰۷

فقط میتونم بگم پشمام :|

نمایش اسپویل
۲۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۷:۳۲

قطعا فیلمای معمایی جنایی از بهترین فیلمها هستن,سر کل زدن با پرونده های عجیب همیشه از موضوعات اصلی فیلمها بوده,چه سوژه ای بهتر از زودیاک دوستان اگر تو این ژانر فیلم خوب و کمتر دیده شده میشناسن ممنون میشم معرفی کنن

نمایش اسپویل
۲۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۷:۱۶

بعد از 50 سال تازه فهمیدن که تو نامش بهشون گفته هیچ غلطی نمیتونین بکنین اونوقت خوشحالم هستن:l

نمایش اسپویل
۲۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۷:۱۲

خبر داغ و جذابیه ... البته مطمئن بودم زودیاک تو این نامه هویت خودشو فاش نمی‌کنه!

نمایش اسپویل