news-background
news-background

آیا عوامل Matrix 4 قوانین قرنطینه در آلمان را برای جشن پایان فیلمبرداری شکسته‌اند؟

 

برادران وارنر می‌گوید ضیافت عوامل به داستان فیلم مرتبط است نه پایان فیلمبرداری پروژه.

 

پایان فیلمبرداری «ماتریکس ۴» (دانلود فیلم The Matrix 4 با لینک مستقیم) در برلین با جنجال همراه بود. نشریات مختلف گزارش داده‌اند که عوامل و بازیگران «ماتریکس ۴»، جشن پایان فیلمبرداری را به شکل یکی از صحنه‌های فیلم جا زده‌اند تا از محدودیت‌ها و قوانین کشور آلمان عبور کنند. «گاردین» و نشریه‌ی «بیلد» آلمان می‌نویسند حدود ۲۰۰ نفر در تاریخ ۱۱ نوامبر در این ضیافت که در استودیوی ببلزبرگ شهر پوتسدام واقع در ۲۵ کیلومتری برلین حاضر بوده‌اند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

براساس دستورالعمل‌های بهداشتی منطقه‌ی کلان‌شهری برلین و براندنبورگ، برگزاری مهمانی با بیش از ۵۰ نفر مجاز نیست. از این گذشته برای برگزاری هر تجمعی باید مجوز لازم از مقامات اخذ شود. با این حال، پروژه‌هایی نظیر «ماتریکس ۴» از این قوانین مستثنی بوده‌اند.

سخنگوی شهر پوتسدام به گاردین می‌گوید: «برگزاری هیچ رویدادی به ما اعلام نشده. در مورد موضوع محافظت در برابر سرایت ویروس، میان مقامات بهداشتی و استودیوها مذاکراتی در حال انجام بوده است.»

بنا بر نوشته‌ی گاردین و بیلد، مهمانان ضیافت به عنوان عوامل فیلم دعوت شده‌اند. اما «بیانکا مارکارویچ» سخنگوی استودیوی ببلزبرگ می‌گوید سازندگان «ماتریکس» ادعا کرده‌اند که می‌خواهند یک «صحنه‌ی جشن» را فیلمبرداری کنند و در تابستان بخش‌های دیگری از آن را تولید کرده‌اند.

ببلزبرگ اضافه می‌کند: «مقامات بهداشتی با برگزاری توافق کرده بودند. گروه تولید آگاهانه فیلمبرداری این صحنه را با توجه به مشارکت‌کنندگان پرشمارش به پایان پروژه موکول کرده بودند.»

با این حال، یکی از مهمانان ۳۹ ساله‌ی ضیافت به بیلد می‌گوید: «هیچ کلاکتی در کار نبود و هیچ‌کس فیلمبرداری نمی‌کرد.» بنابراین به نظر می‌رسد که سازندگان برای این رویداد قوانین قرنطینه را دور زده‌اند. این مهمان اضافه می‌کند: «همه از پیش تست پی‌سی‌آر کرونا داده بودند. همه باید با ماسک وارد می‌شدند اما بسیاری از افراد این کار را نکرده بودند. هیچ دستورالعملی برای کارگردانی صحنه داده نشده بود، هیچ کلاکتی در کار نبود و هیچ‌کس فیلمبرداری نمی‌کرد.»

گاردین می‌نویسد مقامات بهداشتی آلمان در این باره بیانیه‌ای صادر خواهند کرد. برادران وارنر نیز هنوز به شکل رسمی واکنشی در این خصوص نشان نداده و نشریات را به بیانیه‌ی ببلزبرگ ارجاع می‌دهد.

«ماتریکس ۴» ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ اکران خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید