news-background
news-background

۳۵ فیلم برتر تاریخ سینما برای هالووین

تایم‌اوت: رسم «هدیه بده وگرنه شیطنت می‌کنم» یا همان قاشق‌زنی امسال قرار نیست به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار شود، بنابراین یکی از ترسناک‌ترین کارهای هالووین امسال می‌تواند یافتن کارهای سرگرم کننده باشد. این لیست ترسناک برای کمک به شما است. امسال قاشق‌زنی در کار نیست و اگر کسی با لباس ترسناک جلوی در خانه دیگران ظاهر شود بدون تردید شکلات نصیبش نمی‌شود. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

 

کشتار با اره‌برقی در تگزاس ۱۹۷۴

The Texas Chain Saw Massacreامسال شجاعت خود را برای دیدن فیلم کلاسیک جنایی دست کم گرفته‌شده‌ی «توبی هوپر»، «کشتار با اره‌برقی در تگزاس» (دانلود فیلم The Texas Chain Saw Massacre با لینک مستقیم) به خرج دهید. این فیلم یک طنز درجه یک از جنگ طبقاتی آمریکا برای بقای گرسنه‌ترین، ماجرای نوجوانی در جنگل‌های دور از شهر و یکی از تاریک‌ترین شاهکارهای دهه‌ی ۷۰ است. علی‌رغم شهرت وحشتناکی که از این عنوان ناشی شده است، تگزاس چندان دل‌خراش به نظر نمی‌رسد، با این وجود این فیلم ترسناک‌ترین فیلمی است که تاکنون ساخته شده است.

     

سوسپریا ۱۹۷۷

Suspiria بهترین و پرطرفدارترین فیلم «داریو آرجنتو»، «سوسپریا» (دانلود فیلم Suspiria با لینک مستقیم) چندان طرح توطئه‌آمیزی ندارد، یک زن ساده و کم تجربه‌ی آمریکایی با بازی «جسیکا هارپر» در می‌یابد که مدرسه‌ی باله‌ی اروپایی او محفلی برای جادوگران است، اما استفاده استادانه کارگردان از رنگ و موسیقی کرکننده، ضعف‌های فیلم را جبران می‌کند. «سوسپریا» می‌تواند نقطه شروعی برای تجربه ترس و هیجان ایتالیایی باشد اما تجربه شما با این فیلم به پایان نخواهد رسید. این فیلم را حتماً قبل از تماشای نسخه‌ی بازسازی «لوکا گواداگنینو» که به روش خاص خود جذاب اما نه چندان ترسناک است ببینید.

     

ارواح خبیثه ۱۹۸۴

Poltergeistداستان‌های ارواح در فیلم «ارواح خبیثه» (دانلود فیلم Poltergeist با لینک مستقیم) با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و حضور در حومه شهر اکنون به عنوان انتقادی پنهانی از ماتریالیسم آمریکایی تلقی می‌شوند: تلویزیونی که شما را می‌خورد! بسیار عجیب است که این فیلم به صورت نامحسوس توسط فیلم‌ساز خانواده‌پسند «استیون اسپیلبرگ» خلق شده. تولید این فیلم بزرگ، بسیار پرهزینه بود به خصوص استفاده از پرده آبی مشهور به کروما کی و نورپردازی‌های خیره‌کننده، اما ترسناک‌ترین بخش فیلم دلقک اسباب‌بازی تسخیرشده است.

     

موجود ۱۹۸۲

The Thingنسخه‌ی ۱۹۵۱ فیلم «موجود» (دانلود فیلم The Thing با لینک مستقیم) به طور کلی بهتر است، اما بازسازی درخشان و پارانوییدی کارپنتر را ترجیح می‌دهیم که نسبت به منبع اصلی خود، داستان «چه کسی به آنجا می‌رود» نوشته‌ی «جان. دبلیو. کمپل» وفادارتر است و بیان ناشیانه کمتری دارد. این فیلم همچنین حاوی انبوهی از چندش‌آورترین جلوه‌های ویژه با استفاده از نبوغ «راب بوتین» است.

     

موروثی ۲۰۱۸

Hereditary «موروثی» (دانلود فیلم Hereditary با لینک مستقیم) اولین فیلم بلند «آری آستر» چیزی کم از یک کلاسیک ترسناک جدید، سرد و دردناک، با یک حس غم‌انگیز از خودشناسی شخصی در هسته‌‌ی اصلی درام ندارد. بازی دلهره‌آور «تونی کولت» در نقش مادری که با تمام وجود مایه می‌گذارد بدون در نظر گرفتن ژانر فیلم بی‌نظیر است. زمانی که «الن»، رئیس خانواده‌ی گراهام فوت می‌کند اعضای خانواده کم کم به اسرار شوم موروثی خانوادگی پی می‌برند.

     

برو بیرون ۲۰۱۷

Get Outفیلم «برو بیرون» (دانلود فیلم Get Out با لینک مستقیم) دوره جدید فرهنگ‌سازی را با خود به همراه داشت. این فیلم برنده اسکار اولین ساخته‌ی هوشمندانه‌ی «جوردن پیل» بیش از هر فیلم دیگری و از زمان شب مردگان زنده تا به حال به عنوان ابزاری سیاسی اجتماعی به اعتبار شهرت ژانر وحشت افزود. فیلم «بیرون برو» درباره جوان سیاه‌پوستی است که برای ملاقات خانواده دوست دخترش به خانه بزرگ آن‌ها در شهر دیگری می‌رود. پس از گذشت یک شب او متوجه اتفاقات عجیبی در خانه و رفتارهای اعضای خانواده می‌شود.

     

بیگانه ۱۹۷۹

Alienبینندگان فیلم «بیگانه» (دانلود فیلم Alien با لینک مستقیم) گرد و غبار معلق در هوا، موسیقی متن لرزه‌برانگیز «جری گلداسمیت» و فضای مرده فیلم را به خاطر دارند. اگرچه فیلم نفس‌گیر «ریدلی اسکات» از آنچه فکر کنید وحشتناک‌تر است. این فیلم علمی-تخیلی سنت‌شکن درباره موجوداتی است که مردان را به میزبانان باردار تبدیل و «سیگورنی ویور» را به عنوان تنها زن و نماد قهرمانی در فیلم‌سازی ژانر تبدیل می‌کند.

     

درخشش ۱۹۸۰

The Shining

از یک منظر خاص، همه فیلم‌های «استنلی کوبریک» فیلم‌های ترسناکند. تنهایی وحشتناک کیهانی «۲۰۰۱» (دانلود فیلم 2001:A Space Odyssey با لینک مستقیم)، شادی نابودگر «دکتر استرنج لاو» (دانلود فیلم Dr. Strangelove با لینک مستقیم)، دوئل‌های مرگ «باری لیندون» (دانلود فیلم Barry Lyndon با لینک مستقیم) همه نشانگر این است که وقتی کوبریک سرانجام ساخت فیلم تریلر «درخشش» (دانلود فیلم The Shining با لینک مستقیم) را آغاز کرد، به شکلی متناقض، او هجو خانواده آمریکایی را در بهترین شکلش تولید کرد. با رودخانه خون در آسانسورها.

     

۲۸ روز بعد

28 Days Later این فیلم‌ ثابت می‌کند ویدیوهای دیجیتال و آخرالزمان‌ زامبی‌ها، به خوبی هلوهای کپک‌زده و خامه فاسد با هم ترکیب می‌شوند. پرتره حماسی «دنی بویل» در انگلیس حادثه‌زده و بی‌نظم در فیلم «۲۸ روز بعد» (دانلود فیلم 28 days later با لینک مستقیم) تقریباً بی‌نقص است. این‌ فیلم برعکس دویدن‌های سرخوشانه‌ی فیلم «قطاربازی» (دانلود فیلم Trainspotting با لینک مستقیم) زادگاه زامبی‌های پرسرعت است. می‌توان گفت عناصر شاعرانه واقعی در لندن خالی از سکنه نیز وجود دارد.

     

جن‌گیر ۱۹۷۳

The Exorcist فیلم «جن‌گیر» (دانلود فیلم The Exorcist با لینک مستقیم) به کارگردانی «ویلیام فریدکین» یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت با کسب دو جایزه اسکار به شمار می‌آید. این فیلم داستان دختر کوچکی در شهر جرج تاون را بازگو می‌کند که توسط شیطان تسخیر شده و در آن می‌توان توهین به والدین، خنده‌های شیطانی و بالا آوردن غذا را دید. این فیلم از رمانی به همین نام نوشته «ویلیام پیتر بلتی» اقتباس شده است.

     

نمایش مورمور ۱۹۸۲

Creepshow ادای احترام جنجالی «جورج رومرو» به اختلال شخصیت نمایشی ای‌سی کمیکس در فیلم «نمایش مورمور» (دانلود فیلم Creepshow‎ با لینک مستقیم) ممکن است آسیب‌های دایمی در برخی سنین وارد کند. این فیلم همچنین لذت‌آورترین فیلم او است. بازی خنده‌دار بازیگران تازه به شهرت رسیده مانند «تد دانسون» و «اد هریس»، با نمایش هزاران سوسک در بخش نهایی تأثیر ترسناک فیلم «نمایش مورمور» را چند برابر می‌کند. «استیون کینگ»، در دوران اوجش فیلم‌نامه اصلی این فیلم را نوشته بود.

     

هالووین ۱۹۷۸

Halloween فیلم «هالووین» (دانلود فیلم Halloween با لینک مستقیم) اولین فیلم اسلشر نبود، اما ناگفته‌های مینیمالیستی هوشمندانه «جان کارپنتر» درباره‌ی نوجوانان حومه شهر و قاتلی مهار نشدنی که بی‌وقفه تشنه قتل است، به راحتی این فیلم را به یکی از تأثیرگذارترین فیلم‌های ترسناک بدل کرد. به طوری که تأثیر آن را می‌توان در موسیقی متن فیلم‌های جدیدتری مانند «او تعقیب می‌کند» مشاهده کرد.

     

احضار ۲۰۱۳

The Conjuring طرفداران سبک قدیمی فیلم‌های ترسناک از دیدن فیلم «احضار» (دانلود فیلم The Conjuring با لینک مستقیم) خوشحال شدند و کارگردانش «جیمز وان» را برای فیلم «اره» (دانلود فیلم Saw با لینک مستقیم) بخشیدند. این اثر تابستانی ثابت کرد که برخی صحنه‌ها و حقه‌ها هرگز از مد نمی‌افتند. این فیلم که به سبک فراموش شده دوران نیکسون ساخته شده در پاییز ۱۹۷۱ اتفاق می‌افتد و وان به ما یادآوری می‌کند که اگر خانه‌ای خراب نیست آن را درست نکنید.

     

مهمان ۲۰۱۴

The Guestکسی جز کارگردان فیلم «مهمان» (دانلود فیلم The Guest با لینک مستقیم)، «آدام وینگارد» نمی‌توانست تصور کند که «دان استیونز» بازیگر نقش «متیو کراولی» در سریال «دانتون ابی» (دانلود سریال Downton Abbey با لینک مستقیم)، می‌تواند نقش چنین قاتل روانی کاریزماتیک هراسناکی بازی کند. وینگارد نقش منفی فیلم را که سرباز سابقی است که از افغانستان برگشته است و خود را به عنوان دوست سربازی که در افغانستان شهید شده جا می‌زند. داستان زمانی ترسناک می‌شود که خانواده دوستش از او دعوت می‌کنند تا با آن‌ها زندگی کند.

     

گرگ نمای آمریکایی در لندن ۱۹۸۱

An American Werewolf in Londonترکیب عجیب کمدی یهودی با ژانر ترسناک در فیلم «گرگ نمای آمریکایی در لندن» (دانلود فیلم An American Werewolf in London با لینک مستقیم) به کارگردانی «جان لندیس» فیلم محبوبی بین طرفداران کتاب «سینگیک» و مجله «فانگوریا» در دهه ۸۰ بود. خوشبختانه، این فیلم یکی از معدود کمدی‌های ترسناک دهه ۸۰ است که به نظر قدیمی نمی‌رسد. صحنه به یاد ماندنی تبدیل انسان به گرگ با موسیقی «ظهور ماه بد» اثر «کریدنس کلیرواتر ریوایوالز» هنوز هم در خاطره‌ها مانده است.

     

کابوس در خیابان الم ۱۹۸۴

A Nightmare on Elm Streetبا مشاهده ماندگارترین فیلم «وس کریون»، «کابوس در خیابان الم» (دانلود فیلم A Nightmare on Elm Street با لینک مستقیم) به او ادای احترام کنید. شخصیت منفی این فیلم، «فردی کروگر» قاتلی شرور بود که به جای ناخن سر انگشتانش تیغ داشت و کودکان را آزار می‌داد، او یکی از شرورترین شخصیت‌های تاریخ سینما است. «جانی دپ» اولین نقشش را با حضور در این فیلم تجربه کرد. یکی از پیام‌های مهم فیلم «کابوس در خیابان الم» این است که گناهان پدر و مادر بر زندگی فرزندانشان تأثیر می‌گذارد.

     

شب مردگان زنده ۱۹۶۸

Night of the Living Deadفیلم مستقل ترسناک «جرج رومرو» به نام «شب مردگان زنده» (دانلود فیلم Night of the Living Dead با لینک مستقیم) ماجرای هفت نفر در یک مزرعه در پنسیلوانیا غربی را بازگو می‌کند که توسط گروهی از مرده‌های زنده آدم‌خوار مورد حمله قرار می‌گیرند. رومرو با بودجه بسیار کمی این فیلم هیجان‌انگیز را ساخت. در سال ۱۹۶۸ کلمه زامبی وجود نداشت و این موجودات با نام غول شناخته می‌شدند. فیلم «شب مردگان زنده» علاوه بر هیجان، مسئله تبعیض نژادی را نیز نشان می‌دهد.

     

بابادوک ۲۰۱۴

The Babadookفیلم «بابادوک» (دانلود فیلم The Babadook با لینک مستقیم) اولین تجربه کارگردانی کارگردان استرالیایی «جنیفر کنت» بود. کنت تلاش می‌کند تا با این فیلم ژانر ترسناک را به دوران کلاسیک با مفاهیم روانشناسی بازگرداند. فیلم بسیار ترسناک «بابادوک» مسائل تاریک و ترسناک خانگی را نمایش می‌دهد که مشابه آن در فیلم‌های «رومن پولانسکی» دیده می‌شوند. این فیلم ماجرای مادر و پسری را بازگو می‌کند که با هم زندگی آرامی دارند تا اینکه پسر رفتارهای نامنظم و بی‌خوابی از خود نمایش می‌دهد و درباره وجود هیولایی به نام «بابادوک» صحبت می‌کند.

     

بچه رزماری ۱۹۶۸

Rosemary's Babyفیلم بی‌نظیر «بچه رزماری» (دانلود فیلم Rosemary's Baby با لینک مستقیم) فیلمی ترسناک روان‌شناسانه به کارگردانی «رومن پولانسکی» است. اقتباس آرام پولانسکی از کتاب پرفروش «آیرا لوین» داستان ترسناک مادری با بازی «میا فارو» را بیان می‌کند که به صورت ناخواسته از شیطان بچه‌دار شده است. فیلم «بچه رزماری» تقابل دین و شیطان را در زندگی روزمره نمایش می‌دهد.

       

طلوع مردگان ۱۹۷۸

Dawn of the Deadبسیاری بر این باورند که فیلم «طلوع مردگان» (دانلود فیلم Dawn Of The Dead با لینک مستقیم) به کارگردانی «جرج رومرو» یکی از شاهکارهای او است و فیلم کلاسیکی است که ژانر فیلم‌های زامبی را دوباره تعریف کرد. رومرو این فیلم را در ادامه فیلم شاهکارش «شب مردگان زنده» ساخت. رومرو تلاش کرد تا با سطحی کردن حس تنش در فیلم، فرهنگ مصرف کنندگی را به تمسخر بگیرد. «شب مردگان» ماجرای دو تن از اعضای پلیس فیلادلفیا، یک گزارش دهنده ترافیک و یک مجری تلویزیونی را که در اثر رشد اپیدمی زامبی‌ها به دنبال پناهگاه وارد مرکز خریدی می‌شوند را بازگو می‌کند.

     

حلقه ۲۰۰۲

ژانر ترسناک در ژاپن انقلابی نو در صنعت فیلم‌سازی این کشور بود و می‌توان شروع آن را به فیلم ترسناک «حلقه» (دانلود فیلم Ring 1998 با لینک مستقیم) به کارگردانی «هیدئو ناکاتا» درباره فیلم وی‌اچ‌اس نفرین شده‌ای که بیننده‌های آن ۷ روز بعد می‌میرند نسبت داد. هالیوود در سال ۲۰۰۲ تصمیم به بازسازی این فیلم اقتباسی با نام «حلقه» (دانلود فیلم The Ring 2002 با لینک مستقیم) به کارگردانی «گور وربینسکی» و بازی شبح‌وار «نائومی واتس» گرفت. نظرات منتقدان درباره برتری این فیلم نسبت به نسخه ژاپنی‌اش دوگانگی بسیاری است.

     

آرواره‌ها ۱۹۷۵

Jaws فیلم «آرواره‌ها» (دانلود فیلم Jaws با لینک مستقیم) اولین فیلم این سری مشهور، یکی از خوش‌ساخت‌ترین فیلم‌های ترسناک «استیون اسپیلبرگ» و اولین فیلم مهم او است که یک شبه برای اسپیلبرگ شهرت جهانی به ارمغان آورد و او را در سطح جهانی مطرح کرد. شهرت فیلم «آرواره‌ها» بیشتر به دلیل سبک نوآورانه و خاص آن بود. این فیلم درباره حمله‌های کوسه بزرگ سفیدی به انسان‌ها و تلاش افسر پلیسی برای محافظت از مردم در برابر این کوسه مرگبار است.

       

چشمان بدون چهره ۱۹۶۰

Eyes Without a Faceفیلم فرانسوی «چشمان بدون چهره» (دانلود فیلم Eyes Without a Face با لینک مستقیم) شاید بهترین فیلم ترسناک روان‌شناسانه‌ای است که توسط یک کارگردان سوئدی ساخته نشده است. این فیلم درباره دختر جوانی است که به دلیل تصادفی صورتش بدفرم شده و او به همین دلیل در عمارتی در خارج شهر در آرزوی زندگی بهتر زندگی می‌کند. پدر او که یک دانشمند دیوانه است مقصر تصادف بوده و تصمیم می‌گیرد تا صورت جسدی که در رودخانه رها شده بود را به دخترش پیوند بزند.

     

مگس ۱۹۸۶

The Flyبازی چندش‌آور و تأثیرگذار «جف گلدبلوم» در فیلم «مگس» (دانلود فیلم The Fly با لینک مستقیم) در نقش دانشمندی که دچار تغییر ژنتیکی شده به همراه بازی «جینا دیویس» در نقش روزنامه‌نگار زیبایی که نگران او است این فیلم را از نسخه ۱۹۸۵ (دانلود فیلم The Fly ۱۹۵۸ با لینک مستقیم) آن جذاب‌تر کرده است. «مگس» به عنوان بهترین فیلم کارگردان «دیوید کراننبرگ» شناخته می‌شود.

       

روانی ۱۹۶۰

Psycho فیلم دلهره‌آور «روانی» (دانلود فیلم Psycho با لینک مستقیم) اثر «آلفرد هیچکاک» یکی از به‌یادماندنی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما آمریکا است. این فیلم سیاه و سفید با صحنه‌های شجاعانه‌اش با دیگر فیلم‌های هیچکاک تفاوت چشمگیری دارد. صحنه مشهور فیلم «روانی» به عنوان صحنه تولد ژانر اسلشر شناخته می‌شود. داستان فیلم درباره زنی به نام «مارین» است که برای بهتر شدن رابطه‌اش با «سام» پول کارفرمایش را می‌دزدد و فرار می‌کند. او و نامزدش در هتلی ساکن می‌شوند اما صاحب هتل مرد عجیبی است و «مارین» را به قتل می‌رساند.

     

حمله جسد دزدها ۱۹۷۸

Invasion of the Body Snatchersفیلم «حمله جسد دزدها» (دانلود فیلم Invasion of the Body Snatchers با لینک مستقیم) به کارگردانی «فیلیپ کافمن» از کتابی نوشته «جک فینی» اقتباس شده اگرچه فیلم وفاداری زیادی نسبت به متن ندارد. بازی بی‌نظیر و جذاب «دونالد ساترلند»، «لنارد نیموی»، «جف گلدبلام»، «بروک آدامز» و «ورونیکا کارترایت» باعث ایجاد همنوایی عجیب و ترسناکی در این فیلم شده است. البته شاید ستاره اصلی فیلم را باید سان فرانسیسکو مدرن بدشانس دانست، جایی که ضد فرهنگ در شرف نابودی است.

     

تعقیب می‌کند ۲۰۱۴

It Follows«تعقیب می‌کند» (دانلود فیلم It Follows‎ با لینک مستقیم) فیلم ترسناک و درامی به کارگردانی «دیوید رابرت میچل» است. این فیلم اولین تجربه کارگردانی «میچل» است که در سال ۲۰۱۴ مورد استقبال خوبی از سوی منتقدان و بینندگان قرار گرفت. داستان فیلم درباره دختری به نام «جی» است که پس از رابطه با پسری به نام «هیو» احساس می‌کند مدام مورد تعقیب است. پس از صحبت با «هیو» متوجه می‌شود که این موجود به او منتقل شده و برای رهایی از آن باید موجود را به کس دیگری انتقال دهد.

     

آزمون بازیگری ۱۹۹۹

Audition فیلم «آزمون بازیگری» (دانلود فیلم Audition با لینک مستقیم) کارگردان جنجالی سینمای ژاپن «تاکاشی میکه» داستان عجیب و ماجرای درام عاشقانه‌اش شاید ترسناک‌ترین فیلم او باشد. داستان فیلم درباره «شیگه‌هارو آئویام» که همسرش را از دست داده و به دنبال یافتن عشق است. دوست تهیه‌کننده‌اش «یاسوهیسا یوشیکاوا» ترتیبی می‌دهد تا دختران برای ملاقات با «ریو» تست بازیگری بدهند و دختری به نام «آسامی» نظر او را به خود جلب می‌کند. رابطه «ریو» و «آسامی» به سرعت تغییر شکل می‌دهد و تصاویری از درد وحشتناک در فیلم دیده می‌شود که بیننده هرگز نمی‌تواند فراموش کند.

     

مقصد نهایی ۳ ۲۰۰۶

Final Destination 3فیلم «مقصد نهایی ۳» (دانلود فیلم Final Destination 3 با لینک مستقیم) به کارگردانی «جیمز وانگ» سومین فیلم از سری فیلم‌های «مقصد نهایی» است. این فیلم ترسناک درباره یک دانش‌آموز دبیرستانی است که مرگ دوستانش را پیش‌بینی می‌کند، تعدادی از دانش‌آموزان هشدار او را جدی می‌گیرند اما متأسفانه اسم همه آن‌ها در لیست مرگ نوشته شده و قرار است به وضع فجیعی بمیرند.

     

نزول ۲۰۰۵

he Descentترکیب صحنه‌های وحشتناکی از عنکبوت‌ها و موش‌ها با نمادهای فرویدی فیلم باعث شد تا فیلم «نزول» (دانلود فیلم The Descent با لینک مستقیم) مورد تحسین منتقدان و بینندگان قرار بگیرد و با فروش ۵۷ میلیون دلاری از بودجه ۲٫۵ میلیون پوندی موفقیت بزرگی را به دست آورد. فیلم «نزول» ماجرای شش دوست را که وارد غاری بیگانه می‌شوند و دوستی آن‌ها مورد آزمون قرار می‌گیرد را بیان می‌کند.

     

در پوست من ۲۰۰۲

In My Skinفیلم ترسناک فرانسوی «در پوست من» (دانلود فیلم In My Skin با لینک مستقیم) به کارگردانی، نویسندگی و بازی «مارینا ده وان» درباره زنی است که از کار کردن، مهمانی رفتن و کندن پوست زخم پایش لذت می‌برد. این فیلم داستان وخیم شدن وضعیت روانی «استر» را که دست به اعمال خودآزاری و دست کاری بر روی پای زخمی‌اش می‌زند را بازگو می‌کند. اطمینان داشته باشید که پس از دیدن این فیلم تا چند هفته به رفتارهای وسواسی «استر» فکر خواهید کرد.

     

کریسمس سیاه ۱۹۷۴

Black Christmasفیلم اسلشر «کریسمس سیاه» (دانلود فیلم Black Christmas با لینک مستقیم) در زمان اکرانش مورد توجه زیادی قرار نگرفت. از آن زمان تاکنون منتقدان این فیلم را به دلیل اینکه یکی از اولین فیلم‌های اسلشر است، آشکار نکردن هویت شخصیت شرور و تأثیر گذاشتن روی فیلم «هالووین» (دانلود فیلم Halloween با لینک مستقیم) به کارگردانی «جان کارپنتر» مورد تحسین قرار داده‌اند. داستان این فیلم درباره قاتلی است که گروهی از دختران دانشجو را مورد آزار قرار داده و در نهایت می‌کشد.

     

پروژه جادوگر بلر ۱۹۹۹

The Blair Witch Projectشاید یکی از ترسناک‌ترین نکات فیلم «پروژه جادوگر بلر» (دانلود فیلم The Blair Witch Project با لینک مستقیم) ساخت آن به سبک ویدیو پیدا شده باشد. داستان فیلم درباره چند مستندساز است که تصمیم می‌گیرند از یک رویداد قدیمی به نام «جادوگر بلر» که درباره زن جادوگری به نام «الی کدوارد» بوده فیلم مستندی تهیه کنند تا اینکه اتفاقات وحشتناکی برای آن‌ها می‌افتد و بدتر از هر چیزی اینکه آن‌ها قادر به خاموش کردن دوربین نیستند و از همه جزئیات فیلم‌برداری می‌کنند.

      یک مکان ساکت ۲۰۱۸ A Quiet place  

سینمایی تقریبا بدون دیالوگِ «یک مکان آرام» (دانلود فیلم A Quiet Place با لینک مستقیم) که تا حد زیادی به داستان سرایی بصری متکی است، از این جهت که بخشی از شرایط انسانی را به گونه‌ای به سلاح تبدیل می‌کند، شرایطی که انسان‌ها باید برای زنده ماندن خود را با محیط و مشتقاتش تطبیق دهند و با ناامنی‌ها یا پیش‌فرض‌های موجود، خود را به چالش بکشند تا بتوانند زنده بمانند، مدیون فیلم‌هایی همانند «بیگانه» است، اما در عین حال زمینه جدید خود را نیز ترسیم می‌کند. در نهایت باید اعتراف کرد که این فیلم، یک سواری هیجان‌انگیز تنگاتنگ و تنش‌زاست، اثر مسحورکننده‌ای که ضربان قلب را بالا می‌برد و با انتظارات مخاطب بازی می‌کند و او را به آرامی در مغاک جهان آخرالزمانی فرو می‌برد. به عبارت دیگر، این یک فیلم ترسناک فوق‌العاده است.

    میانه‌ی تابستان ۲۰۱۹ Midsommar

با این‌که «آری استر» از تیتراژ آغازین «میانه‌ی تابستان» (دانلود فیلم Midsommar با لینک مستقیم) تا به پایان، از طریق پیچیدگی‌های بصری، تناژ رنگ‌ها، سکوت‌ها، نور خورشید، فیلمبرداری بی‌نظیر، موسیقی حزن‌انگیز، همه و همه به شکلی سرنوشت کاراکترهایش را نشان می‌دهد و تا حدی خط اصلی داستان را لو می‌دهد و در واقع فیلم را قبل از شروع شدنش، به پایان می‌رساند و مرثیه‌ی آن را آرام و باشکوه می‌سراید، اما جوری اشتیاق مخاطب را برای دیدن فیلم و پرسه زدن در بهشت هولناکش که درست شبیه به «تابلوی لذات دنیوی» اثر «هیرونیموس بوشس» است، بر می‌انگیزد که تا پایان فیلم لحظه‌ای نمی‌توان از آن غافل شد. و این عدم غفلت نه فقط برای پرسه زدن در میان لذات ترسناک دنیوی  بلکه از جهتی نشان از ترس و ناامنی دارد که از این به بعد قرار است همراهمان باشد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۰ آبان ۱۳۹۹ ۰۰:۰۱

قطعا هالووین کارپنتر بهترین و درخشانترین فیلم در موضوع هالووین هست.هرچند طرفداران اونجرزو نولان نمیپسندن

نمایش اسپویل