نحوه استفاده از نرم افزار DNS Bench

توضیح : توسط این آموزش کوتاه قادر خواهید بود، به راحتی  بهترین DNS مورد نیاز برای اینترنتتون رو پیدا کنید.   دقت کنید  که این آموزش صرف تعویض دی ان اس در ویندوز و بدست اوردن بهترین مورد برای شما است و ما به تعریف DNS  و کاربرد آن کاری نداریم.   تنظیم یا تغییر DNS  به چند منظور صورت میگیرد :
  • باز نشدن سایت توسط سیستم شما و باز شدن آن توسط سیستم دیگر در مکانی دیگر
  • کندی سرعت اینترنت
  • افزایش امنیت
  • مواجه با برخی خطای سایت ها
باز نشدن سایت برای شما و بازشدن آن از مرکز دیگر؛با یک تغییر «دی ان اس» مشکل شما حل خواهد شد.  

گاهی سرورهای  مبدا به ادعای خود صاحب سرور یا سایت، کاملا سالم و بدون نقص و در حالت پایدار هستند ولی شما سرعت و کیفیت مطلوب از اینترنت را دریافت نمیکنید؛ یکی از راه هایی که میتوانید توسط آن مشکل را برطرف کنید، تغییر دی ان اس یا به عبارتی مسیر عبور پکت های اینترنت شماست. 

    مرحله 1 : حذف هرگونه DNS پیش فرض از سیستم  - غیرفعال کردن VPN   برای شروع هرگونه VPN  و یا  پروکسی که مسیر اینترنت شما را تغییر مید هد را خاموش نمایید.    برای اینکه DNS ها را تغییر بدهیم باید ابتدا به کانکشنی که قبلا ساخته ایم رجوع کنیم. برای این منظور ابتدا وارد کنترل پنل بشوید. برای دسترسی به کنترل پنل از منو استارت میتوانید ان را انتخاب کرده یا در هر قسمتی از ویندوز خود کلمه Control Panel را جست و جو کنید. پس از بازکردن کنترل پنل به دنبال سربرگ Network and Internet بگردید و سپس بر روی زیر سربرگ Network and Sharing Center کلیک نمایید. حال مانند تصویر زیر کانکشن خود را خواهید دید.

در مرحله ی بعد بر روی نام کانکشن خود (در اینجا Ethernet) کلیک کنید و در پنجره باز شده Properties را کلیک نمایید.

در صفحه جدید و در کادر کشویی به دنبال گزینه Internet Protocol Version 4 بگردید و سپس بر روی ان کلیک نمایید. How_To_Change_DNS_Server_3 در صفحه باز شده  اگر  گزینه  : Use the following DNS server addresses   فعال بود ؛ آن را به حالت پیش فرض یعنی گزینه :  Obtain Dns Server Address Automatically  در اورید.

پس از ان بر روی OK کلیک کرده و صفحات را به ترتیب ببندید.   مرحله 2 : دانلود نرم افزار Dns Bench   نرم افزار را از لینک زیر میتوانید دانلود کنید. به همراه نرم افزار فایلی از  DNS  های  عموما ایرانی نیز قرار داده شده است که در مرحله بعد به آن نیاز مندید.

دانلود نرم افزار DNS BENCH 

  نکته : نرم افزار فوق یک نرم افزار رسمی است و میتوانید با جست و جو در اینترنت نیز ان را پیدا کنید.   مرحله 3 : اجرای نرم افزار و شناساندن فایل DNS برای جست و جو بهترین مسیر

نکته بسیار مهم : در تمامی مراحل انجام کار هرگونه دانلود را قطع کرده تا نتیجه بهتری بدست اورید.

  پس از اجرای برنامه به تب Nameservers رفته و بر روی دکمه Add/Remove کلیک کنید

سپس در صفحه باز شده بر روی گزینه  Add .ini file Nameservers کلیک کنید و فایل .ini داخل پکیج را بارگذاری کنید.

صبر کنید تا فایل به صورت کامل بارگذاری شود :  (خط ابی باید تا پایان پر شود)

سپس دکمه RUN Benchmark فعال شده و بر روی ان کلیک نمایید.

پس از کلیک بر روی گزینه run benchmark  تا اتمام پروسه صبر نمایید و هیچ گونه برنامه ای که اینترنت زیادی مصرف مینماید را اجرا نکنید.   بعد از پایان فرایند با صفحه ای مانند صفحه زیر مواجه خواهید شد :  (دقت کنید که بسته به اینترنت ها این اعداد متفاوت خواهند بود - تصویر فوق برای نمونه است)

همانطور که مشاهده میکنید باتوجه به گزینه Sort Fastest First  پر سرعت ترین مسیرها در بالاترین قسمت قرار میگیرند.  حالا  باید 2 عدد Dns  که کیفیت بهتری دارد را انتخاب کرده و در سیستم خود ست کنیم.   نکته : بهتر است یکی از Dns ها به همراه دی ان اس های گوگل یا کلود استفاده کنید. به طور مثال :  در این مورد استفاده به این صورت :

91.186.192.3

8.8.4.4

و یا

78.38.80.131

8.8.4.4

و یا

91.186.192.3

4.2.2.2

  نکته :  دی ان اس های قرار داده شده در این قسمت تنها به منظور اموزش می باشند و استفاده از ان ها  بدون بدست اوردن توسط سیستم خود توصیه نمیشود .    مرحله 4 : وارد کردن DNS پیدا شده در سیستم خود  برای این کار کافی است  بر روی لینک زیر کلیک کنید تا وارد اموزش  قدم به قدم ست کردن دی ان اس شوید.

چگونه دی ان اس (DNS) سیستم خود را تغییر بدهیم؟ - سی نما

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید