news-background
news-background

جشنواره ونیز: «جیا کاپولا» از همکاری با «اندرو گارفیلد» در فیلم Mainstream و مخاطرات شهرت در شبکه‌های اجتماعی می‌گوید

هفت سال پس از فیلم «پالو آلتو» (دانلود فیلم Palo Alto با لینک مستقیم) که نامزد جایزه‌ی «افق‌ها» در جشنواره‌ی ونیز بود، «جیا کاپولا» با یک درام جدید به نام «جریان اصلی» (دانلود فیلم Mainstream با لینک مستقیم) بازگشته است. این فیلم در مورد سه جوان لس‌آنجلسی با بازی «مایا هاک»، «اندرو گارفیلد» و «نت وولف» است که در فضای مجازی به شهرت می‌رسند. «جریان اصلی» امروز شنبه (۵ سپتامبر) برای اولین بار در بخش «افق‌ها» ونیز اکران خواهد شد. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

به اعتقاد «جیا کاپولا» نوه‌ی «فرانسیس فورد کاپولا»، این فیلم از زاویه‌ی دید زنان روایت شده. او در مصاحبه با «ورایتی» در پاسخ به این پرسش که چه چیزی الهام‌بخش او برای نوشتن و کارگردانی این فیلم در مورد شهرت در فضای آنلاین شده می‌گوید وقتی در حال تماشای شبکه‌ی TCM بوده به این فکر کرده است که زنان اغلب در آن فیلم‌های کلاسیک به خاطر کسی که عاشق بوده‌اند منطق و اخلاق را زیر پا می‌گذارند: «اگر آن فرد خودخواه می‌بود، تجربه‌ی تلخی می‌شد. در عین حال، یکی از دوستانم در مورد یوتیوب و اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی تحقیق می‌کرد و من کنجکاو بودم بدانم که کارش چیست. تفسیرش این بود: «چنان به جریان اصلی تبدیل شده که حتی جریان اصلی آن را نمی‌شناسد.»»

کاپولا اضافه می‌کند:‌ «او در مورد این حرف زد که چگونه این اینفلوئنسرها بیش از بعضی از سلبریتی‌هایی که ما می‌شناسیم دنبال‌کننده دارند، و به این دنیای جدید و ارتباطش به فرهنگ و جایگاه هنر در آن و خطراتش علاقه‌مند شدم.»

«جیا کاپولا» پیش از فیلمسازی در زمینه‌ی عکاسی فعالیت داشته و می‌گوید می‌خواسته با ورود به سینما خودش را به چالش بکشد زیرا فیلمسازی اجزای مختلفی از جمله طراحی لباس، طراحی صحنه و فیلمبرداری دارد. او در این فیلم با عموزاده‌اش «جیسون شوارزتمن» نیز همکاری کرده و می‌گوید: «جیسون هر کاری می‌تواند انجام دهد. او در زمانبندی لحظات طنز کارش فوق‌العاده است، بنابراین به او اجازه داده بداهه‌پردازی کند.»

کاپولا در پاسخ به این پرسش که چرا وقفه‌ای هفت ساله میان دو فیلمش به وجود آمده می‌گوید: «ساختن فیلم‌های مستقل دشوار است و سرنوشت وقتی زمانش فرابرسد گروهی از افراد را کنار هم جمع می‌کند. من می‌خواستم به بیانی خلاقانه برسم که هم لذت‌بخش باشد و هم به گونه‌ای حکایت و هجویه شبیه باشد. اندرو [گارفیلد] به‌شدت باهوش و شوخ‌طبع است و ما در مورد تمامی مسائل فرهنگی که در نظرم می‌آمد با هم گفتگو کردیم... پروژه دائماً در حال رشد بود و کمی زمان برد تا مشخص شد که فیلمی می‌خواهد باشد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید