news-background
news-background

تریلر فیلم The Glorias: مبارزه «گلوریا استاینم» برای حقوق زنان

نقش «گلوریا استاینم» یکی از شخصیت‌های نمادین فمینیسم در فیلم «گلوریاها» (دانلود فیلم The Glorias با لینک مستقیم) توسط چهار بازیگر مختلف بازی شده است. در اولین تریلر فیلم که پنجشنبه (۳ سپتامبر) منتشر شد، «جولین مور»، «آلیسیا ویکاندر»، «لولو ویلسون» و «رایان کیرا آرمسترانگ» نقش استاینم در چند مقطع از زندگی او را بازی می‌کنند. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

این فیلم که از کتاب اتوبیوگرافی «زندگی من در جاده» (My Life on the Road) نوشته‌ی استاینم اقتباس شده، بر روی مراحل زندگی این فمینیست متمرکز است: از یک گردشگر، تا ژورنالیست و مبارز حقوق زنان. فیلم «گلوریاها» مخاطب را ابتدا به دهه‌ی ۱۹۶۰ و ۷۰ میلادی و زمان تأسیس مجله‌ی Ms. می‌برد و نقش او در جنبش حقوق زنان را بررسی می‌کند.

در فیلم علاوه بر استاینم، شخصیت‌های مهم دیگری در مبارزه برای «متمم حقوق برابر» (Equal Rights Amendment) از جمله «دوروتی پیتمن هیوز» با بازی «جنل مونه»، «بلا ابزوگ»  با بازی «بتی میدلر»، «فلو کندی» با بازی «لورین توسینت»، «دلورس هوئرتا» با بازی «مونیکا سانچز»، و «ویلما مانکیلر» با بازی «کیمبرلی گوئره‌رو» حاضرند.

«گلوریاها» پس از آنکه اوایل سال ۲۰۲۰ در جشنواره‌ی فیلم ساندنس اکران شد با نقدهای مثبتی همراه بود. منتقد ورایتی این فیلم را «نگاهی بهنگام در عین حال شوق‌انگیز به رهبر فمینیست افسانه‌ای می‌اندازد.»

برخلاف دیگر فیلم‌های بیوگرافیکال در مورد زنان مشهور، روایت «گلوریاها» ربطی به عشق یا مردان ندارد، بلکه رابطه‌ی استاینم با خودش و زنانی که در کنارشان برای حقوق برابر می‌جنگید محرک قصه است.

«گلوریاها» ۳۰ سپتامبر (۹ مهر ماه ۱۳۹۹) از آمازون پرایم ویدیو منتشر خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید