news-background
news-background

واکنش منتقدین به قانون «صندلی ممنوع» نولان در محل فیلمبرداری

یکی از عوامل تولید فیلم «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» می‌گوید در زمان فیلمبرداری صندلی‌های زیادی برای نشستن وجود داشته است.

اعمال مقررات «صندلی ممنوع» توسط «کریستفر نولان» با مصاحبه‌ی «آن هاتاوی» بازیگر فیلم‌های «بین‌ستاره‌ای» (دانلود فیلم Interstellar با لینک مستقیم) و «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» (دانلود فیلم The Dark Knight Rises با لینک مستقیم) با «هیو جکمن» جنجالی شد. هواداران نولان مدتی است که از این قانون فیلمساز آگاهی دارند، چرا که «مارک رایلنس» و «بری کیوگن» بازیگران «دانکرک» (دانلود فیلم Dunkirk با لینک مستقیم) سال ۲۰۱۷ در مصاحبه با «ایندیپندنت» گفته بودند که نولان صندلی و بطری آب را در محل فیلمبرداری ممنوع کرده است.

هاتاوی برنده‌ی اسکار می‌گوید: «کریس اجازه‌ی استفاده از صندلی را هم نمی‌دهد. من دو بار با او همکاری کرده‌ام. او اجازه‌ی نشستن روی صندلی را نمی‌دهد و دلیلش این است که اگر صندلی وجود داشته باشد، افراد روی آن خواهند نشست، و اگر بنشینند، یعنی کار نمی‌کنند. او فیلم‌های فوق‌العاده‌ای از لحاظ مقیاس و جاه‌طلبی و جنبه‌های فنی و احساسی ساخته. فیلم‌هایش همیشه زودتر از موعد و هزینه‌ای کمتر از بودجه‌ی در نظر گرفته شده تمام می‌شوند. فکر می‌کنم اهمیت مسئله‌ی صندلی را می‌داند.»

مصاحبه‌ی هاتاوی چندین منتقد و ژورنالیست را به واکنش واداشته است. «ایگنیتی ویشناوتسکی» منتقد سابق «ای.وی کلاب» قانون «صندلی ممنوع» را «احمقانه و متظاهرانه» خوانده در حالی که «کیتی والش» منتقد «لس‌آنجلس تایمز» آن را «تبعیض علیه معلولین و احتمالاً خلاف قوانین کار» می‌داند. تماشای انلاین فیلم خارجی.

والش اضافه می‌کند: «جدا از صحت این ادعا، اگر حقیقت داشته باشد، تبعیض علیه معلولین و ظالمانه است. نمی‌گویم «خشمگین» شده‌ام اما بحثی به دنبال می‌آورد در مورد اینکه چه کسی می‌تواند فیلم بسازد و چگونه باید بسازد.»

«مت زولر» منتقد «والچر» می‌گوید: «اگر کریستفر نولان قانونی دارد که صدها نفری که برای او کار می‌کنند را از نشستن منع می‌کند، بدون شک باید از او شکایت کرد. من فقط می‌گویم این ماجرا عجیب به نظر می‌رسد و ناگفته‌هایی دارد.»

هرچند به نظر می‌رسد که قانون «صندلی ممنوع» نولان وجود داشته باشد، اما ممکن است برای تمامی کارکنان محل فیلمبرداری اعمال نشود. ویشنوتسکی تصاویری از محل فیلمبرداری فیلم‌های نولان منتشر کرده است که افراد را در حال نشستن نشان می‌دهد. بنابراین احتمال اعمال شدن این قانون تنها برای بازیگرانی که جلوی دوربین می‌روند وجود دارد، و نه تمامی عوامل. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«آرون استوارت-آن» نویسنده‌ی فیلم «مندی» (دانلود فیلم Mandy با لینک مستقیم) یکی از عوامل فیلمبرداری «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» است که در صفحه‌ی توئیتر خود می‌گوید: «ما میز و صندلی‌های زیادی در محل ضبط صحنه‌ها داشتیم.» علاوه بر این «گرگوری الوود» نویسنده‌ی «پلی‌لیست» نیز تأیید می‌کند که هنگام بازدید رسانه‌ها از «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» صندلی‌هایی در محل فیلمبرداری وجود داشته است.

با توجه به اینکه تنها بازیگران نقش‌های اصلی فیلم‌های نولان از قانون «صندلی ممنوع» گفته‌اند، به نظر نمی‌رسد که استفاده از صندلی برای دیگر عوامل ممنوعیت داشته باشد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۳:۰۰

عاشق الفاظی هستم که اینجا استفاده شده (نولان کبیر،سلطان نولان،وتوهین های پی در پی به منتقدانی که حتی اون ها رو نمیشناسن)این است عاقبت بت ساختن از یه نفر امیدوارم یه روزی به این نتیجه برسید که نولانم هم یه کارگردان معمولی سینماس(البته برای بعضی ها این نتیجه گیری زوده)

نمایش اسپویل
۱۳ تیر ۱۳۹۹ ۱۵:۱۶

نیازی به عذرخواهی نیست یه بحث سالم کسی رو نکشته نخواهد هم کشت

نمایش اسپویل
۱۳ تیر ۱۳۹۹ ۰۹:۳۰

دوست عزیز اشتباه برداشت نکنید منظورم سخنم با شخص شما نبود بلکه منظورم کلیت جامعه بود جامعه ای که از سینما چند کار از نولان و چندی فیلم از اسکورسیزی دیده اند وگرنه من کسی را قضاوت نکردم اگر طرز گفتارم باعث این سو تفاهم شد معذرت خواهی من را بپذیرید

نمایش اسپویل
۱۲ تیر ۱۳۹۹ ۱۸:۴۹

"وقتی شما در عمرتان بیش از چندی فیلم ندیده باشید" عزیز از کجا به این نتیجه رسیدید؟ میدونی مشکل شما همینه خیلی ساده یه تصویری از یکی تو ذهنتون میسازید و قضاوت میکنید. مطمئنم اگه از شما بیشتر فیلم ندیده باشم، کمتر ندیدم. هم فیلم های کلاسیک دیدم هم فیلم هایی از کشور های مختلف ولی هر جایی با یکی بحثم شد کلاس نمیذارم هیچکاک میبینم فقط منتقدان نه اکثر کسایی که تو صنعت سرگرمی و رسانه های مین استریم هستن افسارشون دست یکی دیگه هست از منتقد گرفته تا بازیگر و کارگردان و مجری

نمایش اسپویل
۱۲ تیر ۱۳۹۹ ۱۷:۴۱

دوست عزیز این طرز صحبت دوستان نیازی به قضاوت نداره این نوع صحبت گویای همه چیزه هیچ نیازی به شناخت طرف مقابل نداره در مورد فیلمنامه هم بگم که بله وقتی شما در عمرتان بیش از چندی فیلم ندیده باشید بی شک باید فیلمنامه نولان را دوست بدارید اما بنده که با فیلم های هیچکاک و تروفو و گدار دیگر بزرگان سینما بزرگ شده ام فیلم و فیلمنامه نولان برایم پشیزی ارزش ندارد از پیچدگی صجبت کردید بله کار های نولان پیچیده است اما این پیچیدگی هیچوقت به تعلیق تبدیل نمیشود هیچوقت به تعلیق فیلم های هیچکاک و لینچ تبدیل نخواهد شد برای شخصی که فقط فیلم های نولان را تماشا کرده باشد باید فیلم هایش جذابیت داشته باشد اما برای من خیر نولان فیلم هایش هیچوقت به تعلیق نمی رسد هیچ وقت داستانش کامل شکل نمی گیرد هیچ وقت داستانش روایت و پیرنگ ندارد و هیچ وقت برای من تبدیل به کاراگردان مطرحی نمی شود خیلی جالبه منتقدان افسارشون دست گروهی هست اما کارگردانان جزو این دسته نیستند به نظر طرز فکرتان کمی اشتباه است من برای کارگردانان ،منتقدان و مردم ارزش زیادی قائلم اما نظر خودم برا تمام اینها ارجعیت دارد دقیقا برعکس بعضی دوستان که فقط عاشق بت ساختن و تقلید طوطی وار هستند در ضمن خیلی از کارگردانان هستند که درگیر این حواشی نمی شوند چرا چون ارزشی والا تر از پول و معروف شدن برایشان اهمیت دارد حالا چه حواشی خود ساخته باشد چه به انها ربطی نداشته باشد اگر منظور شما از پیچیدگی همین چند اتفاق عجیب داخل فیلم هاس من می توانم بگویم بله من ساده لوح هستم زیرا از تعریف و تمجید های بی خود بی دلیل خسته شده ام من وقتی چیزی داخل فیلم نمی بینم(چیزی اعم از نماد ، فرا متن ، فرم،محتوا )بله من ببینده ساده ای هستم و باهمین ساده لوحیم می گویم نولان فقط بیش از حد دیده شده همین شاید خودتان هم قبول داشته باشد پ.ن1:به نظرم این بحث تا ابد ادامه خواهد داشت اما این اخرین پیام من برای این بحث خواهد بود

نمایش اسپویل
۱۲ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۵۳

ببین به همین بند اول میگن قضاوت کردن بدون اینکه طرف رو بشناسی و اصلا در مورد فیلم باهاش بحث کرده باشی بعضی ها فیلم های هنری دوست دارن و بعضی ها فیلم هایی که ذهنشون رو درگیر میکنه پس تعریف شاهکار یکی با دیگری فرق میکنه. در ضمن نولان اصلا هیچ افکار و عقیده ای به تماشاگر تحمیل نمیکنه که هدف نولان تو فیلم هاش اینه که ذهن تماشاگر رو درگیر کنه درست نولان یه کارگردان مستقل نیست ناجی سینما هم نیست و به بودجه کمپانی های بزرگ نیاز داره که فیلم بسازه پس باید با قانون این کمپانی ها بازی کنه ولی قبول کن تو دوره ای که تو فیلمسازی به جای مهارت و شایستگی بازیگرها و کارگردان ها و نویسنده ها به رنگ پوست و جنسیت و ... توجه میشه، فیلم های نولان ارزش زیادی داره. من خودم از پیچیدگی داستان فیلم دانی دارکو خیلی خوشم میاد ولی قطعا این فیلم یه شاهکار نیست مخصوصا با اون ساخت بد فیلم. جالبه یه جایی از میزانسن و ... حرف میزنی یه جای دیگه هم به این فیلم میگی شاهکار. برای من فیلمنامه بیشتر از هر چیزی مهمتره و به همین خاطر از این فیلم خوشم میاد ولی شما که این فیلم رو (که به جز فیلمنامه چیز دیگه ای نداره) شاهکار میدونی چرا از اینسپشن بدتون میاد اینسپشن هم فیلمنامه اش خیلی پیچیده تره هم ساختش که کلا قابل مقایسه نیست شما یا اینسپشن رو نفهمیدید یا نمیدونم چند چندی با خودت این حاشیه ها و تبلیغات هم خواسته خود نولان نیست، اینا بازی کمپانی ها هست. اگه به یاد بیاری سی ان ان فیلم جوکر رو میکوبید ولی هدفشون فقط بولد کردن و فروش بیشتر فیلم بود دقت کن سی ان ان مال کمپانی برادران وارنر هست جوکر رو هم برادران وارنر ساخته پس یه بازی پشت پرده ای وجود داره. منتقد ها برای من ذره ای ارزش ندارن چون میدونم افسار اکثرشون دست یه گروهی هست و آجندای خودشون رو دارن. در آخر هم اینو بگم از اونجایی که فیلم های نولان بلاک باستری هست پس فیلم هاش رو یه جوری میسازه که هم عامه پسند باشه هم پیچیده، ساده برای عوام پیچیده برای مخاطب موشکاف. اگه شما فکر میکنید که فیلم ساده ایه پس شما هم یه مخاطب ساده هستید. این هم نتیجه گیری من

نمایش اسپویل
۱۲ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۳۴

نه دوست عزیز اینها کسانی هستند که هیچ گونه استقلالی ندارند و بدون اندکی تفکر تمام افکار و عقاید نولان را می پذیرند نولان هیچ وقت در زمره کارگردانان خوب سینما قرار نمی گیره امیدوارم اینو قبول کنی که وقتی یه عده این کارگردان بزرگ و کبیر میدونن هنوز خیلی از کارهای شاخص سینما جهان رو تماشا نکردن سینما هالیوود رو زواله شاید اما نولانی که با بودجه های هنگفت فیلم میسازه منجی سینماست مسلما نه، دلیل نمیشه وقتی فیلم های یه کارگردان به خوبی فروش بره اون تبدیل به یه کارگردان بزرگ بشه امیدوارم کمی اطلاعات داشته باشید (فیلم Donnie Darko در زمان اکران فروش چندانی نداشت اما بعد از چند سال تازه مردم و منتقدین متوجه شدن چه شاهکار سینمایی را ز دست دادن و همین موجب دوباره اکران شد فیلم شد) کاری که اسکورسیزی کرد (حمله و مارول که باعث بیشتر دیده شدنش شد ) حالا نولان و بازیگرانش در حال انجام هستن فقط فقط برای فروش بیشتر و سود شخصیه فکر میکنم شما هم با اندکی فکر بتوانید به این حرف های من برسید البته اگر بخواهید فکر میکنم هنوز با افکار بنده اشنا نشده اید راجر ایبرت (امید است او را بشناسید) در مورد A Clockwork Orange نقدی بشدت کوبنده کرده و فیلم را سخیف خطاب کرده اما فیلم مورد علاقه منه و اما همین نولان در فیلم Inception با بهترین نقد ها مواجه شده ولی من بشدت از فیلمش بیزارم من فکر می کنم نولان دوستان قدرت فکریه لازم رو ندارن چون هر فیلم که او می سازد در زمره فیلم های شاهکار سینما قرار می گیرد بدون اندکی توجه به فیلمنامه ،کارگردانی ،میزانسن و .... من به عنوان یک سینما دوست می گویم فیلم های نولان عامه پسنده و فکر می کنم خودتون هم به این نتیجه رسیده باشید اما شاید نمی خواهید قبول کنید اما من به هیچ وجه قصد ناراحت کردن شما رو نداشتم و ندارم امید است شما نیز ناراحت نشده باشید موفق باشید

نمایش اسپویل
۱۱ تیر ۱۳۹۹ ۲۰:۰۲

"نولان کبیر، سلطان نولان" نظر شخصی یه عده ست شما لازم نیست الکی حرص بخوری، به جای منتقدین دلخور بشی و قضاوت بکنی. چون شما از فیلم های یه کارگردان خوشت نمیاد دلیل نمیشه به طرفداراش حمله کنی و نولان رو یه کارگردان معمولی بدونی. یه فیلم باز که چند سال سابقه فیلم دیدن داره میدونه که سینمای هالیوود رو به زواله و اندک کارگردانی (که نولان هم جزئشون باشه) فیلمهای خوب داره. حالا قضاوت میخوای این هم قضاوت من: به نظر من شما یه "مصرف کننده گرامی" هستین که هرچی بخوردتون بدن قبول دارین، اگه یه فیلم امتیاز خوب از منتقدین بگیره فکر میکنین که فیلم خوبیه و امتیاز بد بگیره فکر میکنین فیلم بدیه چون اون قدرت فکریه لازم رو ندارین که خودتون یه فیلم رو مو شکافی کنید ولی هنوز زوده براتون تا اینو بفهمید. خب ناراحت شدین؟ بهتر چون قصدم ناراحت کردنتون بود. در ضمن: CancelNolan#

نمایش اسپویل
۱۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۵۸

تبعیض علیه معلولین؟؟؟؟ یعنی بازیگرا معلولن؟؟؟ طرف با این سن زیاد سر شیش هفت تا فیلم با نولان همکاری کرده هیچ اعتراضی هم به این قضیه نداره اون وقت یه مشت منتقد احمق زورشون گرفته. بشین سر جات نقدتو بنویس زر نزن بابا اه

نمایش اسپویل
۱۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۳۵

خب در درجه اول به تازگی یکی از مسئولین پروژه‌های نولان این موضوع رو تکذیب کرده و گفته که چنین چیزی نیست و عوامل و بازیگران هر موقع نیاز داشتن نشستن بعد هم اخه چندتا منتقد احمق چی میفهمن که درمورد نولان کبیر نظر میدن بعضی از منتقدا عقده‌ی ایراد گرفتن دارن و چون نولان حرفی برای گفتن نزاشته دنبال بهانه تراشیدن هستن اخه ناموسا تبعیض علیه معلولین!!! این دیگه از کجا اومد اره نولان با لگد معلولین رو از رو صندلی پرت کرده پایین گفته حق ندارید بشینین!! اینم از جوک سال درجه سوم حتی اگر چنین قانونی برای بازیگران اصلی در حین فیلم برداری باشه نولان کارگردانه و اگه چنین قانونی وضع کرده باید رعایت بشه چون کارنامه‌ی کاریش ثابت کرده کاری رو بی دلیل انجام نداده اخه چارتا منتقد بی مغز چی میگن باید ازش شکایت بشه حتما استدلالشون اینه نولان بازیگرارو تهدید به مرگ میکنه با این شرایط براش بازی کنن هرکس از روش کارگردانیش خوشش نمیاد هیچ مجبور نیست براش کار کنه مطرح ترین بازیگرا همیشه از خداشونه تو فیلم نولان بازی کنن کسایی مثل تام هاردی کیلان مورفی کریستین بیل دیکاپریو من واقعا نمیدونم اکثرا این مثلا کارشناسان و منتقدان بزرگ دقیقا چه کار مفیدی در صنعت سینما انجام دادن وقتی فیلمی مثل moon light فقط بخاطر اینکه دست گذاشته رو موضوع همجنس گرایی منتقدین بدون توجه به ارزش هنریش چشم بسته بهش اسکار میدن ولی کسی مثل نولان تاحالا اسکار نگرفته دیگه واقعا چه انتظاری میشه از منتقدین داشت

نمایش اسپویل
۱۱ تیر ۱۳۹۹ ۰۹:۱۳

حقیقتا ضریب های هوشی زیر 50 منتقد شدن این روزها کار نولان حالا درست نیست ولی خب سبک کارشه ولی دیگه ربطی به معلولین نداره البته اگه جماعت هالیوود رو معلول ذهنی حساب کنیم ربط دار میشه

نمایش اسپویل
۱۰ تیر ۱۳۹۹ ۲۲:۲۳

موج سواری منتقدین پوچ از موفقیت های سلطان نولان/ جمع کنید باو/ الان فردا میگن ممانعت نولان برای نشستن نقض حقوق همجنسگراهاس:///

نمایش اسپویل
بیشتر