news-background
news-background

«سم مندز»: آمازون و نت‌فلیکس باید به خاطر بازیگران و نویسندگان تئاتر را نجات دهند

«سم مندز» برنده‌ی اسکار شیفته‌ی تمامی اشکال سرگرمی است. او به عنوان نویسنده و کارگردان، با انواع بازیگران همکاری کرده و یکی از دوست‌داران تئاتر زنده و صحنه است. اما ویروس کرونا تمامی اشکال سرگرمی را تا آینده‌ی نزدیک به تعطیلی کشانده و حیات تئاتر زنده را به خطر انداخته است. مندز به تازگی با انتشار یک مقاله در «فایننشال تایمز» طرحی برای نجات تئاتر زنده در دوران پاندمی پیشنهاد کرده که مستلزم همکاری آمازون، نت‌فلیکس و دیگر سرویس‌های استریم ویدیو است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

ایده‌ی کارگردان «۱۹۱۷» (دانلود فیلم 1917 با لینک مستقیم) پیچیده نیست. به اعتقاد او در حالی که کووید-۱۹ سالن‌های اجرای زنده را تعطیل کرده، کمپانی‌هایی که بیشتر منفعت را از این وضعیت دیده‌اند باید بیشترین مساعدت را برای نجات سالن‌های سینما برسانند. تماشای انلاین فیلم خارجی.

مندز توضیح می‌دهد: «هرچند درصد بالایی از افراد شاغل در طول سه ماه گذشته آسیب دیده‌اند، اما کووید-۱۹ بسیاری را هم ثروتمند ساخته. عمیقاً مضحک خواهد بود اگر سرویس‌های استریمینگ – نت‌فلیکس، آمازون پرایم و غیره – به واسطه‌ی بهترین بازیگران، تهیه‌کنندگان، نویسندگان و کارگردانان ما میلیون‌ها دلار به دست آورند، در حالی که همین هنری که این استعدادان را پرورش داده در آستانه‌ی نیستی باشد.»

او ادامه می‌دهد: «آیا در میان این افراد کسی هست که بخواهد ذره‌ای از ثروت باد‌آورده‌ی کووید-۱۹ خودش را برای کمک به کسانی که زخم‌های مهلک برداشته‌اند استفاده کند؟ اگر هست، امیدوارم که این نوشته را بخواند، و هنر را فقط «تأمین محتوا» در نظر نیاورد، بلکه در عوض اکوسیستمی بداند که از همه‌ی ما پشتیبانی می‌کند.»

روشن است که مشکلات صنعت سینما و فیلم در مقایسه با آینده‌ی مبهم اجراهای تئاتر، کنسرت‌ها و موزیکال‌ها اهمیت کمتری پیدا می‌کنند. هرچند کسانی که نت‌فلیکس و آمازون را نگاه می‌کنند ممکن است تئاترروی جدی نباشند، اما هوادار آثاری‌اند که توسط همین افراد خلق شده‌اند. بنابراین طرح مندز چدان غیرمنطقی نیست.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید