news-background
news-background

«برایان دنهی» بازیگر کهنه‌کار First Blood در سن ۸۱ سالگی درگذشت؛ واکنش «سیلوستر استالونه»

«برایان دنهی» چهارشنبه شب در سن ۸۱ سالگی درگذشت. او برنده‌ی جوایز مختلفی از جمله گلدن گلوب و تونی بود و به خاطر نقش‌های به‌یادماندنی‌اش در فیلم‌های «اولین خون» (دانلود فیلم First Blood با لینک مستقیم) در کنار «سیلوستر استالونه» و «تامی بوی» (دانلود فیلم Tommy Boy با لینک مستقیم) در کنار «کریس فارلی» شناخته می‌شد. او در تئاتر هم برای بازی در نمایش‌های کلاسیکی مانند «مرگ فروشنده» (Death of a Salesman) و «سفر دراز روز به شب» (Long Day’s Journey Into Night) برنده‌ی جایزه‌ی تونی شد.

روز پنجشنبه همکاران او از استالونه تا دیگر افراد سرشناس از جمله «تونی آنجلوتی» بازاریاب و مدیر آژانس تبلیغاتی به او ادای احترام کردند. آنجلوتی می‌نویسد: «بنابر تجربه‌ی من، برایان دنهی نظیر نداشت. او انسانی اصیل، نوآور، قصه‌گو، و مرد، همسر و پدری دوست‌داشتنی بود. و نیز یک مشتری فوق‌العاده. چندین سال قبل، ایجنت او تماس گرفت و گفت آیا مایلم او را بپذیرم یا نه، بدون اینکه ملاقاتی در کار باشد پاسخ مثبت دادم. سال‌ها بود که نمایندگی بازیگری را قبول نکرده بودم، اما چنان از بازی‌های فوق‌العاده‌ی او لذت می‌بردم که می‌خواستم او را بهتر بشناسم. مرا ناامید نکرد. بیش از پنج سال با هم کار کردیم، برای بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها و نقش‌های روی صحنه‌ی تئاتر از جمله «مرگ فروشنده». آن شب فراموش کردم که دوست هستیم زیرا او «ویلی لومن» [شخصیت نمایش] شده بود. ماجراهای برایان، مهربانی، خانواده و شوخ‌طبعی او را بسیار دوست داشتم. نام او به عنوان بازیگر و یک مرد ابدی شد. در این حرفه بهتر از این نمی‌توان عمل کرد.»

استالونه نیز در صفحه‌ی توئیتر خود نوشت: «بازیگر بزرگ «برایان دنهی» از دنیا رفت. او نه تنها یک بازیگر بزرگ بلکه یکی از کهنه‌سربازان جنگ ویتنام بود که به شکل‌گیری شخصیت «رمبو» کمک کرد. دنیا هنرمند بزرگی را از دست داد.»

«ویلیام شتنر» بازیگر «پیشتازان فضا» (Star Trek)، «تام آرنولد»، «مایکل مک‌داول»، «لین مانوئل میراندا»، «کارل ودرز» و بسیاری دیگر با ارسال توئیت‌هایی یاد دنهی را گرامی داشته‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۹ فروردین ۱۳۹۹ ۱۹:۵۵

فکر کنم لینک First Blood رو اشتباهی دادید

نمایش اسپویل
۲۹ فروردین ۱۳۹۹ ۲۱:۰۲

اصلاح شد. سپاس.

نمایش اسپویل