news-background
news-background

فیلم‌های Birds of Prey و Bloodshot زودتر از موعد در بازار نمایش خانگی عرضه می‌شوند

استودیوی برادران وارنر فیلم «پرندگان شکاری» (دانلود فیلم Birds of Prey با لینک مستقیم) که یک اسپین‌آف برای «جوخه‌ی انتحار» (Suicide Squad) سال ۲۰۱۷ بود را ۲۴ مارس (۴ فروردین ماه ۱۳۹۹) در شبکه‌ی نمایش خانگی عرضه می‌کند. این فیلم با قیمت ۱۹.۹۹ دلار در آیتونز و آمازون به فروش می‌رسد.

در صورتی که دنیا در حال مبارزه با کروناویروس نبود، چنین اقدامی دیوانه‌وار به نظر می‌آمد، چرا که «پرندگان شکاری» همچنان در سالن‌های سینما اکران می‌بود. با این‌ حال، با بسته‌شدن پردیس‌های سینمایی بزرگ در نیویورک، کلورادو، نیوجرزی، پنسیلوانیا، و واشینگتن، استودیو چاره‌ای جز این اقدام نداشت. حتی پیش از بسته شدن رسمی سالن‌های سینما نیز، مخاطبین از حضور در این مکان‌ها اجتناب می‌کردند و موجب شدند بلیت فروشی در هفته‌ی گذشته در ۲۲ سال اخیر به پایین‌ترین حد خود برسد.

وارنرها ضمناً فیلم «بخشش عادلانه» (Just Mercy) با بازی «مایکل بی. جوردن» و «جیمی فاکس» را هم روز سه‌شنبه گذشته در شبکه‌ی نمایش خانگی منتشر کردند و از ۲۴ مارس به سرویس‌های استریمینگ می‌برند. پیش از براردان وارنر، استودیوی یونیورسال در روز دوشنبه اعلام کرده بود که انیمیشن «تور جهانی ترول‌ها» (Trolls World Tour) دریم‌ورکس را همزمان با اکران احتمالی در سالن‌ها به صورت دیجیتال به قیمت ۱۹.۹۹ دلار به فروش می‌رساند. این استودیو قرار است تریلر «شکار» (The Hunt) بلوم‌هاوس و «مرد نامرئی» (The Invisible Man) و «اما» (Emma) را هم به شکل دیجیتال عرضه کند، در حالی که تنها یک یا دو هفته از اکران آن‌ها گذشته است.

تازه‌ترین اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«کتی یان» کارگردان «پرندگان شکاری» هم شب چهارشنبه شب در صفحه‌ی توئیتر خود اعلام کرد که مخالفتی با انتشار زودهنگام فیلم به صورت دیجیتال ندارد. «پرندگان شکاری» با بازی «مارگو رابی»‌ در نقش «هارلی کوئین» و «یوان مک‌گرگور» اوایل ماه فوریه روی پرده رفت و تاکنون ۱۷۷ میلیون دلاری فروخته، رکوردی که با توجه به بودجه‌ی ۸۵ میلیون دلاری آن ناامیدکننده است.

کلمبیا پیکچرز و سونی نیز فیلم «بلادشات» (دانلود فیلم Bloodshot با لینک مستقیم) با بازی «وین دیزل» را از ۲۴ مارس با قیمت ۱۹.۹۹ دلار در فروشگاه‌های آنلاین عرضه می‌کنند. این در حالی است که فیلم جمعه‌ی گذشته افتتاح شد و تنها ۹.۵ میلیون دلار فروش کرد. سونی هم مانند یونیورسال راه دیگری برای بازگشت سرمایه‌اش با این فیلم ۴۵ میلیون دلاری نداشت. تفاوت اقدام دو استودیو در این است که یونیورسال عناوینش را به مدت ۴۸ ساعت به آن قیمت اجاره می‌دهد، اما «بلادشات» سونی با همین قیمت به صورت کامل به فروش می‌رسد.

«تام راثمن» مدیر سونی پیکچرز می‌گوید:‌ «ما در شرایطی نادر و منحصر به فرد به سر می‌بریم، وقتی که سالن‌های سینما برای مسائل مهمتری باید بسته می‌شدند و اکران «بلادشات» امکان‌پذیر نبود. مخاطبین اکنون این فرصت را خواهند داشت که این فیلم را در خانه‌های‌شان ببینند، جایی که همه‌ی ما این روزها در آن وقت بیشتری می‌گذرانیم. اطمینان داریم که سالن‌های سینما – مانند دیگر مشاغلی که از شیوع ویروس آسیب دیده – با قدرت بازخواهند گشت، و ما برای حمایت از آن‌ها حاضر خواهیم بود.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید