news-background
news-background

An Officer and a Spy «رومن پولانسکی» پیشتاز نامزدهای Cesar 2020

فیلم «افسر و جاسوس» (دانلود فیلم An Officer and a Spy با لینک مستقیم) به کارگردانی «رومن پولانسکی» با ۱۲ نامزدی از جوایز سزار پیشتازی کرد و پس از آن «بینوایان» (دانلود فیلم Les Miserables با لینک مستقیم) نامزد اسکار بیشترین نامزدی را کسب کرد.

نامزدی‌های «افسر و جاسوس» شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی صحنه، بهترین طراحی لباس و بهترین موسیقی می‌شود. زندگی پولانسکی اگرچه اخیراً درگیر حواشی شده، اما از نشریات خارجی در پاریس جایزه‌ی «لومی‌یر» را دریافت کرده است. فیلم جدید او در ونیز اکران شد و «شیر نقره‌ای» را به خانه برد.

«افسر و جاسوس» «ژرژ پیکار»، یک افسر نظامی فرانسوی قرن نوزدهمی و وزیر جنگ این کشور را بازگو می‌کند. او در تلاش است حقیقت را در مورد «آلفرد درایفوس» افسر یهودی ستاد توپخانه‌ی ارتش فرانسه که به جرم خیانت در سال ۱۸۹۴ محکوم شده و قرار است به «جزیره‌ی شیطان» آمریکای جنوبی تبعید شود را افشا کند.

«بینوایان» نیز ۱۱ نامزدی سزار شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد تازه‌وارد، بهترین فیلمنامه اریجینال، بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی را تصاحب کرد. این فیلم اخیراً برنده‌ی جایزه‌ی «گویا» به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان شده و سه جایزه‌ی «لومی‌یر» را به دست آورده است. این فیلم که در آمریکا توسط آمازون اکران می‌شود، از شورش‌های سال ۲۰۰۵ فرانسه الهام گرفته شده و تنش میان مردم و نیروهای پلیس را به تصویر می‌کشد.

فیلم نامزد گلدن گلوب «چهره‌ی یک زن در آتش» (دانلود فیلم  با لینک مستقیم) هم ۱۰ نامزدی شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن برای «سلین سیاما» را کسب کرده است. این فیلم در کن برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلمنامه شد و در آمریکا توسط نئون روی پرده رفت.

«جوکر» (دانلود Joker با لینک مستقیم) به کارگردانی «تاد فیلیپس» نیز به همراه «انگل» ساخته‌ی «بونگ جون هو»، «روزی روزگاری در هالیوود» ساخته‌ی «کوئنتین تارانتینو»، «خائن» ساخته‌ی «متئو گارونه»، «لولا» ساخته‌ی «لوارن میشلی»، «احمد جوان» ساخته‌ی «لوک داردن» و «رنج و شکوه» ساخته‌ی «پدرو آلمودوار» نامزد بهترین فیلم خارجی زبان است.

مراسم اهدای جوایز سزار ۲۸ فوریه (۹ اسفند ماه ۱۳۹۸) در پاریس برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید