news-background
news-background

شکست سخت فیلم The Goldfinch «نیکل کیدمن» در آمریکا

«سهره‌ی طلایی» با اکران گسترده در ۲۵۴۲ سالن نمایش تنها ۸۷۰ هزار دلار فروخته و به نظر نمی‌رسد که در هفته‌ی اول بیش از ۳ میلیون دلار کسب کند.

فیلم «سهره‌ی طلایی» (The Goldfinch) به کارگردانی «جان کرولی» به تازگی اکران شده و یکی از بدترین رکوردهای افتتاحیه را برای استودیوی برادران وارنر رقم زده است. این فیلم که از رمان پرفروش «دانا تارت» اقتباس شده و «انسل الگورت» در آن نقش بازمانده‌ی یک حادثه‌ی تروریستی را ایفا می‌کند، با اکران در ۲۵۴۲ سالن سینما تنها ۸۷۰ هزار دلار فروخته و پس از دریافت نقدهای منفی و استقبال سرد از آن در جشنواره‌ی تورنتو در گیشه به شکست انجامید. انتظار می‌رود فروش این فیلم در سه روز اول اکران از ۳ میلیون دلار فراتر نرود.

ستارگان این فیلم پیش از نمایش عمومی به صورت علنی اظهار کرده بودند که ای کاش فیلم به شکل دیگری ساخته شده بود. «سارا پولسن» یکی از ستارگان فیلم به تازگی در مصاحبه‌ای مدعی شده است که آرزو می‌کند فیلم به شکل مینی‌سریال چهار اپیزودی ساخته شده بود تا تمامی جزئیات کتاب در فیلم به تصویر کشیده می‌شد. الگورت نیز از سوی دیگر در مصاحبه با هافینگتن پست گفته بود تمایل داشته داستان به شکل یک تئاتر روایت می‌شد.

«سهره‌ی طلایی» تازه‌ترین اثر کرولی پس از «بروکلین» نامزد اسکار که با بودجه‌ی ۴۰ میلیون دلاری ساخته شده و از ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور ماه) اکران شده توسط منتقدین جشنواره‌ی تورنتو سلاخی شد و پیش‌بینی می‌شد که در گیشه با مشکل مواجه شود.

«دیوید ارلیک»‌ منتقد «ایندی‌وایر» در نقد خود نوشته بود: «مشکل اساسی «سهره‌ی طلایی» - این فیلم بی‌روح که مشکلات کوچکش مانند کودکی که کت بارانی به تن کرده باشد روی هم انباشته شده - این است که منبع الهامش را اثری فاخر پنداشته. این مشکل بحرانی بالا بردن رمان بلاک‌باستر «دانا تارت» نیست، بلکه اشتباه در طبقه‌بندی اثر روی داده است.»

یکی از جاه‌طلبانه‌ترین صحنه‌های فیلم بازسازی موزه‌ی متروپولیتن نیویورک است که در ابتدای فیلم بواسطه‌ی بمب‌گذاری نابود می‌شود. فیلم سپس سال‌های بعدی زندگی الگورت در نقش تئودور، اعتیادش به مواد مخدر و فعالیت‌های غیرقانونی او پس از مرگ مادرش را روایت می‌کند.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که فصل اهدای جوایز برای «سهره‌ی طلایی»‌ و کیدمن از هم اکنون به پایان رسیده باشد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید