news-background
news-background

درخواست بیش از ۴۰ هزار هوادار Game of Thrones برای بازسازی فصل هشتم

[حاوی اسپویلر از فصل هشتم]

آخرین اپیزودهای سریال فانتزی شبکه‌ی HBO بیشترین انتقادات را در پی داشته است.

اعتراضات علیه «بازی تاج‌وتخت» با کمپین جمع آوری امضاء به اوج خود رسید. براساس این درخواست که تاکنون توسط بیش از ۴۰ هزار فرد امضاء شده، «دیوید بنیاف» و «دن وایس» نویسندگان سریال باید شش اپیزود آخر سریال را بازسازی کنند. قسمت پنجم از فصل هشتم تحت عنوان «ناقوس‌ها» یکی از بحث‌برانگیزترین حوادث سریال روی می‌دهد و «دنریس تارگرین» به شکلی جنون‌آمیز «کینگز لندینگ» را با ساکنین آن به آتش می‌کشد.

در متن این درخواست آمده است: «دیوید بیناف و دی.بی. وایس ثابت کردند که وقتی منبع الهامی (مانند کتاب‌ها) نداشته باشند نویسندگانی نالایق‌اند. این سریال مستحق فصل پایانی منطقی‌تری است. از شبکه‌ی HBO می‌خواهیم این اتفاق را عملی کند.»

ثبت بیش از ۴۰ هزار امضا نشان می‌دهد که فصل پایانی «بازی تاج‌وتخت» تا چه اندازه در برآورده ساختن انتظارات هواداران ناکام مانده است. بسیاری از منتقدین و هواداران معتقد بودند که اپیزود «ناقوس‌ها» که ۱۲ می روی ایر رفت، موفق نشد «دنریس» را از یک قهرمان به درستی به یک ضدقهرمان تبدیل کند و حوادث بیش از حد سریع روی دادند. یکی از معترضین این سریال «مگان الیسون» مؤسس استودیوی‌ فیلمسازی «آناپورنا» است.

الیسون در صفحه‌ی توئیتر خود پس از پخش اپیزود می‌نویسد: «دن وایس و دیوید بنیاف ۳۰ سال تلاش جورج آر. آر. مارتین را ظرف ۹۰ دقیقه هدر دادند. آن‌ها ظاهراً انسان‌های ضد زن کثیفی‌اند که بدون جورج آر. آر. مارتین هیچ‌اند. دنریس که عمری از بیگناهان دفاع می‌کرد هیچ انگیزه‌ای برای آتش زدن کینگز لندینگ نداشت.»

الیسون اعتراف می‌کند که واکنش او به اپیزو از روی احساسات و زننده بوده اما همچنان پای انتقاد خود می‌ایستد و می‌گوید نویسندگان در تبدیل دنریس به «ملکه‌ی دیوانه» ضعیف عمل کرده‌اند.

این درحالی است که شش استودیوی بزرگ منتظرند پروژه‌ی بعدی به کارگردانی، نویسندگی و یا تهیه‌کنندگی وایس و بنیاف معرفی شود تا حق پخش آن را خریداری کنند. این شش شرکت رسانه‌ای با دو نویسنده ملاقات کرده‌اند و به دنبال امضای قرارداد برای پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی آنان‌اند. دیزنی، وارنرمیدیا، کامکست و سرویس‌های نت‌فلیکس، آمازون و اپل از این جمله‌اند‌.

علیرغم تمام این اعتراضات نباید فراموش کرد که این دو یک دهه‌ی اخیر را صرف تولید یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های تاریخ کرده‌اند. این سریال با همه‌ی انتقادات حتی در فصل اخیرش با رشد بیننده مواجه شده و با پخش اپیزود پایانی بدون تردید بار دیگر رکوردهای جدیدی به جا خواهد گذاشت

اپیزود پایانی فصل هشتم «بازی تاج‌وتخت» دوشنبه آینده پخش می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۸:۲۴

همین الان بازسازی میکنن پدرشون در اومده واسه ساخت این فصل دوباره از اول بسازن؟ زهی خیال باطل

نمایش اسپویل
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۷:۱۳

داره میرسه به نیم میلیون امضا

نمایش اسپویل
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۲۰

آدرسشو بدین مام بریم امضا کنیم...اگه این تو ایران فراگیر بشه بالای یک میلیون امضا جمع میشه...به خدا

نمایش اسپویل
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۷:۴۹

والا ما همون موقع رفتیم با چند تا از دوستان امظاء کردیم و میدونم تنها نتیجه ای که داره سرافکنده گی سازندگان و مسئولین شبکه HBO و فهمیدن اشتباهاتی که مرتکب شدند هست.از تیم سینما هم میخوام این پست رو ابدیت کنید تا بلکه امظاء بیشتر ی جمع شه و شاید فرجی.

نمایش اسپویل
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۲۴

از اونجایی شروع کرد سرعت گرفتن که ما لینکشو گذاشتیم ;)

نمایش اسپویل
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۳۵

رسیده به 776هزار امضا و در هر ثانیه حدودا ۱۰ نفر دارن امضا میکنن

نمایش اسپویل
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۰۹

https://www.change.org/p/hbo-remake-game-of-thrones-season-8-with-competent-writers تا الان 350 هزار امضا جمع شده

نمایش اسپویل
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۴۴

متاسفانه نویسنده ها بجای اینکه داستان رو به درستی جلو ببرن فکر رودست زدن به تماشاگرا هستن و فقط فکر شوکه کردن بی جا هست ک درواقع فقط سریالو نابود کردن

نمایش اسپویل
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۵۳

خیلی تند حرف زدن قسمت ضد زنش هم که کلا چرت گفت یا علم غیب داره

نمایش اسپویل
بیشتر