news-background
news-background

«لیام نیسون» در واکنش به جنجال‌های اخیر: «نژادپرست نیستم»

«لیام نیسون» که داستانی بحث‌برانگیز از گذشته‌های خود نقل کرده بود، با واکنش‌های به شدت تندی مواجه شده است. او در مصاحبه با «ایندیپندنت» فاش کرد که یکبار قصد داشته از مرد سیاهپوستی که به دوستش تجاوز کرده بود انتقامی سخت بگیرد. نیسون روز گذشته با حضور در برنامه‌ی «صبح بخیر آمریکا» شبکه‌ی ABC، تأکید کرد که نژادپرست نیست و انگیزه‌ی او برای به قتل رساندن مرد سیاهپوستی که به دوستش تجاوز جنسی کرده بواسطه‌ی دفاع از دوستش شکل گرفته است.

نیسون در مورد مصاحبه‌اش با «ایندیپندنت» می‌گوید: «پیرامون فیلم و موضوع انتقام آن مصاحبه می‌کردم. فیلم یک کمدی تلخ است، اما اساس آن را انتقام تشکیل می‌دهد. خانم خبرنگار از من پرسید چه شد که این نقش را پذیرفتم. حادثه‌ای را به خاطر آوردم که نزدیک به ۴۰ سال قبل روی داد و به یکی از دوستان عزیزم وحشیانه تجاوز جنسی شد. از کشور خارج شده بودم. وقتی که برگشتم او ماجرا را برایم تعریف کرد. باید بگویم که او شجاعانه این شرایط سخت را پشت سر می‌گذاشت. هیچ وقت چنین احساسی به من دست نداده بود که بخواهم به کسی حمله کنم.»

نیسون در ادامه می‌گوید: «به من گفت این خطا از مردی سیاهپوست سر زده. بعد از آن، بعضی شب‌ها تعمداً به محله‌های سیاهپوست‌نشین شهر می‌رفتم و دنبال بهانه می‌گشتم تا دستب به خشونت فیزیکی بزنم، این کار را چهار یا پنج بار انجام دادم تا اینکه توانستم خودم را مهار کنم. این انگیزه‌ی ابتدایی مرا به فکر فرو برد. مرا آزار داد. از دیگران کمک خواستم. نزد کشیش رفتم... نژادپرست نیستم. این قضایا به ۴۰ سال قبل مربوط می‌شود.»

نیسون در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن بود چنین واکنشی را به تجاوز یک مرد سفیدپوست نشان دهد می‌گوید: «قطعاً. همین تأثیر را روی من می‌گذاشت. می‌خواستم شرافت خود را ثابت کنم، و در دفاع از دوستم به شکلی قرون وسطایی عمل کنم. خوشبختانه خشونتی اعمال نشد. می‌خواستم واکنش نشان دهم زیرا به دوستم وحشیانه تجاوز شده بود. باید از آبروی او دفاع می‌کردم.»

در مصاحبه‌ی خود با «ایندیپندنت» نیسون گفته بود که خود را آماده‌ی آدمکشی کرده و برای گرفتن انتقام دوستش راهی خیابان‌ها می‌شده تا آن «سیاهپوست حرامزاده» را به قتل برساند. این صحبت‌های نیسون با واکنش هالیوود در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

نیسن اخیراً در فیلم «تصنیف باستر اسکراگز» (The Ballad of Buster Scruggs) برادران کوئن که سه نامزدی اسکار را دریافت کرده ظاهر شده و به زودی فیلم «مردان سیاهپوش: بین‌المللی» (Men in Black: International) را روی پرده دارد. فیلم جدید او تحت عنوان (Cold Pursuit) در تاریخ ۸ فوریه توسط «سامیت اینترتینمنت» اکران می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ۱۵:۳۰

امان از کج فهمی و سوءبرداشت و صد البته شایعات!

نمایش اسپویل
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ۲۲:۳۳

کی میشه از دست این راست گراهای افراطی دیوانه و مجنون راحت بشیم؟ در دنیای جدید بخاطر چپ نگاه کردن به سیاه ها هم باید جواب پس بدیم. مشکل از خود ماست. اصلا نباید به این عکس العمل های مسخره جواب داد و یا حتی عذرخواهی کرد. به کسی چه ربطی داره 40 سال پیش با یک آدم متجاوز روانی که از قضا سیاه پوست هم بوده چه رفتاری کردی. هیچکی نمیاد بگه اون سیاه پوست به دوست این آدم تجاوز کرده، ولی میگن تو چرا دنبال طرف بودی و اتهام نژادپرستی میزنند. واقعا دنیا برعکس شده. ملت دیوانه شدند :-I لیام جان اصلا ای کاش طرف رو گرفته بودی و حالش رو هم جا میاوردی.

نمایش اسپویل
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۴۲

انقدرم عجیب نیس که بگی افراطی یا مجنونن. فرض کن می‌گفت متجاوز یه دماغ دراز بوده و می‌خواستم یه دماغ دراز پیدا کنم باهاش دعوا کنم. طبیعیه یه عده می‌گن با دماغ درازا مشکل داری؟ یه ذره نژاد پرستی توی داستانش نهفته‌اس. چل سال پیش نیسون از دست سیاها عصبانی بوده. عصبانیت خیلی وقتا باعث قضاوت اشتباه می‌شه. به نظرم حتی اگه کسی رو با صفت سیاه هم معرفی کنن، ناراحت بشه. شاید نیاز نبود بگه متجاوز سیاه بوده. چه می‌دونم. شاید باید می‌گفت آدم بوده. (وایسا...پیامتو برای لیام نیسون نوشته بودی؟ فک نکنم بخونه :)) )

نمایش اسپویل
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ۰۱:۰۵

البته منظورم چپ‌گراها بود اشتباهی نوشتم راست‌گرا.

نمایش اسپویل
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ۱۶:۱۵

هر وقت لیام نیسون رو می‌بینم یاد صدای پلیس خوب-پلیس بد توی فیلم لگو می‌افتم، لبخند می‌زنم. کارش درسته.

نمایش اسپویل