news-background
news-background

گلدن گلوب ۲۰۲۰: «بونگ جون-هو» برنده بهترین فیلم خارجی زبان؛ «اجازه ندهید زیرنویس مانع فیلم دیدن شما شود»

فیلم تحسین‌شده‌ی «انگل» (Parasite) به کارگردانی «بونگ جون-هو» یکشنبه شب در مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب در بخش بهترین فیلم خارجی زبان به پیروزی رسید. کمدی تلخ جون-هو از بهار گذشته‌ی با کسب نخل طلای کن جوایز سینمایی را یکی پس از دیگری تصاحب می‌کند. این فیلم در بخش بهترین کارگردانی و بهرتین فیلمنامه هم نامزد گلدن گلوب بود. جون-هو به هنگام دریافت جایزه از مخاطبین تقاضا کرد به فیلم‌های غیر-انگلیسی فرصتی دهند: «وقتی از مانع بسیار کوتاهی به نام زیرنویس عبور کنید، امکان تماشای فیلم‌های بسیار شگفت‌انگیزی برای شما فراهم می‌شود.»

داستان «انگل» در مورد اعضای خانواده‌ی فقیری است که به همکاری یکدیگر به خانواده‌ای ثروتمند نفوذ می‌کنند. این فیلم تاکنون ۱۳۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. فروش ۲۴ میلیون دلاری «انگل» در بازار آمریکا نیز رکورد پرفروش‌ترین فیلم استودیوی نئون را برای فیلم به ثبت رسانده است. این فیلم به فهرست اولیه‌ی نامزدهای اسکار بهترین فیلم بین‌المللی راه یافته و تا به امروز جوایز پرشماری شامل بهترین فیلم از «هیأت ملی نقد» را به خانه برده است.

جون-هو روی صحنه با کمک مترجم خود گفت: «تنها نامزدی در این مراسم در کنار فیلمسازان بین‌المللی افتخاری عظیم برای من بود.» سپس خودش به زبان انگلیسی ادامه می‌دهد: «ما تنها به یک زبان حرف می‌زنیم: سینما»

«انگل» در بخش بهترین فیلم خارجی زبان با «وداع» به کارگردانی «لولو ونگ»، «چهره‌ی یک زن در آتش» ساخته‌ی «سلین سیاما»، «بینوایان» اثر «لاج لی»، و «رنج و شکوه» به کارگردانی «پدرو آلمودوار» رقابت می‌کرد. دو فیلم اخیر هم به همراه «انگل» به فهرست اولیه‌ی اسکار راه پیدا کرده‌اند.

در مراسم فرش قرمز گلدن گلوب، آلمودوار در حال مصاحبه با تلویزیون فرانسه بود و متوجه حضور «بونگ جون-هو» در پشت سر خودش شد و به شوخی گفت: «او شیطان است. همه‌جا حاضر است.». بونگ سپس به شبکه‌ی کانال پلوس فرانسه می‌گوید: «فوق‌العاده است که مردم اکنون به سینمای کره‌ی جنوبی توجه بیشتری می‌کنند، اما هنوز چیزهای بیشتری برای ارائه وجود دارد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید