news-background
news-background

نت‌فلیکس یکی از کارمندانش را به دلیل افشای اطلاعات محرمانه در مورد استند-آپ جنجالی The Closer «دیو شپل» اخراج کرد

حواشی استند-آپ «نزدیک‌تر» شپل همچنان ادامه دارد و به اخراج یکی از کارمندان نت‌فلیکس منجر شده است.

 

نت‌فلیکس ییک از کارمندانش را به دلیل افشای اطلاعات محرمانه در مورد استند-آپ «نزدیک‌تر» (The Closer) «دیو شپل» اخراج کرده است. «بلومبرگ» گزارش می‌دهد که این کارمند ناشناس فاش کرده است که نت‌فلیکس برای استند-آپ جنجالی شپل ۲۴.۱ میلیون دلار هزینه کرده است.

یکی از نمایندگان نت‌فلیکس می‌گوید: «باید یکی از کارمندان را به دلیل افشای اطلاعات حساس در مورد کمپانی اخراج می‌کردیم. متوجه هستیم که این کارمند ممکن است از نت‌فلیکس ناامید و ناراحت شده باشد، اما حفظ فرهنگ اعتماد و شفافیت برای کمپانی ما اساسی است.»

در گزارش بلومبرگ هزینه استند-آپ «نزدیک‌تر» شپل با دیگر اجراهای کمدی در نت‌فلیکس از جمله «سنگ و چوب» (Sticks and Stones) شپل با ۲۳.۶ میلیون دلار، «درون» (Inside) «بو برنهام» با ۳.۹ میلیون دلار و نیز پربیننده‌ترین سریال تاریخ شبکه یعنی «بازی ماهی مرکب» (Squid Game) که با ۲۱.۴ میلیون دلار به تولید رسیده مقایسه شده است.

هفته گذشته «تد ساراندوس» مدیر عامل نت‌فلیکس از تصمیم شبکه برای پخش استند-آپ جدید شپل دفاع کرد. شپل در این اجرا شوخی‌های تراجنسیت‌هراسانه‌ای مطرح کرده و انتقاد افراد و گروه‌هایی چون GLAAD را در پی داشته است.

ساراندوس در نامه خود به کارمندانش که به دست «ورایتی» رسیده می‌نویسد: «شپل یکی از محبوب‌ترین استند-آپ کمدین‌های امروز است و ما قراردادی طولانی با او داریم. استند-آپ اخیر او «سنگ و چوب» نیز که جنجال‌هایی به وجود آورد، پربیننده‌ترین و بحث‌برانگیزترین و پرافتخارترین استند-آپ ما تا امروز است. در مورد دیگر استعدادها، ما سخت می‌کوشیم از آزادی هنری آن‌ها حمایت کنیم – هرچند به معنای این است که همیشه محتوایی در نت‌فلیکس پخش خواهد شد که به اعتقاد برخی آسیب‌زننده است.»

ساراندوس در بخش دیگری از نامه می‌نویسد: «بعضی از شما پرسیده بودید مرزی که برای نفرت ترسیم کرده‌ایم کجاست. ما به عناوینی که برای برانگیختن نفرت یا خشونت طراحی شده‌اند اجازه پخش نمی‌دهیم، و معتقد نیستیم که استند-آپ «نزدیک‌تر» از آن مرز عبور کرده. اما متوجه هستم که تشخیص نظر شخصی و جریحه‌دار کردن [احساسات دیگران] دشوار است، به‌ویژه با استند-آپ کمدی که به وجود آمده تا این مرزها را از بین ببرد. برخی هنر استند-آپ را ناهمدلانه می‌دانند اما مشترکین ما از آن‌ها لذت می‌برند و بخش مهمی از سیاست ارائه محتوای ماست.»

شپل در استند-آپ «نزدیک‌تر» می‌گوید: «من طرفدار تیم تراجنسیت‌هراسی هستم. با آن‌ها موافقم. موافق. جنسیت یک حقیقت است.» این کمدین سپس می‌گوید منظورش این نیست که زنان تراجنسیتی زن نیستند و «افرادی که استند-‌آپ‌های من را می‌بینند می‌دانند که من هیچ مشکلی با افراد تراجنسیتی ندارم.»

کمدین اضافه می‌کند: «همه انسان‌های این مکان، همه انسان‌های روی زمین، از بین دو پای یک زن متولد شده‌اند. این یک حقیقت است. بنابراین، من نمی‌گویم زنان تراجنسیتی زن نیستند، فقط می‌گویم آن واژنی که دارند… متوجه منظورم هستید؟ نمی‌گویم واژن نیست، بلکه «فراتر از واژن» یا «واژن ناممکن» است. طعمش مثل واژن است، اما واقعاً واژن نیست، هست؟»

«نزدیک‌تر» ۵ اکتبر از نت‌فلیکس پخش شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۲:۳۲

ما به فکر قیمت تخم مرغ و قطع شدن اینترنتیم، اونا چنان جامعه مرفهی درست کردن که زده به سرشون، تولید دغدغه میکنن.

نمایش اسپویل
۲۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۴:۵۸

???

نمایش اسپویل