news-background
news-background

موسیقی متن فیلم Dune «جاه‌طلبانه‌ترین اثر هانس زیمر» منتشر شد

زیمر می‌گوید: «صدای «تل‌ماسه» خودش را به دور شما می‌پیچد به شکلی که هرگز پیش از آن تجربه نکرده‌اید، و حالا سرانجام می‌توانید بشنویدش.»

فیلم «تل‌ماسه» (Dune 2021) استودیوهای لجندری و برادران وارنر که به تازگی در ۱۷ بازار بین‌المللی اکران شده و ۴.۹ میلیون دلار فروخته، اما تا ۲۲ اکتبر در آمریکای شمالی اکران نخواهد شد. آلبوم موسیقی متن این عنوان علمی-تخیلی که جاه‌طلبانه‌ترین اثر «هانس زیمر» خوانده شده به تازگی منتشر شده و در پلتفرم‌های دیجیتال در دسترس قرار گرفته است.

زیمر که ممکن است با این فیلم دوازدهمین نامزدی اسکارش را کسب کند می‌گوید: «صدای «تل‌ماسه» خودش را به دور شما می‌پیچد به شکلی که هرگز پیش از آن تجربه نکرده‌اید، و حالا سرانجام می‌توانید بشنویدش.»

«آی‌او۹» پیش‌تر تأیید کرده بود که زیمر موسیقی متن دیگری برای کتاب پشت صحنه «تل‌ماسه» ساخته که در ماه اکتبر منتشر خواهد شد. در گزارش «آی‌او۹» آمده است: «آهنگساز برنده اسکار «تل‌ماسه» وقتی کتاب پشت صحنه فیلم را می‌دیده چنان تحت تأثیر قرار گرفته که موسیقی متنی ضمیمه آن کند. «هنر و روح تل‌ماسه» (The Art and Soul of Dune) نوشته «تانیا لاپوینت» تهیه‌کننده اجرایی فیلم، موسیقی متن جداگانه‌ای خواهد داشت که ۲۲ اکتبر – همزمان با اکران فیلم – برای دانلود یا استریم در دسترس است و کتاب در دو نسخه استاندارد و محدود منتشر خواهد شد.»

زیمر بهار سال گذشته در مصاحبه با «پلی‌لیست» گفته بود که علاقه‌اش به رمان‌ «تل‌ماسه» موجب شده نتواند به فیلم پرخرج ویلنوو پاسخ منف و به «تنت» (Tenet) «کرسیتفر نولان» پاسخ منفی بدهد. زیمر می‌گوید: ««تل‌ماسه» یکی از کتاب‌های محبوب من در دوران نوجوانی بود. دنی و «جو واکر» تدوین‌گر او را هم بسیار دوست دارم. ما با هم «۱۲ سال بردگی» و «بیوه‌ها» را ساختیم. در سال ۱۹۸۸ برای بی‌بی‌سی کار کرده بودیم.» او اضافه کرده بود: «باید [«تل‌ماسه»] را می‌ساختم. کریس [نولان] درک می‌کند که باید این کار را انتخاب می‌کردم. او مشکلی نخواهد داشت. من و لودویگ [گورانسن آهنگساز «پلنگ سیاه» (Black Panther) که در «تنت» با نولان همکاری کرده] دوست هستیم. دوستی به کنار، کار او واقعاً خوب است.»

«تیموتی شالامی»، «جاش برولین»، «اسکار آیزاک»، «زندیا» و «جیسون موموآ» از جمله دیگر بازیگران «تل‌ماسه» خواهند بود. این فیلم ۲۲ اکتبر (۱ آبان ماه ۱۴۰۰) از شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد و انتظار می‌رود در افتتاحیه جهانی نزدیک به ۲۰ میلیون دلار در سالن‌های سینما فروش کند.

https://www.youtube.com/watch?v=uTmBeR32GRA

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۳۴

حتما ترک Paul's Dream و Ripples in the Sand گوش کنین.

نمایش اسپویل
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۱۸

ناموسا قبول کنید شاهکاره هانس زیمر اعجوبه ساخت موسیقی متن فیلم هاست

نمایش اسپویل
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۱۱:۱۵

مرحبا به این جلال و شکوه که این آدم به موسیقی و سینما بخشیده

نمایش اسپویل
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۱۰:۲۹

الله اکبر

نمایش اسپویل