news-background
news-background

فیلم Mulan بدترین بازسازی تاریخ دیزنی بر اساس امتیازات IMDb

اختلاف نظر میان منتقدین و مخاطبین مسئله‌ی جدیدی نیست، به‌ویژه در مورد عناوینی جنجالی‌تر مثل «خوشگل‌ها» (Cuties) نت‌فلیکس که به دنبال حواشی آن با نقد‌های منفی مکرر مخاطبین همراه بود، اما انتظار می‌رفت بازسازی لایو-اکشن «مولان» (دانلود فیلم Mulan با لینک مستقیم) دیزنی توجه هر دو طرف را جلب کند.

اغلب این بازسازی‌ها قرار است یک داستان مشخص را با همان پی‌رنگ و شخصیت‌ها دوباره روایت کنند و در نتیجه بسیاری از هواداران از نسخه‌های جدید لذت می‌برند چرا که شباهت‌های بسیاری با نسخه‌های اصلی فیلم دارند. اما استودیوی دیزنی در مورد «مولان» به کارگردانی «نیکی کارو» آزادی عمل زیادی داد تا فیلمش را نسبت به نسخه‌ی اصلی که در سال ۱۹۹۸ اکران شد متمایز کند، به همین دلیل گروهی از هواداران نه تنها از تغییرات استقبال نکرده‌اند بلکه آن‌ها را ناامید‌کننده دانسته‌اند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

 

فیلم مولان با زیرنویس فارسی

 

به این ترتیب «مولان» در حال حاضر به بدترین بازسازی لایو-اکشن دیزنی بر اساس امتیازات IMDb تبدیل شده و از ۵۵ هزار رأی امتیاز ۵.۴ دریافت کرده است. در «راتن تومیتوز» نیز همین شرایط حکمفرماست و این فیلم ۲۰۰ میلیون دلاری از منتقدین امتیاز ۷۵ درصد و از مخاطبین امتیاز ۵۱ درصد دریافت کرده است. با این حال، این امتیازات ممکن است به کمپین‌های تحریم فیلم در چین و حواشی فیلمبرداری پروژه در این کشور بی‌ارتباط نباشد.

 

امتیاز فیلم مولان در IMDb

 

دیزنی اوایل سپتامبر ریسک بزرگی کرد و این فیلم پرخرج را همزمان با اکران در سرویس استریمینگ دیزنی+ با قیمت ۳۰ دلار عرضه کرد. استودیو هنوز به صورت رسمی آمار فروش این فیلم در این پلتفرم را منتشر نکرده و شاید هرگز این کار را نکند، اما گزارش‌های جدید از شکست این استراتژی حکایت می‌کنند.

«یاهو» گزارش داده است که ۲۹ درصد مشترکین دیزنی+ فیلم «مولان» را پس از عرضه در تاریخ ۱۲ سپتامبر خریداری کرده‌اند. پیش‌تر اعلام شده بود که این شبکه دارای بیش از ۶۰ میلیون مشترک در سراسر دنیاست که ۳۰ میلیون مشترک آن داخلی‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد که ۹ میلیون مشترک فیلم «مولان» را با قیمت ۳۰ دلار خریداری کرده‌اند و درآمد فیلم را به حدود ۲۶۱ میلیون دلار رسانده‌اند. با این حال، نباید فراموش کرد که این آمار رسمی نیستند و از طرف مؤسسه‌های تحقیقاتی ثالث گزارش شده‌اند. اما در صورتی که این فروش دقیق باشد ثابت می‌شود که استودیوها دیگر به سالن‌های سینما وابسته نیستند و این مسئله می‌تواند آینده‌ی سینما را تغییر دهد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید