news-background
news-background

طراح صحنه‌ فیلم Tenet: صحنه‌های «وارونگی زمان» بدون جلوه‌های ویژه رایانه‌ای ساخته شده

طراح صحنه‌ی فیلم «تنت» می‌گوید کار نولان پیچیده ساختن مسائل است.

«کریستفر نولان» با جلوه‌های ویژه‌ی عملی عظیم و جلوه‌های ویژه‌ی بصری منحصر‌به‌فرد فیلم‌هایش شناخته می‌شود. در دل داستان فیلم بعدی نولان «تنت» (دانلود فیلم Tenet با لینک مستقیم) مفهومی به نام «وارونگی زمان» وجود دارد و به نظر می‌رسد که در این‌جا هم جلوه‌های ویژه‌ی او نقشی کلیدی خواهند داشت. تریلرهای فیلم از سکانس‌های اکشنی رونمایی کردند که خودروها در آن وارونه به حرکت درمی‌آمدند. در یکی از سکانس‌ها شخصیت «جان دیوید واشینگتن» با یک اسلحه تیراندازی می‌کند اما گلوله در زمان حرکت وارونه‌ای دارد. حتی توضیح این صحنه گیج‌کننده به نظر می‌رسد چه رسد به اجرای آن بدون جلوه‌های ویژه‌ی رایانه‌ای. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

«نیتان کرولی» طراح صحنه‌ی «تنت» در مصاحبه با «کلایدر» در مورد وارونگی زمان فیلم می‌گوید: «تماماً جلوه‌های‌ ویژه‌ی عملی است. واقعاً عملی است. برای تمامی بخش‌های تولید گیج‌کننده بود، مشخصاً بخش بدل‌کاری. وارونگی، پیش‌رفت، عقب‌گرد، روش کار را به کلی تغییر می‌دهد.»

در مورد اینکه گروه تولید «تنت» چگونه وارونگی زمان را با جلوه‌های ویژه‌ی عملی و فیزیکی ایجاد کرده‌ است هنوز اطلاعاتی درز نکرده. کرولی اجازه‌ی فاش کردن هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه‌ی تولید «تنت» یا داستان فیلم ندارد، اما می‌گوید باید پنج بار فیلمنامه را می‌خوانده تا از داستان سر در بیاورد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

کرولی که در فیلم‌های «حیثیت» (دانلود فیلم The Prestige با لینک مستقیم)، «شوالیه تاریکی» (دانلود فیلم The Dark Knight با لینک مستقیم)، «بین ستاره‌ای» (دانلود فیلم Interstellar با لینک مستقیم) و «دانکرک» (دانلود فیلم Dunkirk با لینک مستقیم) با نولان همکاری کرده و برای همه‌ی آن‌ها نامزد اسکار بهترین طراحی صحنه شده می‌گوید‌: «همیشه می‌گوییم بدون فیلم‌های قبلی نمی‌توانستیم این فیلم را بسازیم. آن فیلم‌ها به ما درس‌هایی آموختند. کار کریس قطعاً این است که مسائل را پیچیده کند، نه ساده‌تر.»

نولان و کرولی «بین‌ستاره‌ای» را در سه کشور و «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» (دانلود فیلم The Dark Knight Rises با لینک مستقیم) را در پنج کشور فیلمبرداری کردند، بنابراین مشتاق بودند که برای «تنت» فراتر از آثار قبلی بروند. کرولی می‌گوید:‌ «ما تصمیم گرفتیم که فیلم را در هفت کشور فیلمبرداری کنیم و بودجه را خرج این لوکیشن‌ها کنیم. احساس می‌کنم تمام مدت را در هواپیما گذرانده‌ام و به این فکر کرده‌ام که باید چه کنیم. در نهایت در هفت کشور فیلمبرداری کردیم.»

برادران وارنر فیلم «تنت» را از ۲۶ آگست در بازارهای بین‌المللی و از ۳ سپتامبر (۱۳ شهریور ماه ۱۳۹۹) در بازارهای آمریکا اکران خواهد کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید